Är det bra läge att köpa ny SSD just nu?

Permalänk
Medlem

Är det bra läge att köpa ny SSD just nu?

Undrar som rubriken lyder ifall det är bra läge att köpa en ny SSD nu eller ifall det är några nya produktsläpp runt hörnet som kan påverka priserna?

Skrivs så mycket om CPUer och GPUer men har inte alls lika bra koll på när nya SSDer kommer. Någon som kan sprida ljus över läget?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, samsung 850 500gb sänktes ganska nyligen med en hundralapp, just efter jag köpte en så det kan komma när som men med tanke på att den nyligen sänktes så kommer det troligen inte några prisändringar den närmaste tiden

Permalänk
Medlem

@ervas002 Det är alltid ett bra tillfälle för SSD.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Du kan ju vänta tills efter computex och se om någonting lanseras där.
Men jag tror inte det, SSDer faller mer konstant i pris tycker jag och är inte samma typ av hopp som det är med grafikkort eller processorer.

Permalänk
Entusiast

Dustin har MX200 diskar på 250GB för 699 om det är av intresse.
Det finns gott om TLC diskar i samma budget, men MLC är att föredra för konsekvent läs/skriv i de flesta fallen.
Länk till butiken.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ervas002:

Undrar som rubriken lyder ifall det är bra läge att köpa en ny SSD nu eller ifall det är några nya produktsläpp runt hörnet som kan påverka priserna?

Skrivs så mycket om CPUer och GPUer men har inte alls lika bra koll på när nya SSDer kommer. Någon som kan sprida ljus över läget?

Som kilroy skriver, du kanske kan vänta tills efter Computex men annars är det bara att dra hem en! Priser skiljer inte sig speciellt mycket, såg att min SSD har droppat cirka 100kr på 6 månader!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Blir nog en 850 EVO, verkar som att den är värd de där extra hundralapparna.

Permalänk
Medlem

En Kingston v300 på 128 gb ryms det ju tyvärr inte mycket på... Är ju inte lika rapp heller.