Permalänk
Medlem

Uppgradering gaming pc

Tjena gött folk!

Jag hoppas någon kan komma med råd och eller tips till uppgradering av min nuvarande pc. Den används som speldator så om det är spelrelaterat för uppgradering så är det såklart kul om ni kommer med det. Spelar inga spel som kräver sjukt mkt, men cs:go, OW, eller h1z1. Märker en del att jag får riktig dålig fps i h1z1.

I nuläget ser datorn ut såhär:

Moderkort: MSI Z77A-S03
CPU: intel Core i5-3570k 3,4ghz <- ska köpa ny fläkt o klocka den till 4,2ghz tänkte jag. Kom gärna med idèer
GPU: Nvidia GeForce GTX680
Minne: Corsair Vengance 8GB
Nätagg: 600W BeQuiet!

Allt annat tillbehör finns. Eller kom gärna med tips till riktigt bra hörlurar för ett bra pris, typ 1000kr.

Jag tänker kanske lägga 2000 tillsammans på en uppgradering om ni vill ha en "budget" att gå efter.

Kom gärna med tips o råd.
Tack o trevlig kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av magista:

Tjena gött folk!
Märker en del att jag får riktig dålig fps i h1z1.

Vill bara tipsa om att h1z1 är fortfarande dåligt optimerat men man kan göra mycket i Useroptions. Du kanske redan har testat detta, men de hjälper mycket.

Steam->Steamapps->common->h1z1->Useroptions.
Sätta priority->high hjälper också.

Sen har jag testat detta som han går igenom i denna video och de hjäpte mig väldigt mkt.
https://www.youtube.com/watch?v=gZmXKnOMMZA

video tl;dr = man tvingar gpu och arbeta mer.

Mvh

Permalänk
Medlem

@GalaxyS: Tja!

Tack för det! Har testat allt i useroptions, men nu är det även dags att uppgradera så jag uppskattar tips/råd på delar som passar moderkortet och med det andra jag har. Tack ändå (^^,)

Permalänk

@magista: Inget av de spel du nämner kräver väl egentligen en uppgradering av din nuvarande dator. Men för kring 2000:- bör du kunna få ett begagnat GTX 970 och en ny "be quiet! Pure Rock". Där har du mitt förslag.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82:
Tack för svar. Ska kolla på det och blir nog en uppgradering strax. tack för tipsen!