Permalänk
Medlem

"Nya" Top Gear

Vad tyckte ni om om första avsnittet?

Personligen tyckte jag det var full med dåliga rippoffs av de gamlas avsnitt med en twist av Top Gear US som bara gjorde det hela ännu mer uselt... Allt kändes bara stelbent och krystat. Sen hjälper det ju inte med med värdelösa skådespelare med en b skådis från usa, en avdankad radiopratare samt en förvisso duktig kvinnlig förare, men troligen inkvoterad och man knappt förstår vad hon säger på grund av hennes extrema tyska dialekt. Inget/ingen direkt klickar som de tidigare gjorde. Sammanfattning besviken..

Permalänk

Jag tror top gear är påväg mot graven. Gamla trion var ju typ hela anledningen att man älskade top gear.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Moderator
Moderator

Har man förväntningen att de ska kunna göra det lika bra som gamla gänget (och på direkten) så har man nog satt ribban lite väl högt. Känns lite tidigt att döma ut något redan så här tidigt.

De ni har färskt i minnet och kanske jämför med är efter 22 respektive 21 säsongers erfarenhet av "nya Top Gear" (James).
Jeremy var ju även med i Top Gear innan dess sedan 1988(!), den gamla skrotade upplagan. Kommer ni ihåg hur första säsongerna av nya Top Gear var? Vissa minns väl knappt Jason Dawe osv.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag funderade på att titta på det men eftersom BBC bara återanvänder namnet så gissar jag på att det ändå inte kommer bli samma "show" som med Clarkson, May och Hammond.

Med det sagt, de nya programledarna kommer antagligen behöva en inkörningsperiod och tittarna likaså.

Edit: Såg precis följande på Clarksons twitterkonto:
"A man has driven round a town slightly faster than some other men."

Undrar om han antyder på något.

Edit: Tänkte utifall att någon inte känner till följande:
https://twitter.com/MrJamesMay
https://twitter.com/jeremyclarkson
https://twitter.com/RichardHammond

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Med tanke på att programledarna är proffs med måååånga år i branschen så vad den nästan pinsamt.
Nästan allting kändes krystat och det är uppenbart att dom försöker fortsätta på samma stil som "riktiga" topgear.
Enda chansen för dom att få det att fungera är om dom hittar ett annat format.
Nånting där programledarna kan göra nånting annat än att försöka få fram one-liners.

Permalänk
Medlem

Herregud va dåligt det var i jämförelse med de förra.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

De har försökt få en ny ensemble programledare agera som den föregående. Vilket inte fungerar. Här borde BBC låtit de nya ansiktena få göra sin egen grej av programmet istället för att imitera de gamla. Det märks att det är skrivet/producerat för att efterlikna vad som varit.

Det har bara gått ett avsnitt och vi har inte fått se alla ny ansikten ännu, men det börjar verkligen mediokert. Kanske mjukstartar de säkert, jag vet inte. Får avgöra om ett par avsnitt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ni som har sett Top Gear US och "nya" Top Gear.
Lust att jämnföra, är det samma dynga?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jo, precis allt kändes extremt krystat.. Speciellt deras försök att rakt av kopiera top gear originalet men som @Svensktiger skriver är nästan det värsta deras extremt kringiga försök till oneliners..

Men det var ju inte bara erfarenhet med den gamla trion det kändes med mer som äkta dynamik med inte bara som om de var dit tvingade och gjorde vad det blev tillsagda typ. (Ja, jag vet de med hade manus men det kändes inte lika framtvingat).

Men som svar på @backspace så ja det kändes som en kombo med tg Us/Aus och gamla top gear dvs inget nytt alls med allt det krystade och överdrivna och rent av tramsiga från de andra tg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Edit: Såg precis följande på Clarksons twitterkonto:
"A man has driven round a town slightly faster than some other men."

Undrar om han antyder på något.

Formel 1-loppet i Monaco.

Visa signatur

Intel i7 5820k @ 4,5GHz | ASUS X99-A | Corsair DDR4 16GB | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | EVGA SuperNOVA G2 750W

Intel i5 3570k @ 4,2GHz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair DDR3 8GB | ASUS Geforce GTX 660ti | Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

@polifyr: Å tusan, ja det kanske jag kunde kommit fram till om jag läst tidigare "kvitter" utav honom.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

Det var en okej prestation för ett nytt team. Men jag har svårt att verkligen gilla det.

