Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har mest kört fegstil utan embers för jag inte vill bli störd av andra personer som invaderar, men idag blev första gången efter att haft ett ember aktivt i ~20 min då jag aktiverat det när jag trodde jag skulle möta en boss. Blev spöad, men det var riktigt kul och pulshöjande när "You have been invaded by dark spirit ..." dök upp.

Tror jag har masochistiska tendenser...

Dold text
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag har mest kört fegstil utan embers för jag inte vill bli störd av andra personer som invaderar, men idag blev första gången efter att haft ett ember aktivt i ~20 min då jag aktiverat det när jag trodde jag skulle möta en boss. Blev spöad, men det var riktigt kul och pulshöjande när "You have been invaded by dark spirit ..." dök upp.

Tror jag har masochistiska tendenser...

Dold text

Köp ett par Young White Branch http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Young+White+Branch, har dom på dig, och när du blir invaderad så använd dom och bli kamouflerad, sätt dig tillbaka och njut av att se the dark spitir springa omkring och leta efter dig :).

Permalänk
Medlem

Fråga angående Steam Achievements. Flera av dessa (all rings, all miracles, all sorceries osv) kräver att man nått en viss rank i flera olika convenants vilket i sin tur kräver PvP. Trist för mig då jag inte gillar PvP :/ Vet att man kan farma sig till detta via mobs men droprates är 1-2% så det är inget alternativ. Kan man skaffa dessa med en polare på något sätt? Via "kontrollerad" PvP om ni förstår vad jag menar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Fråga angående Steam Achievements. Flera av dessa (all rings, all miracles, all sorceries osv) kräver att man nått en viss rank i flera olika convenants vilket i sin tur kräver PvP. Trist för mig då jag inte gillar PvP :/ Vet att man kan farma sig till detta via mobs men droprates är 1-2% så det är inget alternativ. Kan man skaffa dessa med en polare på något sätt? Via "kontrollerad" PvP om ni förstår vad jag menar?

PvP-delen lämnar jag osagt, men om du hittat något bra ställe att farma på så kan du öka dropchansen med Symbol of Avarice, Covetous Gold Serpent Ring och Crystal Sage's Rapier, samt en kortsiktigt boost i dropchans med hjälp av rostiga mynt.

http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Item+Discovery

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

PvP-delen lämnar jag osagt, men om du hittat något bra ställe att farma på så kan du öka dropchansen med Symbol of Avarice, Covetous Gold Serpent Ring och Crystal Sage's Rapier, samt en kortsiktigt boost i dropchans med hjälp av rostiga mynt.

http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Item+Discovery

Grymt tips, tack! Har allt de nämner i texten förutom rapier men har kvar Crystal Sage souls så det fixar sig. Är dessutom på G att döda min tredje Crystal Sage.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Grymt tips, tack! Har allt de nämner i texten förutom rapier men har kvar Crystal Sage souls så det fixar sig. Är dessutom på G att döda min tredje Crystal Sage.

Well, det är fortfarande 120 covenant items du måste få, som har extremt låg drop rate, även med allt som höjer drop rate, så du har ett fint antal timmar att lägga på detta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Well, det är fortfarande 120 covenant items du måste få, som har extremt låg drop rate, även med allt som höjer drop rate, så du har ett fint antal timmar att lägga på detta

Usch haha. Måste nästan varva spelet en gång till också då Orbrek försvann innan jag fick gesture och ring

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Usch haha. Måste nästan varva spelet en gång till också då Orbrek försvann innan jag fick gesture och ring

Jo, säger detsamma, hatar PvPn. Nog för att det är kul att möta folk, men inte när det är så laggigt, och det finns så många oschysta vapen man måste vara väldigt eller extremt duktig för att kunna vinna över när det är lite laggigt. Vapen som har combos som dödar en från nästan fullt liv och blir man träffad av första svingen är man stunned.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Nej, det finns inget Easy Mode. För att underlätta så kan du farma souls på ett enkelt och relativt säkert ställe och lvla upp, samt läsa tips eller guider på webben.

