Cooler Master Masterliquid visas upp på Computex 2016

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Masterliquid visas upp på Computex 2016

För den som är på jakt efter sluten vattenkylning visar nu Cooler Master upp sina kommande modeller under namnet Masterliquid Pro med dubbla kammare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att någon ny revolutionerande teknik framtagits som eliminerar missljud från pumpen. Ser fram emot ett test av denna.

Permalänk
Medlem

Fördelen med denna AIO vattenkylaren är ju att pumpen blir isolerad så att vibrationerna som kan sprida sig till chassit blir mindre, och kanske även medför lägre ljudnivå. Lyckas dem så är det nog rätt troligt att andra tillverkare kan följa efter.

Permalänk
Medlem

Varför måste alla dessa slutna AIO-kylare vara så fruktansvärt fula? Påminner om någon gammal dykarutrustning strax efter att man övergett dykarklockan... Om man ska betala premiumpengar för en kylningslösning så kan man väl för fan kosta på sig snyggare slangar än något som ser ut att komma från reservavdelningen på Svempas Rör KB?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag antar att gemensamma nämnaren för liquid och air är cooler? Nya Cooler Master Master Cooler?

Permalänk

Cooler master har fått dille på master

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det vara att använda braided tubes så som på H100i GTX De här räfflade ser så billiga ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Hur svårt ska det vara att använda braided tubes så som på H100i GTX De här räfflade ser så billiga ut.

Precis det jag tänker mig hela tiden. Nästan alla tillverkare av AIOs gör sina med fula plaströr, de kan inte kosta mer än 10 kr metern...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Varför måste alla dessa slutna AIO-kylare vara så fruktansvärt fula? Påminner om någon gammal dykarutrustning strax efter att man övergett dykarklockan... Om man ska betala premiumpengar för en kylningslösning så kan man väl för fan kosta på sig snyggare slangar än något som ser ut att komma från reservavdelningen på Svempas Rör KB?

Ett designval som tilltalar folk. Anser själv att den är hyfsat snygg. Däremot håller jag med dig om slangarna. Borde väl inte kosta många kronor att få dem i gummi? Det skulle även göra dem betydligt mer flexibla istället för oflexibelt och billigt plast.

Skrivet av Surpuppa:

Precis det jag tänker mig hela tiden. Nästan alla tillverkare av AIOs gör sina med fula plaströr, de kan inte kosta mer än 10 kr metern...

Då har du antagligen inte räknat med den enorma rabatt de får när de beställer in lagerlokaler fulla av dessa. I slutändan kan de inte kosta mer än någon krona per meter.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför måste alla dessa slutna AIO-kylare vara så fruktansvärt fula? Påminner om någon gammal dykarutrustning strax efter att man övergett dykarklockan... Om man ska betala premiumpengar för en kylningslösning så kan man väl för fan kosta på sig snyggare slangar än något som ser ut att komma från reservavdelningen på Svempas Rör KB?

Håller med. Dom kunde iallafall slänga på lite RGB-belysning 😂

Skickades från m.sweclockers.com