Permalänk

Uppgradering av dator

Hejsan.

Jag har tänkt att uppgradera min nuvarande dator. I min nuvarande dator har jag detta.

Intel Core i5 4690k 3.5 GHz 6MB
Samsung 850-Series Evo 250GB
Sapphire RAdeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
Gigabyte GA-Z97P-D3
Corsair Carbide 200R
Crucial 16GB (2x8GB) DDR3 CL6 1600Mhz Ballistix
Fractal Design Integra M 750W

Jag har planer på att skaffa ett 1080 om några månader. så tänkte passa på att uppgradera datorn snart. Och har tänkt att köpa detta.

Skulle det vara en bra uppgradering av delar?

Permalänk
Medlem

Varför behöver du ett mounting bracket och ny CPU, ska du börja streama?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du inte har pengar i stort överflöd tycker jag faktiskt inte du ska köpa något av det där. Byt ut din stock-kylare mot en ny bra cpukylare för 300-600 kr och köp 1080 så har du verkligen allt du behöver.

Uppgraderingen av ram-mobo-processor kommer inte ge särskilt mycket mer prestanda och kosta betydligt mer än det smakar.

Permalänk
Skrivet av Seglaarn:

Varför behöver du ett mounting bracket och ny CPU, ska du börja streama?

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt bracket till mitt h60 har gått sönder, därav nytt mounting bracket. Jag frågade en polare till mig om han tycke jag skulle uppgradera nått, då gav han mig den där länken, han tycke jag skulle skaffa ny CPU

Permalänk
Skrivet av Tomtebjörn:

Mitt bracket till mitt h60 har gått sönder, därav nytt mounting bracket. Jag frågade en polare till mig om han tycke jag skulle uppgradera nått, då gav han mig den där länken, han tycke jag skulle skaffa ny CPU

skaffar du nytt för att du behöver prestandan, eller är det mera Skylake hypen ?
i många fall är i7 4790K / i7 5775C bättre än skylake eller jämt ut..

DDR4 2133mhz låter ju jätte snabbt tyvärr är nog skillnaden med dom DDR3 minnen du har nu så marginell i spel att det inte är värt uppgradera..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtebjörn:

Mitt bracket till mitt h60 har gått sönder, därav nytt mounting bracket. Jag frågade en polare till mig om han tycke jag skulle uppgradera nått, då gav han mig den där länken, han tycke jag skulle skaffa ny CPU

Är det en speldator så behöver du inte uppgradera CPU.
Då är det bättre att köra vidare ett tag och uppgradera om nåt år till
kommande generationer av CPU.

Din kompis kanske vill köpa ditt nuvarande billigt

Permalänk

Någon som skulle kunna rekommendera en bra kylare som skulle passa,efter som jag kom på att jag hade sålt mitt h60.
skulle https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e... passa bra?

Permalänk
Medlem