Hjälp med Speldator - Budget 3500-4000

Permalänk
Medlem

Hjälp med Speldator - Budget 3500-4000

Hej!

Jag är ny i det här forumet, och jag behöver hjälp, jag ska bygga/köpa en dator. Men helst köpa.

Info, om datorn som jag vill ha: Stationär, Speldator (Såklart), och gärna (För snyggheten) Lysande. Budgeten ska vara 3500-4500 och jag vill ha en bra speldator.

Tack så jättemycket för att du läste det här, jag har letat länge, men hittar inte rätt sökord.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Med den budgeten får vi hänvisa dig till begagnat marknaden. Ska du köpa en ny dator för <4000kr så kommer den inte klara några spel alls tyvärr (om det ens går att plocka ihop alla delar för en fungerande dator för det priset) :/

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Entusiast

Du får en ganska fin speldator för 4000kr på begagnatmarknaden här på forumet, håll utkik.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Med den budgeten får vi hänvisa dig till begagnat marknaden. Ska du köpa en ny dator för <4000kr så kommer den inte klara några spel alls tyvärr (om det ens går att plocka ihop alla delar för en fungerande dator för det priset) :/

Hur mycket ska man ge för en dator som ska funka? Jag kan ge nästan 4500 nåt mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Budgeten räcker till moderkort, processor, minnen, kylare., dvs ett uppgraderingspaket.

Sen tillkommer grafikkort, som tyvärr kostar flera tusen till om du vill spela. Sen behöver du såklart chassi, nätagg, skärm, mus/tangentbord, hårddisk/ssd, windows och det tillkommer även en monteringskostnad om du inte bygger själv och så en fraktkostnad på allt det.

Med din budget skulle jag köpt en dator på avbetalning istället, och spara pengarna som buffert.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Du får en ganska fin speldator för 4000kr på begagnatmarknaden här på forumet, håll utkik.

Ska försöka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Budgeten räcker till moderkort, processor, minnen, kylare., dvs ett uppgraderingspaket.

Sen tillkommer grafikkort, som tyvärr kostar flera tusen till om du vill spela. Sen behöver du såklart chassi, nätagg, skärm, mus/tangentbord, hårddisk/ssd, windows och det tillkommer även en monteringskostnad om du inte bygger själv och så en fraktkostnad på allt det.

Med din budget skulle jag köpt en dator på avbetalning istället, och spara pengarna som buffert.

Men, går det att får en dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragoned:

Men, går det att får en dator?

Nej.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Hur mycket behövs för en dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd

en bra budget kombo är 860k + mobbo - 8gb ddr3 - gtx 950 ..ev 370/960 beronde på pris men har sett 950 för 1300kr sen 1tb mekanisk och nått billigt agg 350w + och corsair kan ha bra deals på vs/cx sub 400kr + chassie som man kan få ner till 4k och är man inte så kinkig på fps och kan tänka sig medium settings 1080p kan man spela allt på den men då är inte windows med i priset

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

@Dragoned: 6000kr kan du väl få en ganska så fin speldator för Går nog pressa lite om man köper begagnat osv 4000kr är nog för lågt för en fungerande speldator...

5000 kr är ett kanske, jag vet inte om det går att få ihop en speldator för en sån liten prislapp...

är ny till dethär med datorer men jag började att gå ut med en för liten budget. Men om du har samlat till 4000kr så kan du ju sommarjobba och då lär du ha 6000kr om inte mer, eller ja 5000 åtminstonde.

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

en bra budget kombo är 860k + mobbo - 8gb ddr3 - gtx 950 ..ev 370/960 beronde på pris men har sett 950 för 1300kr sen 1tb mekanisk och nått billigt agg 350w + och corsair kan ha bra deals på vs/cx sub 400kr + chassie som man kan få ner till 4k och är man inte så kinkig på fps och kan tänka sig medium settings 1080p kan man spela allt på den men då är inte windows med i priset

Om den kan runna allt i Medium, hur mycket kostar PCn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Kompletts Entry Gamer kostar 5.999:- men då ingår inte skärm, och det är ingen bra speldator, men det går att spela en hel del på low/minimum.

10.000:- kostar en dator som klarar ALLT på medium eller bättre.

Idag kostar en riktigt bra speldator runt 13.000 och uppåt till 20.000, så din budget är väldigt låg.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

@Dragoned: 6000kr kan du väl få en ganska så fin speldator för Går nog pressa lite om man köper begagnat osv 4000kr är nog för lågt för en fungerande speldator...

Det allra maximala jag kan gå för är 5000kr. Kan jag få något för det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Kompletts Entry Gamer kostar 5.999:- men då ingår inte skärm, och det är ingen bra speldator, men det går att spela en hel del på low/minimum.

10.000:- kostar en dator som klarar ALLT på medium eller bättre.

Idag kostar en riktigt bra speldator runt 13.000 och uppåt till 20.000, så din budget är väldigt låg.

