Permalänk
Medlem

Finns ändå inget att göra i spelet anser jag.
4 Challenge Modes att Grinda.
DLC'n var inte imponerande Horde mode Wow kul det var, så det bådar ju inte särskilt gott för vad betal DLC'n kan erbjuda.

DZ05/DZ06 är det ända värda att farma för Lvl31+ items det är ungefär det man kan räkna med att göra om och om igen grind är okej om det finns mer sätt att göra det på.
annars är spelet i sig rätt kul.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Alla som fuskat i sinne lär ju ha superbra gear iaf nu även efter ett patetiskt temporär ban. Spelet känns iaf dött för mig nu eftersom jag tappat intresset men är ju bra om dom ordnar det för alla andra.

Permalänk

Sjukt tråkigt just nu när man inte har några vänner som lirar .. Omöjligt att gå in i DZ själv och försöka fixa bättre loot, dör hela tiden. Varje gång man försöker med MM så blir man antingen kickad eller så lämnar personen/personerna gruppen

Permalänk

Jag tycker att det tar sån lång tid att hitta bra loot i DZ. Beror det på vilka man spelar med jämfört sin egen utrustning % av t.ex scavinging osv? Jag har inte svårt att hitta match 3 spelare, men,som ovan: oftast lämnar personer gruppen. Men det verkar ta väldigt lång tid för bra loot. ( yellow och över det) Kan oxå känna det lite repetitivt nu, att alla som springer i DZ, springer till A,B,C osv för loot / bosskill o tillbaka o extraction points. Tycker inte jag plockar upp knappt yellows längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Någon som vet när spelet ska uppdateras till 1.2?

Glöm det där. Läste på deras Twitter att det är den 24 maj som gäller.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Oh! Mycket nytt och spännande där. Tack för länken!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som fått "delays" ingame efter senaste server maintence (stavning ja vet) ? För min del är spelet i princip ospelbart. Skjuter jag på en fiende är det som en fördröjning av skadan jag gör. Spelar jag ihop med kompisar undrar dom vad jag håller på med då det ser ut som jag springer in i väggar eller står väldigt ostrategiskt till, trots att jag i min värld springer runt precis som vanligt.

Det skumma är att spelet inte crashar utan fortsätter sitt lilla liv med att vara fördröjt. Emellanåt vaknar det till, men 98% av tiden ligger den här fördröjningen med. Ibland 2-3 sek, ibland 30 sek.

För att komma till någon form av slutsats: Är det nååååån som sitter på någon lösning? Saker jag själv prövat: Googlat (hitta flera med samma problem men ingen lösning), DNS-flush, reboot router, Public DNS. Observera att jag inte hade dessa problem innan senaste server maintenence.

Fridens!

Va inget. Fel hos Comhem

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk

Spelet har blivit mycket bra med patch 1.2. Blir nog season pass för mig!
Snacka om andra tongångar nu och i jämförelse med mina inlägg några sidor bakåt

-Få hackar, inte alls spelförstörande och dom som hackar gör det mer subtilt vilket ger lite incursionkänsla när man dödar dom
-Värt att loota och göra uppdrag, chans att få en riktigt bra item som gör att den där craftmålet eller reroll-syftet försvinner eller ändras snabbt
-DZ är svårrt och skoj, vilket har lett till lite mindre rouges och mer samarbete även med folk som inte är i din grupp.
-Kul PVE lägen och hela världen är nu meningsfull igen
-Nya gearset har gjort att folks build är mycket mer varierande, samt att komplementerande builds för grupp och taktiskt spelande är viktigare än någonsin.

Spelet börjar närma sig en 10 av 10 från mig men full utvärdering kan bara göras efter alla expansions.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Spelet har blivit bra mkt roligare nu med 1.2 tyvärr så har de flesta jag spelat med slutat..
Adda gärna mig på uplay: lightnisse
Spelar mest efter 20.00

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag stämmer in i denna milda hyllningskör! Spelet är nu, i och med uppdatering 1.2, vad det borde varit från första början. Det känns som med Diablo 3 när de skrotade allt skit och byggde kring loot och liknande.

