Permalänk
Inaktiv

Kommit över en massa dataprylar!

Hejsan.

Har kommit över en hel del dataprylar från en gammal butik och frågar er lite mer kunniga följande; är dessa grejor bara uråldrat skit eller går något använda? Håller på att dra om hela datanätet i huset hemma och planerar på ett litet datarack eller serverskåp. Är detta något att använda till te.x en filserver eller liknande?

4x HP server Proliant DL380 3-generationen
2x blackbox Matrix servswitch

Sen har jag även 5-7 servrar som jag måste ta en närmare titt på hurvida komponenterna håller sig till dagens standard. Om det ens är värt att ställa hem en av dom och ha som någon typ av filserver för familjen. Återkommer med fler bilder och kanske ytterligare frågor senare. Tack på förhand. Mvh Leo

http://imgur.com/7rd2iuS
http://imgur.com/CSMXhwU
http://imgur.com/wbmpDfw

Permalänk
Medlem

DL380 gen3 är riktigt gamla grejor. Över 10år gamla. Låter VÄLDIGT mycket och drar massor av ström.

Inget jag skulle vilja använda

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

DL380 gen3 är riktigt gamla grejor. Över 10år gamla. Låter VÄLDIGT mycket och drar massor av ström.

Inget jag skulle vilja använda

tack för ditt svar! 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser ganska värdelöst ut tyvärr. Du kanske har tur om du får 100kr för dem.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Blocket, styckvis, de kan förhoppningsvis ge dig ett par tior mer än det kostar att lista dem.

Det mest intressanta, sett ur mitt perspektiv, var BlackBox switcharna. Men sett till vad det är för övrig hårdvara så är oddsen för att det ska vara DVI ganska låga, och då var vi tillbaka i kategorin i princip värdelöst igen. Modellnummer, och bättre bilder på märkespryttlarna gör att man kan uttala sig mer "tvärsäkert" men det ser ut som det som blivit över efter att andra plockat det som var kul. Tyvärr.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Blocket, styckvis, de kan förhoppningsvis ge dig ett par tior mer än det kostar att lista dem.

Det mest intressanta, sett ur mitt perspektiv, var BlackBox switcharna. Men sett till vad det är för övrig hårdvara så är oddsen för att det ska vara DVI ganska låga, och då var vi tillbaka i kategorin i princip värdelöst igen. Modellnummer, och bättre bilder på märkespryttlarna gör att man kan uttala sig mer "tvärsäkert" men det ser ut som det som blivit över efter att andra plockat det som var kul. Tyvärr.
B!

Tack för svaret mr. B mycket uppskattat
Fanns inga dvi utgångar på samtliga burkar om det var det du syftade på? Servrarna är väldigt tunga så fick inte upp dom ur pallen förut. Men kan säkert återkomma när jag fått upp skrotet och kan komma åt lite märkdata. Men det är nog som du säger att det mesta är ren skit! Det är från en verktygsbutik som flyttat. En av de stora asen har varit deras webbserver. Servswitcharna kanske är värt att lägga undan då? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193183:

Fanns inga dvi utgångar på samtliga burkar om det var det du syftade på?

Nja, jag syftade egentligen på BlackBox switcharna. Är det DVI, finns det säkert rätt många intressenter, även om få vill lägga någon större summa pengar på det. Men för bara VGA är det nog svårare. Visst, det fungerar, speciellt i faktiska server-rum, men det är kraftigt begränsande, och i dag föredrar de flesta DVI, speciellt eftersom i den miljön betalar man inte själv...

Skrivet av anon193183:

Servrarna är väldigt tunga så fick inte upp dom ur pallen förut.

Jo, det är som vanligt. Servrar brukar vara tunga som f-n. Antagligen gör de chassit i pansarplåt, bara för att de ska vara säkra på att ingen orkar bära datorerna särskilt långt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nja, jag syftade egentligen på BlackBox switcharna. Är det DVI, finns det säkert rätt många intressenter, även om få vill lägga någon större summa pengar på det. Men för bara VGA är det nog svårare. Visst, det fungerar, speciellt i faktiska server-rum, men det är kraftigt begränsande, och i dag föredrar de flesta DVI, speciellt eftersom i den miljön betalar man inte själv...

Jo, det är som vanligt. Servrar brukar vara tunga som f-n. Antagligen gör de chassit i pansarplåt, bara för att de ska vara säkra på att ingen orkar bära datorerna särskilt långt.
B!

Då förstår jag. Det verkar vara db25 (hona) i båda servswitcharna. Alltså inte lika eftertraktat som om det vore dvi? För db25 är väl gamla skit kontakter? Fanns även någon expansionsmodul som möjliggör kontroll av 1000x cpu

http://imgur.com/rymXW5b

Servrarna var väääldigt tunga. Var nog 5-6st sådana gamla proliance g3 med hårddiskar på 30gb ungefär haha. Så det är nog som du och alla andra konstaterat här att det är uråldrat skräp.. Får fixa något annat att ha till filmserver alternativt webbserver el. Både och här hemma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193183:

Då förstår jag. Det verkar vara db25 (hona) i båda servswitcharna. Alltså inte lika eftertraktat som om det vore dvi? För db25 är väl gamla skit kontakter?

Rätt säker på att det ska vara "breakout" kablage till de där för att få VGA, om det inte finns VGA anslutning på dem. Men ja, det är "den gamla sorten" och inte speciellt attraktivt i dagsläget, tyvärr.

Servrarna är lite så där... Visst, det är "kul" med hårdvara, men 2x Xeon av gammal singelcore typ, och SCSI diskar gör att de är hopplösa att försöka ha till något "kul" i dagsläget. Och som sagts tidigare, de väsnas något hemskt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Rätt säker på att det ska vara "breakout" kablage till de där för att få VGA, om det inte finns VGA anslutning på dem. Men ja, det är "den gamla sorten" och inte speciellt attraktivt i dagsläget, tyvärr.

Servrarna är lite så där... Visst, det är "kul" med hårdvara, men 2x Xeon av gammal singelcore typ, och SCSI diskar gör att de är hopplösa att försöka ha till något "kul" i dagsläget. Och som sagts tidigare, de väsnas något hemskt.
B!

Jag tackar så hjärtligt mr.B skiten åker!

Skickades från m.sweclockers.com