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Nej, det finns inget Easy Mode. För att underlätta så kan du farma souls på ett enkelt och relativt säkert ställe och lvla upp, samt läsa tips eller guider på webben.

Well, visst finns det eazy mode. Jämför att börja med Theif eller med Knight/Warrior, det gör en enorm skillnad när man håller på att lära sig spelet, sen att veta vilka vapen som är bra, att ha en pilbåge för att plocka irriterande mobs först och ha en vettig sköld hjälper enormt i början om man inte vet vad man gör.

Nu vet jag ju iof inte hur långt in i spelet det pratas om, men det går nästan alltid att göra det lättare för sig. Känner man inte till att man kan få summons om man är embered t.ex, kan man få det knepigare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Netforce:

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Kör allt i co-op med 2-3 White Phantoms/Sunbro's. Så nära easy-mode man kommer antar jag ända problemet är att man ökar sannolikheten(risken?) för en invasion, och är det en duktig gank-spanker så är det kört hur som.

Men easy-mode per definition existerar inte men du kan göra saker för att förenkla för dig själv, farma själar och power-levela, gör det lätt för dig själv och fokusera dina poäng på vigor, endurance och strenght, pumpa in lite poäng i vitality för att kunna bära tyngre rustning och sköldar. Greatshields och enkla snabba vapen som straight swords, en pilbåge för att lura fienden närmare och dela upp stora grupper och en väldigt defensiv spelstil kommer bära dig en bit genom spelet. Sen så är resten ner till övning och att memorera fienders attacker.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Har du en 100% physical shield kan du ju co-opa dancer of the Boreal valley redan innan 2:a bossen relativt enkelt och powerlevla som fsn

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fråga angående Steam Achievements. Flera av dessa (all rings, all miracles, all sorceries osv) kräver att man nått en viss rank i flera olika convenants vilket i sin tur kräver PvP. Trist för mig då jag inte gillar PvP :/ Vet att man kan farma sig till detta via mobs men droprates är 1-2% så det är inget alternativ. Kan man skaffa dessa med en polare på något sätt? Via "kontrollerad" PvP om ni förstår vad jag menar?

Med tanke på att vissa belöningar (t.ex. Vertebrae Shackle) ges även vid soapstone-invasioner kan du ju alltid komma överens med en polare att han helt enkelt summonar dej 30 ggr och låter sej dödas av dej direkt. Sen kan du återgälda tjänsten! Borde inte ta speciellt lång tid, kanske 5-6 minuter.

Dock funkar det ju inte med alla covenants, men eftersom du ändå måste genom nästan hela NG++ för att få alla achievements kan du ju spendera ett par hundra tusen souls på luck i slutet av NG+/början av NG++ så trillar nog Sword Grass och sånt in lite oftare. Ha Crystal Sage rapier offhand och Symbol of Avarice på knoppen går det nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Well, visst finns det eazy mode. Jämför att börja med Theif eller med Knight/Warrior, det gör en enorm skillnad när man håller på att lära sig spelet, sen att veta vilka vapen som är bra, att ha en pilbåge för att plocka irriterande mobs först och ha en vettig sköld hjälper enormt i början om man inte vet vad man gör.

Nu vet jag ju iof inte hur långt in i spelet det pratas om, men det går nästan alltid att göra det lättare för sig. Känner man inte till att man kan få summons om man är embered t.ex, kan man få det knepigare.

Suck. Ska vi behöva diskutera hur "easy mode" bör tolkas nu också? Svårighetsgraden i spelet går inte att påverka såsom i andra spel där man t.ex. kan välja Easy - Normal - Hard. Därav finns det enligt mig inget "Easy mode". Men visst blir tutorial-området lättare om man väljer Warrior framför Thief då vapnet man får från Warrior-klassen är betydligt starkare och lättare att använda än Thief's Dagger.

Och det du sedan beskriver är sådant man lär sig via tips/guider online, vilket jag refererade till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, säger detsamma, hatar PvPn. Nog för att det är kul att möta folk, men inte när det är så laggigt, och det finns så många oschysta vapen man måste vara väldigt eller extremt duktig för att kunna vinna över när det är lite laggigt. Vapen som har combos som dödar en från nästan fullt liv och blir man träffad av första svingen är man stunned.

