Powercolor förbereder den externa grafiklådan Devil Box

Permalänk
Skrivet av Granter:

För stilrena datorer som ser ut som om att de kommer ifrån ikeas köksavdelning är ju så snyggt att ha.

Det har aldrig påstått, att det ska se ut att komma från IKEA, du gillar onekligen designen Powercolor presenterar i artikeln... En av få med den åsikten skulle jag gissa, köp skiten om du gillar det. Jag inväntar något mindre och i mitt tycke mer tilltalande när det kommer utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

För stilrena datorer som ser ut som om att de kommer ifrån ikeas köksavdelning är ju så snyggt att ha.

Det är ju en smaksak förstås, men själv skulle jag helst vilja ha en dator som inte syntes över huvudtaget, eller som åtminstone inte skriker "hej jag är en dator". Om det är något som ska stå på skrivbordet (som jag gissar att en sån här mojäng kommer göra) får den gärna helst också ta så lite plats som möjligt. Det här åbäket misslyckas totalt på bägge punkter, tycker jag... Men jag betvivlar inte alls att det finns en marknad för den!

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk

Svanktatuering, we meet again!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Urk. Kräk. Dessutom så onödigt stort och klumpigt!

Gillar konceptet med liten smidig bärbar som CPU, och koppla in en extern GPU hemma vid skrivbordet. Grymt kul att det äntligen verkar ta fart.

Dock måste de ju fatta att många vill ha små, nätta och snygga enheter. Det är ju själva vitsen att man vill spara plats och utrymme med ett sådant här koncept.

För det första så ser ju denna låda ut som hej-kom-och-hjälp-mig, och för det andra så får de inte vara så här helt onödigt dj-vla stora feta. Beställde nyss ett Dan A4 för mitt nästa projekt som är betydligt mindre än denna. Då är det dessutom en helt komplett dator inklusive GPU.

Utmärkt idé - men kasst genomförande!

Skärpning tillverkare om ni vill sälja något i volymer till oss vanliga människor som bor i normala hem (inte målgrupp P11 med grava asociala egenskaper).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

som många andra påpekar, varför är dessa nästintill lika stora som små ITX chassin...(Steam machines typ deras egna).

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C