Det gick lättare att svälja om man övertygar sig själv om att det är tillfälliga gästprogramledare istället för ersättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ni som har sett Top Gear US och "nya" Top Gear.
Lust att jämnföra, är det samma dynga?

Matt Leblanc var helt okej. Han rödtotten gillade jag inte alls. Sabine är ju grym men de bitarna hon var med i kändes bara som ett fattigt försök att kopiera något den gamla trion hade gjort.

I de stora hela kändes det som ett plagiat på Top gear (precis som flera av de andra ländernas versioner gör). OM det ska funka så får de nog göra en egen grej av det.

Precis som ett par andra skriver så kändes hela avsnittet krystat och jag kunde inte låta bli att störa mig som fan på rödtotten (Chris Evans) som försöker fylla Clarksons roll och inte alls gör det bra. Han måste hitta sin egen grej, och sätt att köra showen på.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Avstängd

Usch nej. Väntar på trions nya program som ska komma inom kort.

Permalänk
Medlem

En spontan tanke är ju att det här faktiskt fortfarande ÄR Top Gear. Programmet är ju detsamma, bara att dom har nya programledare. Det är väl klart som tusan att det är likt föregående säsonger, det är ju för tusan samma program. Varför skulle dom ändra på ett vinnande koncept? Det finns garanterat en diger skara som inte gillade gamla trion men gillade upplägget på programmet, hade BBC gjort om programmet till något annat hade man tappat dom tittarna också. Sen kan man argumentera att programformen fungerade som den gjorde på grund av dynamiken med det gamla gänget.

Det känns trots allt lite orättvist om dom får skit för att "dom kopierar" osv när det fortfarande är samma program. Sen tycker jag visserligen att det var skittråkigt och att det saknades kemi mellan programledarna och att det var ett jävligt spretigt program. Kul med rallycross istället för samma tråkiga bana dock.

2/5, kommer inte kika vidare.

Permalänk

Hade dom tagit bort Koenigsegg från listan, Bugattin var där och andra slöa bilar

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Många saker som var dåliga och som fick mig att tänka på CHM Top Gear.
-Chris sade "in the world" någonstans.
-Chris försökte imitera Jeremy hela tiden, bland annat genom att säga något, pausa och sedan fortsätta i ett lägre tonläge.
-Matt avslutade med "on that bombshell", men Chris stoppade honom.
-De hade publiken med i Stig-introt.
-Matt frågade Chris om han fick krocka med honom. Det fungerar endast då Jeremy kör in i James eftersom han faktiskt verkar bry sig om sina skrothögar. Och Jeremy frågar inte.
-"Intervjun" med gästerna var hemsk.
-Resan till Blackburn var väldigt tråkig. Den hade ingen poäng medan trion gjorde det för att tända något ljus och för att inte bli strandade för att bränslet tog slut. Matts bil gick sönder efter en kort stund och åkte på flaket resten av vägen, trion hade bara övergett medlemmen vars bil gått sönder.

Delen då Matt körde Ariel Nomad var helt okej.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

Jo, precis allt kändes extremt krystat.. Speciellt deras försök att rakt av kopiera top gear originalet men som @Svensktiger skriver är nästan det värsta deras extremt kringiga försök till oneliners..

Men det var ju inte bara erfarenhet med den gamla trion det kändes med mer som äkta dynamik med inte bara som om de var dit tvingade och gjorde vad det blev tillsagda typ. (Ja, jag vet de med hade manus men det kändes inte lika framtvingat).

Men som svar på @backspace så ja det kändes som en kombo med tg Us/Aus och gamla top gear dvs inget nytt alls med allt det krystade och överdrivna och rent av tramsiga från de andra tg.

Kopiera originalet? Du vet väl att originalet var helt värdelöst. Tog många år innan serien blev till hur folk minns den nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Vart kan jag se nya Top Gear? Finns ej på Netflix.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@BergEr u so funny... ja nej jag menade inte original originalet från 1900frösihjäl utan det från efter 2000..

@Cooling23 Vad är netflix?

