Seasonic lanserar nätaggregatsserien Prime på Computex

Permalänk
Melding Plague

Seasonic lanserar nätaggregatsserien Prime på Computex

Efter avtäckandet i våras är Seasonic redo att släppa lös Prime – sin nya flaggskeppserie av nätaggregat, som demonstreras i ett flertal utföranden och effektklasser på Computex 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske är dags för en ny PSU. 600W passivt låter trevligt

Permalänk
Medlem

Och jag som tänkte uppgradera mitt Seasonic.... mysig tajming

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

WOW. från 600W med Titanium. Dock kostat T2 850 över 2500kr och det stiger bara med de högre effekterna. Så min gissning. 1800-2000kr för 600W enheten om de är direkta motståndare mot supernova T2 serien.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Kanske är dags för en ny PSU. 600W passivt låter trevligt

Nej, 600W modellen låter inte alls...

Finns det några temp sensorer på nya PSU:er? Har haft ett passivt tidigare och det small rätt rejält. Förvisso ett enda fall men kan ändå inte bli av tanken på att det kanske blev för varmt.

Permalänk
Medlem

Trevligt att Seasonic släpper nytt!
... synd att de generellt är så dyra i Sverige bara

Om jag ska vara gnällig så upplevde jag inte dessa agg som estetiskt klockrena med den där lite skumma delade grillen, men det är ju en rätt marginell radanmärkning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inga RGB-leds, inget köp.

Permalänk
Medlem

@TuHack: Då borde ju datorn bara stänga av sig så länge nätaggregatet har en vettig temperaturövervakning i sig (vilket jag tror att Seasonic har inkluderat). Men visst en sensor man skulle kunna få ut informationen så att man kan se den i ett övervakningsprogram vore dock ändå trevligt.

Men ändå alltid trevligt med nya effektiva och passiva nätaggregat

Permalänk
Avstängd

Good, med passivt åt folket!

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk

Jävlar vilken tajming. Jag som precis funderade på att skaffa ett passivt nätagg! Kan tänka mig att dom blir populära bland andra som också håller på med vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av loefet:

@TuHack: Då borde ju datorn bara stänga av sig så länge nätaggregatet har en vettig temperaturövervakning i sig (vilket jag tror att Seasonic har inkluderat). Men visst en sensor man skulle kunna få ut informationen så att man kan se den i ett övervakningsprogram vore dock ändå trevligt.

Men ändå alltid trevligt med nya effektiva och passiva nätaggregat

Passiva är lite bökigare, bättre med semipassiva (då har agget själv möjlighet att rädda dig själv). Du måste montera passiva på annat vis än normala agg, dessutom får det ju inte komma in för mycket varm luft från andra delar i chassit.

Skulle själv inte köpa helpassivt, just för det kan gå snett

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Kanske är dags för en ny PSU. 600W passivt låter trevligt

Tänkte det samma... imponerande faktiskt.

Skrivet av jH0Ni:

Inga RGB-leds, inget köp.

... Sarkasm kommer lite sent denna veckan ser jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

I toppen syns de 80 Plus Titanium-certifierade modellerna, som kommer i effektklasser från 600 W upp till 850 W.

Tråkigt att det inte finns en Titanium modell över 1000 W.

Permalänk
Medlem

@Vingtner:
AX1500i.
Supernova T2 1000 och 1600W.
Inte från seasonic men från andra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@Vingtner:
AX1500i.
Supernova T2 1000 och 1600W.
Inte från seasonic men från andra.

Jag har redan en EVGA SuperNova T2 1600W faktiskt men det hade varit kul med ett Seasonic nätaggregat i samma verkningsgrad.

Permalänk
Medlem

@Vingtner:
Helt sant. Dock tror jag att de tycker att det finns mer pengar i en lite lägre prisklass med lägre effekt då ax1500i och t2 1600 kostar 4000 vilket inte många köper. Kanske strax under 2000 är en prisklass där de får bättre värde för deras utveckling

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Trist. Inga SFX eller SFX-L. Annars gillar jag Seasonic grymt som varumärke.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Passiva är lite bökigare, bättre med semipassiva (då har agget själv möjlighet att rädda dig själv). Du måste montera passiva på annat vis än normala agg, dessutom får det ju inte komma in för mycket varm luft från andra delar i chassit.

Skulle själv inte köpa helpassivt, just för det kan gå snett

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett helt passivt Super Flower agg på 500W och jag har aldrig haft problem med det i vanlig drift. Enda gången jag haft problem alls var när jag körde 680 SLI och det drog mer än 600W. Agget stängde av sig självt eftersom det blev för varmt och inte är specat för att ge mer än 600W.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3