The Division har nu en livlig NPC-värld, en spännande PvP-värld och ett system där mestadels av ny gear faktiskt kommer från loot. Två tummar upp, helt enkelt!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

PVP, haha, bara en bunt med griefers som springer runt å dödar folk som försöker överleva eller extracta. Skulle aldrig gått in i DZ, då det började hyffsat igår, men efter en timme nu idag med bara död som resultat känns spelet poänglöst om det här är endgame. Efter att ha rensat upp en hel drös med npc i dz så kommer sen rouges, ungefär 10 personer å skiter i att man försöker överleva å sen kör de sälklubbning på noobs. Grattis till till att ni är så patetiska.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

PVP, haha, bara en bunt med griefers som springer runt å dödar folk som försöker överleva eller extracta. Skulle aldrig gått in i DZ, då det började hyffsat igår, men efter en timme nu idag med bara död som resultat känns spelet poänglöst om det här är endgame. Efter att ha rensat upp en hel drös med npc i dz så kommer sen rouges, ungefär 10 personer å skiter i att man försöker överleva å sen kör de sälklubbning på noobs. Grattis till till att ni är så patetiska.

Det är DZ, trodde du att det va en pve zon eller? Jag dödar alltid folk när jag kör med min grupp. Struntar fullständigt i om du är själv eller i grupp, om du har loot eller inte. Jag vill ha pvp action och det är mkt lättare att få det med en rogue markör över mitt huvud då folk generellt sett är så förbannat fega. Sen droppar spelare alltid DZ credits när man dödar dom, så det är aldrig "onödigt"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

@Marticus:
Jag sa aldrig att jag kräver PvE, men om man inte har intelligens att förstå att folk som befinner sig i DZ01 och är lvl 13 är nybörjare, vad fan finner man för nöje som griefer att skjuta ihjäl någon oförberedd på 2 skott för att sno ens korvören, det är inte pvp.
Patetiska människor säger jag bara. Sånt här beteende kan jag acceptera i exempelvis DZ04 och uppåt då man börjar få grepp om hur det fungerar i DZ.
Folk klagar på fuskare men jag möter hellre en fuskare som alla blir förbannad på än en hord som härjar runt bara för att loota nybörjare och skratta åt oss.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Marticus:
Jag sa aldrig att jag kräver PvE, men om man inte har intelligens att förstå att folk som befinner sig i DZ01 och är lvl 13 är nybörjare, vad fan finner man för nöje som griefer att skjuta ihjäl någon oförberedd på 2 skott för att sno ens korvören, det är inte pvp.
Patetiska människor säger jag bara. Sånt här beteende kan jag acceptera i exempelvis DZ04 och uppåt då man börjar få grepp om hur det fungerar i DZ.
Folk klagar på fuskare men jag möter hellre en fuskare som alla blir förbannad på än en hord som härjar runt bara för att loota nybörjare och skratta åt oss.

Kan inte annat än hålla med dig. Jag har lagt den här besvikelsen till spel på hyllan.
Så mycket potential som är bortslösat...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160610/the-division-borja...
Detta säger allt. (rubriken på artikeln är lite missvisande dock, handlar om hur få som faktiskt spelar detta längre)
Väldigt synd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Marticus:
Jag sa aldrig att jag kräver PvE, men om man inte har intelligens att förstå att folk som befinner sig i DZ01 och är lvl 13 är nybörjare, vad fan finner man för nöje som griefer att skjuta ihjäl någon oförberedd på 2 skott för att sno ens korvören, det är inte pvp.
Patetiska människor säger jag bara. Sånt här beteende kan jag acceptera i exempelvis DZ04 och uppåt då man börjar få grepp om hur det fungerar i DZ.
Folk klagar på fuskare men jag möter hellre en fuskare som alla blir förbannad på än en hord som härjar runt bara för att loota nybörjare och skratta åt oss.

nej det sa du inte, men du blir ju förbannad när du blir dödad, bra logik där. level i DZ har ingen som helst betydelse, inte heller vilken DZ man befinner sig i. Springer du runt själv i DZ och blir lack på att bli dödad så får du skylla dig själv, annars kan jag ju rekommendera att springa i grupp. Finns matchmaking för DZ med.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det kunde väl stå att det är xbo som får det första stora DLC i juni inte PC/PS4.
Lögnare det vad de är.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Det kunde väl stå att det är xbo som får det första stora DLC i juni inte PC/PS4.
Lögnare det vad de är.

Vadå lögnare? Ngn som är sur?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det kunde väl stå att det är xbo som får det första stora DLC i juni inte PC/PS4.
Lögnare det vad de är.

Tycker nog att UBI Soft har tydligt hela tiden påpekat att de två första expansionerna till The Division är exklusivit i 30 dagar för just XBox One.

Exempel på följande länk.
http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-us/season-pass/i...

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk

spelet är ok. men kan franska ubisarna lyssna på alla som har fps bugga konstant, minnet används fel sätt. att rulla framåt eller någe med gubben svarar inte lätt på kommando.
siktar rakt fram missar jag då är det åt höger behöver sikta.
inomhus ja fps är ibland 60. resten är skämt 5-25fps.

händer hela tiden. tidigare inlägg jag gjorde var om just minne buggar sönder.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

spelet är ok. men kan franska ubisarna lyssna på alla som har fps bugga konstant, minnet används fel sätt. att rulla framåt eller någe med gubben svarar inte lätt på kommando.
siktar rakt fram missar jag då är det åt höger behöver sikta.
inomhus ja fps är ibland 60. resten är skämt 5-25fps.

händer hela tiden. tidigare inlägg jag gjorde var om just minne buggar sönder.

Hmm, franska. Ja moderbolaget men spelet är ju gjort av ett stort gäng i Malmö vilket finns tecken på i spelet bla ett fraktfartyg från Malmö =).

Kan inte säga att jag har upplevt dessa problem utan kör konstant 60FPS i 2560x1080 med allt på max och låst till 60FPS. Annars kan jag nog ligga på runt 60-85FPS men spelet känns bättre med konstant 60.

Kanske ta och testa att dra ned på ögongodiset ett snäpp till.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Tycker nog att UBI Soft har tydligt hela tiden påpekat att de två första expansionerna till The Division är exklusivit i 30 dagar för just XBox One.

Exempel på följande länk.
http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-us/season-pass/i...

såg nu med litet text längst ner....
fortfarande bedrövligt av de!

bitter att jag köpte season pass fan!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

Byter mitt dz99 konto mot en cheese på donken

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

bitter att jag köpte season pass fan!

Ångrar det jag också

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

såg nu med litet text längst ner....
fortfarande bedrövligt av de!

bitter att jag köpte season pass fan!

Nu var kanske den sidan inte det bästa men det har hela tiden uttalats att Xbox One har 30 dagars försprång.
Release dagen och de två första expansionerna så om du nu inte har kollat upp detta innan köpet, så är det väl inte UBISofts fel¿

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Kan inte annat än hålla med dig. Jag har lagt den här besvikelsen till spel på hyllan.
Så mycket potential som är bortslösat...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160610/the-division-borja...
Detta säger allt. (rubriken på artikeln är lite missvisande dock, handlar om hur få som faktiskt spelar detta längre)
Väldigt synd..

Tror helt ärligt inte det var speciellt många % som köpte det via Steam.
Jag har nog ingen på vår Discord eller på Vänlistan som kör det via Steam.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Nu var kanske den sidan inte det bästa men det har hela tiden uttalats att Xbox One har 30 dagars försprång.
Release dagen och de två första expansionerna så om du nu inte har kollat upp detta innan köpet, så är det väl inte UBISofts fel¿

Det är nog mer att spelet är inte värt mina pengar för season pass.
Aja skit samma nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Tror helt ärligt inte det var speciellt många % som köpte det via Steam.
Jag har nog ingen på vår Discord eller på Vänlistan som kör det via Steam.

Det är ju tyvärr så att alla verkar tro att alla har köt spelet enbart från Steam.
Dock är väl den trenden som spelet visar upp på SteamSpy inte helt OK, då det är enbart på Steam och PC.

Dock är ju trenden inte lovande och om den kan överföras på oss alla som köpt det via UPlay är ju svårt att säga.
Det jag har märkt sista tiden sedan fösta ban vågen gick är att det går snabbare att bli ansluten till någon server än tidigare. Det kan beror på andra orsaker också.

Ser dock ifram emot den expansionen och detta är spel som helt tilltalar mig i upplägg osv.
All vs all, don't trust anyone. Not even your teammate.

Länk till SteamSpy
https://steamdb.info/app/365590/graphs/

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

... Kunde man köpa det på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

... Kunde man köpa det på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

mm..

Visa signatur

^^^
@¿@
o