Permalänk

Råd för gamingdator! Runt 12k

Hej! Har känt ett tag nu att det är dags för uppgradera mig och bygga en helt ny dator, däremot är jag inte någon expert i ämnet och skulle vilja ha lite smakråd och tips på en inet kundvagn runt 12k budget för datorn.

Permalänk
Medlem

Det är en förutsättning att veta:

Bygger du själv?`
Behöver du Windows?
Har du något användbart sedan tidigare?

Permalänk

@SUMITOMO: Tänkte låta Inet bygga den och har inget windows operativ system till den men hörde att man kan köpa från g2g eller vad det nu hette för 2-300 det blir helt ny och komplett dator.

Permalänk
Medlem

Radeon RX 480 kommer i slutet av Juni och kommer ligga på ca 2500kr med 8GB minne.
GTX 1070 släpps med början 10 Juni och kommer hamna på runt 5k.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9441701/

Permalänk

@SUMITOMO: Ser väldigt bra ut, funderar lite på när folk jämför radeon med Gtx serierna vad som faktiskt ni känner är bäst? Är det verkligen stor skillnad? Sedan också, det är så att man installerar operativsystemet på en egen hårddisk och resten av alla andra program på ett annat?

Permalänk
Skrivet av GalacticBunny:

@SUMITOMO: Ser väldigt bra ut, funderar lite på när folk jämför radeon med Gtx serierna vad som faktiskt ni känner är bäst? Är det verkligen stor skillnad? Sedan också, det är så att man installerar operativsystemet på en egen hårddisk och resten av alla andra program på ett annat?

Ang. Nvidia vs AMD så ser jag det generellt som att Nvidia är bäst, medan AMD kan vara mer prisvärt. Det är dock en grov generalisering och man bör jämföra pris/prestanda osv. för de enskilda korten innan köp.

Du installerar operativsystem samt spel/program på SSD:n för att de ska laddas snabbare. Övrig data som inte tjänar nämnvärt på snabbare laddningstid lägger du på HDD:n.

Visa signatur

Citera för svar.