Galax visar upp helvita GTX 1080 Hall Of Fame på Computex 2016

Permalänk
Melding Plague

Galax visar upp helvita GTX 1080 Hall Of Fame på Computex 2016

Taiwanesiska Galax siktar högt med lanseringen av Geforce GTX 1080 Hall of Fame med förhoppningar om nya överklockningsrekord blandat med helt vitt kretskort samt kylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga mer Galax för min del. Låter en heldel under belastning.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Det svarta kortet är nog det som varit mest estetiskt tilltalande utav de jag sett hittills.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mumma så vackert med vita komponenter , men blir att besinna sig till "big" Pascal senare (men svårt är det )

Permalänk
Medlem

Se man till,det är lönsamt och vänta vad alla komma med,varför betalar Mycket i Onödan??????
Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

Kul att se ett blower-kort från en partnertillverkare. Undrar vad det kommer kosta?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kul att se ett blower-kort från en partnertillverkare. Undrar vad det kommer kosta?

Detta kort är det enda 1080 som är riktigt billigt hos Mindfactory, där kostar det 659 euro (under namnet KFA) http://www.mindfactory.de/product_info.php/8192MB-KFA2-GeForc...

Det svarta har ett bra pris det med 669 euro http://www.mindfactory.de/product_info.php/8192MB-KFA2-GeForc...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Om man vill se en liten rullande presentation om kortet så har NordicHardware fixat det:
http://www.nordichardware.se/nyheter/grafikkort/galax-lofte-o...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Båda varianterna var snygga! Gillar't.

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt med vita PCBn, finns det någon info om pris (på svenska marknaden) och när det kommer släppas?

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen LED?
Hade ju varit kul om de försökt sticka ut ytterligare med sådan finess eftersom ingen annan partnertillverkare satsat på det hittills vad gäller 1080.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Inga mer Galax för min del. Låter en heldel under belastning.

Manuell fläktkurva i Afterburner är en stark rekommendation Skulle aldrig orka med mitt HoF 980Ti utan det. Kortets egna fläktkurva är linjär, dvs vid 80°C går fläktarna i 80%. Alldeles för mycket enligt mig. Med min egna kurva är det knäpptyst upp till 70°C och hörbart men inte irriterande även vid max-temp.

Edit: Med det sagt så köper jag nog något annat nästa gång också. Fläktarna på mitt kort samt min väns kort och alla andra jag pratat med så beter sig fläktarna lustigt. De slutar snurra i någon sekund med jämna mellanrum, vilket resulterar i att fläktljudet blir okonstant vilket jag finner väldigt irriterande:

Permalänk

@Najk: EVGA verkar ha en modell med LED.
Heter: GTX 1080 8GB FTW GAMING ACX 3.0

Permalänk

Ja den vita PCBn va snygg, men kommer man se den under ett heltäckande vattenblock? =P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lavaguden:

@Najk: EVGA verkar ha en modell med LED.
Heter: GTX 1080 8GB FTW GAMING ACX 3.0

http://media.gamersnexus.net/images/media/2016/computex/corsair/evga-1080-ftw-1.jpg

Han var sarkastisk eftersom 2016 års mode verkar vara just LED.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kommer det ett vitt 1070 slänger jag mina pengar på det direkt. Tyvärr kan jag inte rättfärdiga ett 1080 för att jag varken har plånboken eller nyttan med kraften.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Han var sarkastisk eftersom 2016 års mode verkar vara just LED.

Var det inte en lightshow förra året också?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Var det inte en lightshow förra året också?

Inte vad jag kan minnas, har för mig att alla kort såg rätt simpla och stilrena ut i jämförelse med årets men kan ha fel. Möjligt att det smög in ett och annat led-packat kort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lavaguden:

@Najk: EVGA verkar ha en modell med LED.
Heter: GTX 1080 8GB FTW GAMING ACX 3.0

http://media.gamersnexus.net/images/media/2016/computex/corsair/evga-1080-ftw-1.jpg

Tack, men som nedan citat säger: Jag var sarkastisk. Jag är de facto glad att det inte var någon LED på Galax modell

Skrivet av ClintBeastwood:

Han var sarkastisk eftersom 2016 års mode verkar vara just LED.

LED LED LED LED, it drives me mad

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Den var riktigt fräsh måste jag säga om man är ute efter ett vitt tema. Vit case med vit GPU, aj aj aj.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Vad är det för pletknapp som sitter vid chassifästplåten?

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Helvitt var det ju inte, pcb'n är ju inte vit, inte heller plåten och inte heller märkena på fläktarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vad är det för pletknapp som sitter vid chassifästplåten?

\Lifooz

Citat:

På kortets I/O-panel finns även en brytare som bolaget kallar för Turbo-swtich, som ska snabbt klocka upp kortet till än ännu okänd frekvens.

Antar att det är den du menar.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Antar att det är den du menar.

Det var det, jag missade nog den raden när jag läste.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av iWeeby:

Manuell fläktkurva i Afterburner är en stark rekommendation Skulle aldrig orka med mitt HoF 980Ti utan det. Kortets egna fläktkurva är linjär, dvs vid 80°C går fläktarna i 80%. Alldeles för mycket enligt mig. Med min egna kurva är det knäpptyst upp till 70°C och hörbart men inte irriterande även vid max-temp.

Edit: Med det sagt så köper jag nog något annat nästa gång också. Fläktarna på mitt kort samt min väns kort och alla andra jag pratat med så beter sig fläktarna lustigt. De slutar snurra i någon sekund med jämna mellanrum, vilket resulterar i att fläktljudet blir okonstant vilket jag finner väldigt irriterande: https://www.youtube.com/watch?v=qdDMwOpwc7k

Precis så gjorde mina med, Dom gick upp och ner hela tiden oavsett vad jag gjorde.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Precis så gjorde mina med, Dom gick upp och ner hela tiden oavsett vad jag gjorde.

Ah okej, lustigt det där. Ganska irriterande faktiskt. Hade använt en aggresivare fläktkurva om det inte vore för det så det har en direkt påverkan på min prestanda. Plus att kylningen blir ju rakt av sämre när inte fläktarna snurrar hela tiden. Supporten verkade i alla fall helt ovetandes och jag fick nöja mig med ett klassiskt "Vi ska se vad vi kan göra". För övrigt så verkar det inte som att "turboknappen" där bak gör någon som helst skillnad, provade du den?

Permalänk
Medlem

@iWeeby: Japp, Fattade inte heller vad den var till för. Provade många gånger att ha den i olika lägen men märkte inte heller någon skillnad.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |