Asus avtäcker Zenbook 3 - tunn och snabb

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den likt MacBook 2016 saknar USB portar och andra inputs?

Visa signatur

i5 3570K, GTX 670 med Arctic Accelero twin turbo II, HyperX 8GB RAM 1600mhz, 128GB SSD, 1TB HDD, Phanteks Enthoo Evolv

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Inget fel i det men vad vill du hellre ha? Några få hundra gram lättare dator eller mer funktionalitet/batteritid/övrigt?

Förresten är det väl slutkund vi pratar om, inte om vad som är bäst för företaget.

Var får du 700 gram ifrån? MBP 13" väger ca 1.5-1.6kg och MBA 13" väger över 1.3kg. Det är mindre än 300gram. Eller jämför du olika skärmstorlekar nu?

Med tanke på att de faktiskt klarar en 5-6 timmar i riktigt batteritid så gör det mig inte något att de satsat på tunnare. Vad gör då en timme hit eller dit istället? För mig är det saksamma men jag förstår vad du menar. Det beror ju på hur mycket batteritid man får för ökad tjocklek/vikt också, jag vill inte gå tillbaka till tjockleken och vikten min tidigare Asus har som väger kanske närmare 3 kg och är närmare 10 cm än 1 cm tjock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Med tanke på att de faktiskt klarar en 5-6 timmar i riktigt batteritid så gör det mig inte något att de satsat på tunnare. Vad gör då en timme hit eller dit istället? För mig är det saksamma men jag förstår vad du menar. Det beror ju på hur mycket batteritid man får för ökad tjocklek/vikt också, jag vill inte gå tillbaka till tjockleken och vikten min tidigare Asus har som väger kanske närmare 3 kg och är närmare 10 cm än 1 cm tjock.

Fördelen med bättre batteritid är ju inte bara vid nyköp utan när man haft den i flera år så kommer batteriet att bli sämre. Om det är något jag hatar så är det dålig batteritid. Min Dell klarar just nu kanske 2 timmar max (6 timmar som ny, 3 år gammal). Visserligen beror det på hur väl man sköter batteriet också. Sen förstår jag precis hur det är med en fet blyklump till laptop, inte roligt, men som sagt några millimeter och kanske några enstaka hundra gram i skillnad tycker jag är på gränsen till löjligt att betala mer för.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av AntLeth:

Någon som vet om den likt MacBook 2016 saknar USB portar och andra inputs?

Tittar man på bilder och läser vad Engadget och TheVerge skriver så verkar det handla om en USB3 port samt en 3,5 mm hörlursuttag.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntLeth:

Någon som vet om den likt MacBook 2016 saknar USB portar och andra inputs?

Skrivet av Yoshman:

Tittar man på bilder och läser vad Engadget och TheVerge skriver så verkar det handla om en USB3 port samt en 3,5 mm hörlursuttag.

Och USB3-porten är en Type-C. Så exakt samma portkonfiguration som Macbook, utom att man har USB-porten till höger och ljud till vänster.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker HP Spectre ser grymt mkt elegantare ut?

På tal om den, nån som vet skillnaden mellan dessa 4 bortsett från det uppenbara?
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Offer.aspx?p=c-hp-spect...

Skärmarna har olika benämning, samt i Sweclockers artikel stod det ju att den hade supersnabb pcie SSD (1500 read) vilket konstigt nog den dyra inte verkar ha, står iaf SATA så... och nån 512 gb ssd med pcie verkar ju inte finnas.
Ringde HP men även de är clueless.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Ge mig en zenbook med 1040m tack