Se vad Edge1 skriver, vill du göra det manuellt med mig så säg bara till

Skrivet av Edge1:

Med tanke på att vissa belöningar (t.ex. Vertebrae Shackle) ges även vid soapstone-invasioner kan du ju alltid komma överens med en polare att han helt enkelt summonar dej 30 ggr och låter sej dödas av dej direkt. Sen kan du återgälda tjänsten! Borde inte ta speciellt lång tid, kanske 5-6 minuter.

Dock funkar det ju inte med alla covenants, men eftersom du ändå måste genom nästan hela NG++ för att få alla achievements kan du ju spendera ett par hundra tusen souls på luck i slutet av NG+/början av NG++ så trillar nog Sword Grass och sånt in lite oftare. Ha Crystal Sage rapier offhand och Symbol of Avarice på knoppen går det nog bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Netforce:

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Kan nog bli svårt att ordna till, särskilt om man inte är van vid souls-serien sedan tidigare. Snittspelaren dör säkert hundratalet gånger under första genomspelningen och det är precis vad utvecklarna vill att du ska göra.

Jag mår personligen lite smått dåligt när jag spelar dessa spel, just av pressen man bygger upp för sig själv varje gång man smyger runt nästa hörn, men med de mentala dalarna kommer desto högre toppar och glädjetjut när det går bra. Jag har själv haft svårt att gå tillbaka till lättare spel efter första Dark Souls.

Permalänk
Medlem

Tjena! Finns det någon gräns i spelet för högsta level? Är på level 81 nu efter 38h:17m:00.

Första Darksouls spelet jag spelar också. Någon som vill att köra lite Co-op via Sweclockers Teamspeak?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Typ. Du kan ha andra spelare med dig på ditt äventyr, så kallade Phantoms, som är andra spelare genom online (coop). Detta är betydligt roligare om man vill ha det lite lättare och roligare för sig.

Skrivet av Tobbbe__:

Tjena! Finns det någon gräns i spelet för högsta level? Är på level 81 nu efter 38h:17m:00.

Första Darksouls spelet jag spelar också. Någon som vill att köra lite Co-op via Sweclockers Teamspeak?
http://i.imgur.com/ttVswlu.png?1

Dom som är i toppen ligger runt 600 i level :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Typ. Du kan ha andra spelare med dig på ditt äventyr, så kallade Phantoms, som är andra spelare genom online (coop). Detta är betydligt roligare om man vill ha det lite lättare och roligare för sig.

Dom som är i toppen ligger runt 600 i level :).

Ojj! Kan man öka svårighetsgraden då eller pysslar man enbart med pvp då? För alla monster och bossar lär ju vara galet enkla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Ojj! Kan man öka svårighetsgraden då eller pysslar man enbart med pvp då? För alla monster och bossar lär ju vara galet enkla.

Skickades från m.sweclockers.com

Ens damage skalas ner en del, både för host och summon, men jo, det är mycket lättare; Vilket ju är poängen om man frågar efter ett eazy mode

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Är det någon som har koll på exakt hur det fungerar med max level för covenant invasions? Som jag fattar det ska de bara kunna vara 0.1% högre level än mig, och eftersom jag var level 27 på gubben jag spelar nu betyder det level 29...men personen hade Havels armor och 2st Avelyns i händerna...vilket inte bara är saker man får tag i extremt mycket senare i spelet ( kan ju ha fått via drops från en kompis), men som kräver minst lvl 46 för att kunna bära (han gjorde inte fatrolls).

Och då har man enbart lagt stats på att kunna bära vikten och strength för att använda vapnen...
Verkade sjukt skumt IMO.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Ojj! Kan man öka svårighetsgraden då eller pysslar man enbart med pvp då? För alla monster och bossar lär ju vara galet enkla.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart man kan öka svårighetsgraden med hjälp av egenpåtvingade restriktioner Ingen sköld, ingen level-up, ingen pilbåge, inget användande av bonfires (lite svårt i DkS3 pga teleporteringsbehov, tyvärr) osv.