Jag ska försöka att få upp 7000kr.

Men kommer att ta tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk

@Dragoned: kolla marknaden för begagnade saker eller hela datorer

försökte göra en med det slutade på 5500kr försök hitta begagnat, tror det är det bästa du kan göra för att få så mkt prestanda som möjligt

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Tar bort blocketlänken, är osäker på hur man ska tolka reglerna under marknadsföring.

Den där vill han ha 5500 för, kanske kan du pruta ner den till 5000. Den är helt ok i din prisklass och du behöver bara skärm och sånt till.

Osäker på regeltolkning, editerar ifall att...
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

leta begagnat du kan få mycket bättre för de pengarna, onödigt att slöasa 5000kr på nytt då får inge bra för det idag tyvrr.
5k räcker knapps för en telefon ny för tiden, och nu ska du ha en speldator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Begangnad blocketdator med gtx680

Den där vill han ha 5500 för, kanske kan du pruta ner den till 5000. Den är helt ok i din prisklass och du behöver bara skärm och sånt till.

Tack! Det är nästan den jag letar efter, men jag kan inte köpa den nu, beror på hur länge annonsen stannar kvar.

Kan köpa ett annat torn för den.

(Då blir datan pimp)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragoned:

Hej!

Jag är ny i det här forumet, och jag behöver hjälp, jag ska bygga/köpa en dator. Men helst köpa.

Info, om datorn som jag vill ha: Stationär, Speldator (Såklart), och gärna (För snyggheten) Lysande. Budgeten ska vara 3500-4500 och jag vill ha en bra speldator.

Tack så jättemycket för att du läste det här, jag har letat länge, men hittar inte rätt sökord.

Köp denna http://www.sweclockers.com/marknad/126966-varstadning-del-3-h... och sedan ett grafikkort på marknaden så e du igång

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av holman21:

leta begagnat du kan få mycket bättre för de pengarna, onödigt att slöasa 5000kr på nytt då får inge bra för det idag tyvrr.
5k räcker knapps för en telefon ny för tiden, och nu ska du ha en speldator...

Du har rätt, man kanske har tur och hittar någon bra speldator någon dag (Inte så stor chans)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Köp denna http://www.sweclockers.com/marknad/126966-varstadning-del-3-h... och sedan ett grafikkort på marknaden så e du igång

Hmm.. Tack! Bra offer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Det här med speldator blev mycket mer klurigt än vad jag trodde :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragoned:

Om den kan runna allt i Medium, hur mycket kostar PCn?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror lite hur man vrider på allt men som billigast runt 4k om man snikar på allt och maler igenom prisjakt men är ändå en hyfsat kompetent dator men tyngsta spelen som unity witcher 3 o.s.v så är det medium som gäller och av med aa/af

och det är på komplett men gämför man lite och kodinerar efter prisjakt så kan man nog få bort några hundringar och jag hade helst sett 950 över 370

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Beror lite hur man vrider på allt men som billigast runt 4k om man snikar på allt och maler igenom prisjakt men är ändå en hyfsat kompetent dator men tyngsta spelen som unity witcher 3 o.s.v så är det medium som gäller och av med aa/af http://i.imgur.com/4ngvgjR.png
och det är på komplett men gämför man lite och kodinerar efter prisjakt så kan man nog få bort några hundringar och jag hade helst sett 950 över 370

Tack Men, kan man få såna lysande torn?

Det där verkar vara bra, måste tänka på tillbehören aswell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragoned:

Hej!

Jag är ny i det här forumet, och jag behöver hjälp, jag ska bygga/köpa en dator. Men helst köpa.

Info, om datorn som jag vill ha: Stationär, Speldator (Såklart), och gärna (För snyggheten) Lysande. Budgeten ska vara 3500-4500 och jag vill ha en bra speldator.

Tack så jättemycket för att du läste det här, jag har letat länge, men hittar inte rätt sökord.

Du vill ha mycket för väldigt lite pengar. För 5500kr kan du få en ny speldator.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9444578/

https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/asu...
Håller sig omkring godkända 40fps med överlag höga inställningar i krävande GTA 5:

Hyfsad fps i The Division:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragoned:

Hmm.. Tack! Bra offer!

Skickades från m.sweclockers.com

Denna som jag visade dig kan du får för 1500-2000 och är bra bättre än alla andra alternativ här.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Denna som jag visade dig kan du får för 1500-2000 och är bra bättre än alla andra alternativ här.

Vet inte.. Bra offer. Jätte bra, tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmdX2:

Denna som jag visade dig kan du får för 1500-2000 och är bra bättre än alla andra alternativ här.

Bara 4gb ram i den och begagnat utan garanti är nackdel mot nytt. G3258 är en bra processor och kombinerat med 970 presterar den rätt bra även i krävande spel.

Permalänk
Medlem

Ska se på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D