Permalänk
Medlem

Sajthotellet.se ?

Sajthotellet.se måste vara det mest förvirrande webbhotellet.

Hittar ingenting där. Försöker hjälpa en person att installera Wordpress, så jag har fått låna inloggningsuppgifterna.

För det första, de webbhotell jag är van vid har något ställe att byta plattform. Hittar t.ex. inte vad nuvarande plattform är, samt ej hur man ändrar från Windows till Linux, såvida det inte redan är inställt på Linux.

För det andra så hittar jag inget phpMyAdmin. Det borde dom väl ha, då dom skriver att dom har stöd för MySQL.

Det är inte mycket man hittar då man loggar in på kontrollpanelen, och deras supportsidor ger väldigt knapphändig information.
Detta webbhotell skulle jag personligen aldrig använda.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, det verkar vara nån som försöker driva vidare det efter hemside-boomen för många år sedan.
Dom lever väl lite på kunder inte inte orkar byta leverantör, annars verkar det inte gå så bra för dom/han.
Deras blogg funkar inte, Facebook är inte aktiv osv

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Lyckades till sist installera Wordpress via deras "Web Applications" som är en sektion i kontrollpanelen, men denna sektion visar sig endast ibland. Det gäller att ha tur. För det mesta visas inte denna sektion, och då kan man inte installera Wordpress eller något av de andra alternativen.

Så här ser det ut för det mesta då man loggar in:

Har man tur får man även upp fler alternativ:

Varför denna skillnad kan man fråga sig?
Det borde väl se lika ut var gång man besöker kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Varför ens fortsätta? Be personen byta webbhotell direkt för att slippa att förlora allt jobb i framtiden.
75kr/mån är förövrigt jävligt dyrt för en tjänst som inte fungerar. Betalar själv 79kr/mån för Binero som har 100GB lagring och 2000GB trafik/månad.

EDIT: server väljer du när du köper webbplatsen
https://sajthotellet.com/order/summary.asp

Jag kan se att det är rent skräp, den är för dyr och når inte ens upp i den standard vi har idag.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

@Florrpan: Precis, du har rätt, ska be personen i fråga (som jag hjälper med en webbsida) att byta webbhotell. Det tar alldelles för mycket tid och energi att krångla med detta webbhotell.