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Tjena! Finns det någon gräns i spelet för högsta level? Är på level 81 nu efter 38h:17m:00.

Första Darksouls spelet jag spelar också. Någon som vill att köra lite Co-op via Sweclockers Teamspeak?
http://i.imgur.com/ttVswlu.png?1

När du har 99 i alla attributer är gränsen nådd (level 801?), ser dock ingen fördel med att nå den nivån, det är nog väldigt ont om co-op partners och PVP möten på den nivån. Mestadels fuskare tyvärr runt dom nivåerna

Själv kört genom till NG+4 bara för att få alla steam achievements och är level 171 på den karaktären. Kommer nog inte spela vidare på den karaktären utan det blir bara ny builds från och med nu för PVP och co-op.
Ramarna för PVP ligger just nu runt 100-125(med +10/+5 vapen) likt i första Dark Souls

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Skrivet av Edge1:

Klart man kan öka svårighetsgraden med hjälp av egenpåtvingade restriktioner Ingen sköld, ingen level-up, ingen pilbåge, inget användande av bonfires (lite svårt i DkS3 pga teleporteringsbehov, tyvärr) osv.

Calamity Ring för masochister

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Skrivet av Netforce:

gillar inte dö i spel.. finnes det nåt eazy mode i DS III? :S bara för kunna gå igenom spelet med antalet death

Hur menar du gå igenom spelet med antalet death? Alltså att du vill helst inte dö någon gång? Det är väldigt svårt att uppnå. Nya bossar kommer förmodligen ha ihjäl dig eftersom du inte kan deras move set. Det positiva är att det enda du förlorar är själar du inte spenderat. Det är också oftast väldigt nära till en bonfire, så du spawnar in i närheten och kan springa dit igen. Om allt annat skiter sig kan du dessutom kalla in ett par medhjälpare (=andra spelare) som gör det hela till en promenad i parken.

Att dö i spelen är väldigt nära knutet till dess lore och det är ingen prestige i att inte dö. Well, kanske om du har 1000h i de senaste Dark Souls..

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem

Alltså kunde de inte gjort achievements LITE svårare? Riktigt frustrerande detta och mycket mer frustrerande än att dö på bossar. Farma är ju löjligt, se shackles tex 1 drop på 100 skelett, jag behöver 30st dvs döda 3000 skelett. Så jag testade PvP men hälften av gångerna hittar man inte den andre personen, resterande är personer med OP vapen eller så laggar det extremt att det ser ut som man träffar dem men egentligen missar man. 2h för att hitta en stackare som var mitt bland mobs, resterande gånger har jag blivit slaktad. Igår gick det lite bättre, fick ihop 5st på 2½h kanske.

Segaste i hela spelet måste dock vara Proof of Concord Kept - man blir summad att hjälpa någon. Händer en gång var 3e timme kanske?

Känner tyvärr ingen som äger spelet heller.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Alltså kunde de inte gjort achievements LITE svårare? Riktigt frustrerande detta och mycket mer frustrerande än att dö på bossar. Farma är ju löjligt, se shackles tex 1 drop på 100 skelett, jag behöver 30st dvs döda 3000 skelett. Så jag testade PvP men hälften av gångerna hittar man inte den andre personen, resterande är personer med OP vapen eller så laggar det extremt att det ser ut som man träffar dem men egentligen missar man. 2h för att hitta en stackare som var mitt bland mobs, resterande gånger har jag blivit slaktad. Igår gick det lite bättre, fick ihop 5st på 2½h kanske.

Segaste i hela spelet måste dock vara Proof of Concord Kept - man blir summad att hjälpa någon. Händer en gång var 3e timme kanske?

Känner tyvärr ingen som äger spelet heller.

Enligt wiki är de en drop ratio på 1-2% från skeletten så du har större lycka med att slänga ner en red soapstone sign vid Pontiff och satsa på PVP, mindre grind även om det också tar ett tag att nå 30 st beroende.

