Noctua visar kylarhölje med färgglada inlägg på Computex 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Den där bruna färgen de haft är förskräcklig.

Fast de här höljena löser väl inte det problemet?
Höljena verkar ju bara täcka själva kylflänsen såvitt jag kan se... Dvs fläktarna syns väl som innan?
*edit* förutom de där gummipackningarna för hörnen då, men det täcker ju inte heller speciellt mycket av fläktarna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Noctua färgglatt, so what. Noctua Computex 2016, utan att Noctua annonserar sin nya 200mm fläkt?? Chock!! Ja, 200mm fläkten som skulle ha introducerats på marknaden i Q4 år 2013, år 2014, år 2015, men alltså inte 2016?? Det är ju den verkliga sensationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Noctua färgglatt, so what. Noctua Computex 2016, utan att Noctua annonserar sin nya 200mm fläkt?? Chock!! Ja, 200mm fläkten som skulle ha introducerats på marknaden i Q4 år 2013, år 2014, år 2015, men alltså inte 2016?? Det är ju den verkliga sensationen.

De visade upp fläkten och även nytt material på fläktbladen som är 30% lättare, de håller på att långtidstestar fläkten atm och om allt går bra så släpps den senare i år.

Lite tråkigt att ingen pratar om 200mm fläkten, bara hittat 1 YouTube video där den tas upp.

Vill ha 2st till mitt 650D :/

Permalänk
Medlem

Borde passa icke-S också.
Som jag kan se är enda skillnaden böjningen på värmeledningsrören - men den bockningen är under själva kylflänsen...

Permalänk
Medlem

Åh, analog RGB, så uppfriskande!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk

kan ni inte lägga ner projektet med yojo spelaren, den är riktigt dålig, spolar man fram till en ej buffrad tidpunkt så ballar spelaren ur 9 gånger av 10... den är sämre än Youtube vid första lanseringsveckan (2005)....

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Dem har även redan en industriell avdelning. MIL-STD är bara marknadsföring för oss konsumenter då det innehåller så mycket mer än kvalité. Givet att du inte arbetar i amerikanska militären givetvis.

Aha, visste inte att dem även hade fläktar för industriell marknad. Då vet jag att dom verkligen har ingenjörer och kan leverera pålitliga produkter inte bara massa dåliga fläktar med färgglada lysdioder och coola namn som extreme pro dominator ultra super turbo ultimate.

Nästa fläkt kommer nog bli från Noctua.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Aha, visste inte att dem även hade fläktar för industriell marknad. Då vet jag att dom verkligen har ingenjörer och kan leverera pålitliga produkter inte bara massa dåliga fläktar med färgglada lysdioder och coola namn som extreme pro dominator ultra super turbo ultimate.

Jag kan ärligt talat inte säga om du driver med mig. Noctua är ökända för att inte bry sig om sina produkters utseende eller namn och har länge varit ledande inom fläktars ingenjörskonst.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

De lägger inte ner tillräckligt mycket energi på att utveckla dioder till sina fläktar. Målet med datorns kylning handlar inte bara om dess funktionalitet, det är lika viktigt att de fungerar som datorns stroboskop, själva hjärtat i moderchassit.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Jag kan ärligt talat inte säga om du driver med mig. Noctua är ökända för att inte bry sig om sina produkters utseende eller namn och har länge varit ledande inom fläktars ingenjörskonst.

Jag driver inte med dig. Jag tycker det är bra att dom inte bryr sig om utseende eller namn. Jag kände inte till att dom varit ledande inom fläktars ingenjörskonst. Men nu när jag känner till det så kommer jag införskaffa mig fläktar från Noctua.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag driver inte med dig. Jag tycker det är bra att dom inte bryr sig om utseende eller namn. Jag kände inte till att dom varit ledande inom fläktars ingenjörskonst. Men nu när jag känner till det så kommer jag införskaffa mig fläktar från Noctua.

Ja, personligen bryr jag mig inte heller särskilt mycket om utseende. Det jag undrade om du drev med mig om var att du har haft stor forums närvaro men totalt missat allt snack om Noctua. (Revision 4 utav den meningen, men lyckas inte göra den mycket mer läsbar ändå...) Men allt möjligt kan flyga under ens radar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Kom så åker vi till Computer och visar upp tre plåtbitar...

Permalänk
Medlem

Kanske dags att införskaffa sig en S istället för d14 så slipper jag skrapa PCBn på GPUn varje gång jag tar bort fläkten

Permalänk

Inte en dag för tidigt

Permalänk
Medlem

Noctua har lagt upp en sida som beskriver allt de hade med sig till Computex i år:
http://noctua.at/en/noctua-at-computex-2016

Trevlig att ha allt på ett ställe istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

De visade upp fläkten och även nytt material på fläktbladen som är 30% lättare, de håller på att långtidstestar fläkten atm och om allt går bra så släpps den senare i år.

Lite tråkigt att ingen pratar om 200mm fläkten, bara hittat 1 YouTube video där den tas upp.

Vill ha 2st till mitt 650D :/

Tack för det. Såg precis Mike Chins kommentar på SPCR. Lansering för 200 mm fläkten... Q3, brukar det vara ;-). Jag såg videon nu: https://www.youtube.com/watch?v=n-BijAoqa_Y. Jag hoppas förstås att de släpper den också, men förra året skulle de definitivt lansera för de hade rättat till problemen med lagren... men inte. Bara att hålla tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Tack för det. Såg precis Mike Chins kommentar på SPCR. Lansering för 200 mm fläkten... Q3, brukar det vara ;-). Jag såg videon nu: https://www.youtube.com/watch?v=n-BijAoqa_Y. Jag hoppas förstås att de släpper den också, men förra året skulle de definitivt lansera för de hade rättat till problemen med lagren... men inte. Bara att hålla tummarna.

Har för mig det blev nått problem när fläkten hängde upp och ner och det var därför de fick försena den.