Köpråd: Dator för runt 10K inkl. montering, gärna med GTX1070

Permalänk
Medlem

Köpråd: Dator för runt 10K inkl. montering, gärna med GTX1070

Hej! Jag ska köpa en dator med hjälp av Klarna. Priset på datorn skall vara runt 10,000kr.

Går det att hitta en bra dator med GTX 1070 för det priset?? Behöver det innan jag sticker till England den 17 juni!

Tack!!

Om det inte finns en med GTX 1070 så kan ni väl ändå föreslå den bästa speldatorn som finns för 10k?

§3.1
Permalänk

Bygga själv eller färdigbyggd?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Du är lite sent ute för att behöva den innan den 17 juni, dessutom kan du glömma 1070 i den budgeten. Behöver du den monterad? Vad ska den klara osv.

Permalänk
Medlem

@capkekken: Färdigbyggd, är inte bra på att bygga.

Permalänk
Medlem

@foh668: Ja det vet jag, behöver den för att klara av Battlefield 1 och de uppkommande spelen.

EDIT: Och att den ska klara av att filma in spelen samt videoredigera. Klara av spelen på bra grafiknivå.

Permalänk
Medlem

behövs skärm och sånt också eller bara själva datorn?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

@PierreB: Själva datorn, men om du hittar skärm i ett erbjudande så tackar jag inte nej

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/1517095/taurus-experienced-gtx-10...

den finns annars blir det någon med 970
13k dock

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

med skärm kan du då glömma med 10k budget

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anelswe:

@foh668: Ja det vet jag, behöver den för att klara av Battlefield 1 och de uppkommande spelen.

EDIT: Och att den ska klara av att filma in spelen samt videoredigera. Klara av spelen på bra grafiknivå.

Då får du lägga till lite stålar, spara tills du kan köpa en vettig maskin ist.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@_niko_: Borde kunna hitta en bra dator för runt 10k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anelswe:

@foh668: Ja det vet jag, behöver den för att klara av Battlefield 1 och de uppkommande spelen.

EDIT: Och att den ska klara av att filma in spelen samt videoredigera. Klara av spelen på bra grafiknivå.

Redan med de krav du hade innan din edit var svårt, nu än värre. Men egentligen är inte priset det största problemet just nu utan tiden. Du har fyra arbetsdagar på dig, och t.ex. Inet vill ha 10 dagar för montering och test så du får ta ett färdigt paket helt enkelt om det nu är ett måste att du ska ha den med dig.
Om du bor nära någon av Inets butiker så kan du ta någon av dessa två. Annars är det rätt kört.

https://www.inet.se/produkt/1517136/taurus-limited-gtx-970/#s... 10k

https://www.inet.se/produkt/1517203/inet-white-edition-gtx-97... 13k

Permalänk
Medlem

@foh668: Haha jag vet, men tack så mycket! Fint av dig.

Om du jämför den du skicka som kostar 10k med denna: http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-g3-710-i5-1tb-stat...

Vilken är bättre?

Permalänk
Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@anelswe: Om du verkligen inte har något annat val så visst, den duger. Men förvänta dig inte kunna spela nyaste spelen på maxad grafik och är osäker på om du kommer kunna uppgradera något senare. Slutsats: Den duger men den kommer att snabbt bli utdaterad. Osäker på hur bra den kommer klara videoredigering, kommer säkert gå men inte lika bra som med en i7:a. Förvänta dig inga mirakel för då kommer du bli besviken.

Ingen här kommer antagligen att säga att man rekommenderar den där datorn utifrån egna preferenser men nu är det du som behöver en dator och det är akut och då får man ta vad man kan få.

Permalänk
Hedersmedlem

@anelswe *Rubrik förtydligad/tagit bort "SKRIK" (capslock), bump raderad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar samt ett mer lättnavigerat forum. Observera även att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Lycka till med köpet och trevlig resa!
/moderator

Skrivet av anelswe:

Kan ni hjälpa att hitta? Tack!!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...