Permalänk

konstiga sträck på bildskärm

Hej jag har funderat på att köpa nytt grafikkort eftersom att min dator har några konstiga sträck på skärmen när jag spelar/kollar på videos.
jag tror själv att det är grafikkortet men jag vet inte vad det kan vara.
det är bara när jag spelar och kollar på videos. helt enkelt när det är rörelse på skärmen. sträcken kommer inte hela tiden utan bara ganska ofta. om jag ska förklara dom på ett förståligt sätt så är dom suddiga men dom är endå genomskinliga. det är ganska svårt att förklara.
så jag vet inte vad jag ska göra. köpa nytt grafikkort eller vad?
jag har ett Amd radeon hd 7670 intel core i5 2320 3ghz 8gb dr3 1tb hdd windows 7 home premium

suddiga sträck
Permalänk
Avstängd

Börja med att skriva vad du har i resten av datorn.
Efter du har skrivit det så öppnar du datorn och kollar så att den inte är jätte dammig och behöver blåsas rent från damm och smuts.
När du sen har gjort det så ser du till att kolla så att datorn har dom senaste drivrutinerna och uppdateringar generellt. Speciellt grafikkortets drivrutiner.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@KeppoTheGamer: Spontat låter det som att ditt grafikkort håller på att gå sönder, blir det värre vi belastning/värme? Prova uppdatera drivarna för att utesluta det. Har nämligen samma symptom på en bärbar där grafiken är paj.

Permalänk

@haer0201: jag har uppdateret drivrutinarna för allting på datorn

Permalänk
Medlem

Det kanske bor en flock fåglar bakom reflexfiltret.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

@Igelkott: jo det tror jag med