Permalänk
Medlem

google maps autocomplete

Hej,

Jag försöker få till en autocomplete som endast listar "riktiga adresser"

Här finns ett bra exempel, om man söker på tillexempel: järva skjutbaneväg jsfiddle
Så får man två alternativ, det ena är av typ, "type": "route" och det andra av typen "type": "street_address"

Jag vill altså sotera bort route, så att jag endast har möjlighet att välja riktiga adresser som innehåller den kompletta adress informationen som tx postkod.

Har letat och letat och blir inte riktigt klok på det här, någon som vet hur man ska be sig åt?

Tack på förhand!
Niklas

Permalänk
Medlem

Byt ut

autocomplete: new google.maps.places.Autocomplete($("#address")[0], {}),

mot

autocomplete: new google.maps.places.Autocomplete($("#address")[0], {types: ['address']}),

Finns fler filtreringsmöjligheter att hitta i dokumentationen https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/p...

Permalänk
Medlem

@drewi: Hej, tyvärr retunerar den fel version, dvs den utan postkod, och om man använder geocode så får man fortfarande båda resultaten.

Misstänker att det kanske inte är möjligt, men tack för hjälpen!

mvh,
niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklu147:

@drewi: Hej, tyvärr retunerar den fel version, dvs den utan postkod, och om man använder geocode så får man fortfarande båda resultaten.

Misstänker att det kanske inte är möjligt, men tack för hjälpen!

mvh,
niklas

Busshållplatsen "Järva skjutbaneväg" filtreras bort och gatan "Järva Skjutbaneväg" behålls precis som det är menat.
Anledningen till att du inte får ett postnummer är för att gatan sträcker sig genom flera zoner (17062, 17068, 17069), så du måste komplettera med ett gatunummer för att göra det till en "riktig adress" istället för bara en gata, tex "järva skjutbaneväg 12".

EDIT: Omformulerade hela inlägget