Concord Kept däremot, tråkigaste jag gjort i ett Dark Soul spel är att samla Concord Kept! Hade bäst lycka vid level 40-50 med ett +4-6 vapen runt Road of Sacrifice. Dom ska ha förbättrat anslutningen/sannolikheten att bli summoned för någon patch sen, men jag vet inte tycker fortfarande det tar för lång tid. Över level 90 har jag knappt blivit summoned mer än en handfull ggr. Farma Silver Knights är inget större nöje heller men det funkar om man inte orkar med PVP elementen för att hosten bara dör innan man hinner komma fram och hjälpa till

Det är mitt största problem med Dark Souls, grinden för att få allt eller hitta det där unika vapnet du vill, finner inget nöje i det alls.
Men jag uppskattar PVPen iaf så just dom delarna är för min del helt OK i slutändan.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRostmirE:

Enligt wiki är de en drop ratio på 1-2% från skeletten så du har större lycka med att slänga ner en red soapstone sign vid Pontiff och satsa på PVP, mindre grind även om det också tar ett tag att nå 30 st beroende.

Concord Kept däremot, tråkigaste jag gjort i ett Dark Soul spel är att samla Concord Kept! Hade bäst lycka vid level 40-50 med ett +4-6 vapen runt Road of Sacrifice. Dom ska ha förbättrat anslutningen/sannolikheten att bli summoned för någon patch sen, men jag vet inte tycker fortfarande det tar för lång tid. Över level 90 har jag knappt blivit summoned mer än en handfull ggr. Farma Silver Knights är inget större nöje heller men det funkar om man inte orkar med PVP elementen för att hosten bara dör innan man hinner komma fram och hjälpa till

Det är mitt största problem med Dark Souls, grinden för att få allt eller hitta det där unika vapnet du vill, finner inget nöje i det alls.
Men jag uppskattar PVPen iaf så just dom delarna är för min del helt OK i slutändan.

Tillsist så lyckades jag hitta en vänlig själ som lät mig döda honom X antal gånger för shackles.

Concord är som du säger jättedumt eftersom man är helt beroende av att folk i ens SL blir invaderade, vilket verkar hända då jag invaderade för shackles och ofta såg blåa hjälpredor. Körde i Söndags, typ 2h och blev summad en gång, dock med två invades så det blev två concord. Antar jag får köra vidare i spelet, ha på Blue Sentinel och hoppas på det bästa.

Sen har jag även Human Dregs kvar men har inte ens den Coventant marken så det blir nästa utmaning.

Stör du dig inte på lagget i PvP och att vissa vapen är OP? Jag kan inte säga att jag är duktig på spelet Men rapiers och magiska vapen som penetrerar sköldar får alltid ner mig på mina knän.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Sen har jag även Human Dregs kvar men har inte ens den Coventant marken så det blir nästa utmaning.

Stör du dig inte på lagget i PvP och att vissa vapen är OP? Jag kan inte säga att jag är duktig på spelet Men rapiers och magiska vapen som penetrerar sköldar får alltid ner mig på mina knän.

Skulle säga att 3 av 10 ggr har jag lagg bekymmer, men eftersom backstabs blivit nerfade så är det ett mindre problem nu jämfört med tidigare Souls spel, mindre backstab-fiskande. Metan är dock VÄLDIGT TRÅKIG, R1 spam med Rapier eller Straight Sword (allra helst Dark Sword, R1, R1, R1, R1 till graven), som tur var är dessa spelare lätta att parera om man lärt sig tajmingen. Använder bara small shields i PvP så blockar väldigt sällan utan förlitar mig mer till rullandet. De börjar bli bra variation på spelstilar dock allra helst i PvP-hotspots som direkt utanför Pontiff. Invaderar man andras världar på det traditionella viset kan man ju dock räkna med att bli gankad! Det kan ju också vara kul ibland, men jag är ju ingen Peeve Peeverson direkt när det kommer till såna situationer

Aldrich Faithful PvP är rätt så kul däremot man räkna med många gank-squads så de är bara använda alla ful knep man kan komma på i dom situationerna, har man lite flyt så är ni 2 från Aldrich och kanske till och med en Red. Spelare i grupp brukar bli lite mer våghalsiga vilket snabbt kan vändas mot dom

Visa signatur

Under construction...