i5 dator för 1080p spelade och 720p streaming

Permalänk
Medlem

i5 dator för 1080p spelade och 720p streaming

Hejsan.

Jag har fått ihop följande delar hittills.

i5 4670k
8 gb dd3 ram 1600 mhz
MSI moderkort z87 g45 gaming
Fractal design 650 watt nätagg 80 plus bronze
v8 gts kylare
Ett chassi som jag inte ser nåt märke på med som är stort nog för det mesta man kan tänka sig inklusive full size gfx kort och v8 kylaren.
2 TB 5400 rpm hdd

Jag har 100 internet ner och 10 up

Undrar vad för delar jag behöver lägga till för att få en komplett dator som klarar 1080p spelande och 720p streaming .

behöver inte vara nya delar. Kan gärna ta förslag på begagnade delar. För min budget är tajt som sjutton så tar lång tid att spara pengar.

Permalänk
Medlem

Skulle säga en SSD först och främst, och om du vill gå all out så ett capturecard.

edit; Missade att du inte hade ett grafikkort. Men skulle nog försöka få tag på ett begagnat 970/R9 390 för det ändamålet.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Vänta in Pascal, köp verkligen inte kort nu om du vill ha mycket prestanda för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Skulle säga en SSD först och främst, och om du vill gå all out så ett capturecard.

edit; Missade att du inte hade ett grafikkort. Men skulle nog försöka få tag på ett begagnat 970/R9 390 för det ändamålet.

// Marcus

med tanke på att jag har tajt budget så känns det som ett capture card kostar mycket pengar. Och jag antar det går bra att streama utan ett sådan också?

Permalänk
Medlem

@sleecin: Det går utmärkt. Tycker du ska satsa på ett begagnat 970.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleecin:

med tanke på att jag har tajt budget så känns det som ett capture card kostar mycket pengar. Och jag antar det går bra att streama utan ett sådan också?

Ja absolut det går bra. Ett capture card blir väl mer aktuellt om du vill gå mer seriöst med din stream.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80