@ArcticFire Håller med dig på alla punkter men vill lägga till att den delen med att de hade lämnat honom efter bilen pajjat ja det hade de men personen som blivit lämnad hade med kunnat/velat laga den med så denne kunde köra vidare oftast.
"-Matt frågade Chris om han fick krocka med honom. Det fungerar endast då Jeremy kör in i James eftersom han faktiskt verkar bry sig om sina skrothögar. Och Jeremy frågar inte." Slår med huvudet på spiken det var ju kemin som gjorde det men finns inte längre.

Sen han Matt kommer in och beter sig som om han vore fullständigt överlägsen och tror han är så jäkla bra och är och beter sig väldigt typiskt amerikansk på alla sätt genom hela programmet i allt han gör, får det att drypa slemmiga TG US för mig..

Permalänk
Medlem

Tror man får ge top gear en chans att hoppa igång igen, däremot gillade jag den nya top gear extra gear, där dom går igenom lite mera, som detta avsnitt visade hur dom byggde nya banan mm.

Visa signatur

MODERKORT: ASUS Z87-A ATX CPU: Intel Core i7 4770K @4,3GHz Processorkylare: Noctua NH-D14 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD
PSU: Cooler Master Silent Pro 800W 80+ Gold Modulär Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 780 OC Chassi: Cooler Master Storm Trooper

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

@Cooling23 Vad är netflix?

Bor du i en grotta? Googla får du se vad det är för något.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Var finns den nya serien att se? Och vilken kanal sänds den på nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Var finns den nya serien att se? Och vilken kanal sänds den på nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Sänds på BBC Brit imorgon klockan 23. 00:25 kommer Extra Gear natten till första juni.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

@spyan111:

Förrutom deras irriterande personliga egenskaper så handlar det ju mycket om att man såg ursprungliga Top Gear för att man visste att det här var "three blokes having fun" som antagligen gick ut och drack öl efteråt.

Jag har svårt att se de nya programledarna göra samma.

Tydligen finns det ett program som kom efter TGn som heter Extra Gear där underhuggarna testar bilar på mer seriöst sätt utan penntrollet och cromagnonmannen. Det har fått mycket bättre betyg. men handlar då om bilar och inte skratt.

Skratt och grabbhumor väntar jag mig i höst med Clarkson, Hammond och May på Amazon.

Permalänk
Medlem

Tycker det var ok. Det jag tycker man får tänka på är att det här är första avsnittet med ny lineup och delvis ny crew bakom spakarna också. Tar tid att få igång allt och få det rätt. Jämför med tidigare säsongerna av Top Gear t.ex. Tycker kemin funkar bra mellan Chris och Matt i alla fall. Saknar dock nyhetsbiten från gamla Top Gear tyckte det var en skön bit att ha med. Kommer fortsätta titta på det i alla fall så får man se hur det utvecklar sig.

Ngn som vet ngt ännu om när gamla trions serie Grand Tour ska börja på Amazon?

Permalänk
Medlem

Första avsnittet var OK, men inte mer. Inte alla samma dynamik mellan programledarna, men det kommer väl

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av spyan111:

Vad tyckte ni om om första avsnittet?

Personligen tyckte jag det var full med dåliga rippoffs av de gamlas avsnitt med en twist av Top Gear US som bara gjorde det hela ännu mer uselt... Allt kändes bara stelbent och krystat. Sen hjälper det ju inte med med värdelösa skådespelare med en b skådis från usa, en avdankad radiopratare samt en förvisso duktig kvinnlig förare, men troligen inkvoterad och man knappt förstår vad hon säger på grund av hennes extrema tyska dialekt. Inget/ingen direkt klickar som de tidigare gjorde. Sammanfattning besviken..

Varför måste den enda tjejen vara "troligen inkvoterad"? Sabine har ju ändå varit härlig när hon varit med i Top Gear innan. Hon är en grym förare också. Hon känns väldigt lämplig i programmet. Med tanke på de faktorerna så lär hon varit rätt högt upp på listan när de började leta nya programledare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Under förutsättningarna som funnits så tycker jag att det var bra. Det är en ny era av Top Gear precis som när Jeremy tog över det 2002. Jag tror att detta kan bli riktigt bra! Skillnaden är att det inte är samma typ av program som det var med den förra trion.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.