Bluetooth 5.0 tillkännages den 16 juni

Permalänk
Medlem

Ni som upplevt så mycket problem med Bluetooth måste ju ha köpt sunkiga produkter.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Fördubblad räckvidd låter bra.. det är en stor nackdel med blåtands tekniken av idag..

10 meter med min Nokia 770 Internet Tablet räckte då 2005 med BT version 1.2.

Vad behöver du räckvidd för ? Bor i ett stort hus med betongväggar och man en smartklocka som skall kommunicera med mobilen på andra sidan huset och våningen. Ja du har rätt tänkte inte på det Mer räckvidd men bara om det inte drar mer effekt/ström och tömmer batteriet mot 4.0 så

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk

😃

Skrivet av MatsSvensson:

Dubbel räckvidd?

Så man kommer nu att kunna ha BT-snäckan i höger öra samtidigt som man har telefonen i vänster bröstficka, utan att dom tappar kontakten varje gång man vrider på huvudet?

Det kommer att bli som rena StarTrek I framtiden!

Haha 😆😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Ni som upplevt så mycket problem med Bluetooth måste ju ha köpt sunkiga produkter.

Japp, japp, bara att sluta köpa sunkiga prylar från:
Nokia,
Microsoft,
Logitech,
Plantronics,
Jabra,
Lenovo,
Philips,
Motorola,
LG,
Asus,
och några till.
...så slipper man alla problem.

No problo, roblo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Japp, japp, bara att sluta köpa sunkiga prylar från:
Nokia,
Microsoft,
Logitech,
Plantronics,
Jabra,
Lenovo,
Philips,
Motorola,
LG,
Asus,
och några till.
...så slipper man alla problem.

No problo, roblo.

Från microsoft? det är mina senaste från prylar just MS som jag tycker funkat bäst men då ska jag tillägga att sist jag hade en android var 4 år sen och en iphone för 3 år sen, men dom funkade inte bra

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Skrivet av PerWigren:

Det beror på vilken codec som används. Den enda codec som är obligatorisk i standarden heter SBC och den ger rätt dålig ljudkvalitet. En proprietär tredjeparts-codec som är mycket bättre och ganska vanlig är aptX, men det är långt ifrån alla produkter som har stöd för det. När du streamar bluetooth-ljud till exempelvis bilstereon, trådlösa högtalare eller billigare bluetooth-hörlurar är det nästan alltid SBC som används, dvs dåligt ljud. Ska du köpa bluetooth-hörlurar, var noga med att de har stöd för aptX.

Sony har en codec som heter LDAC som bara fungerar mellan moderna Sony-produkter, men den ger nästan helt förlustfri 24-bit/96khz-ljudöverföring. aptX har en ny motsvarighet som heter "aptX Lossless" men väldigt få produkter har stöd för den i dagsläget.

Min förhoppning är att en modern codec blir en del av standarden så att den så småningom får stöd i samtliga nya produkter.

Det är bara att hoppas att det kommer nån "lossless" standard som funkar med alla telefoner, om jag förstått dig rätt.
Tror att jag fortsätter med trådade lurar ett tag till, eftersom jag har några att välja på hemma. Tack för infon. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerWigren:

Det beror på vilken codec som används. Den enda codec som är obligatorisk i standarden heter SBC och den ger rätt dålig ljudkvalitet. En proprietär tredjeparts-codec som är mycket bättre och ganska vanlig är aptX, men det är långt ifrån alla produkter som har stöd för det. När du streamar bluetooth-ljud till exempelvis bilstereon, trådlösa högtalare eller billigare bluetooth-hörlurar är det nästan alltid SBC som används, dvs dåligt ljud. Ska du köpa bluetooth-hörlurar, var noga med att de har stöd för aptX.

Sony har en codec som heter LDAC som bara fungerar mellan moderna Sony-produkter, men den ger nästan helt förlustfri 24-bit/96khz-ljudöverföring. aptX har en ny motsvarighet som heter "aptX Lossless" men väldigt få produkter har stöd för den i dagsläget.

Min förhoppning är att en modern codec blir en del av standarden så att den så småningom får stöd i samtliga nya produkter.

Mina Nokia Purity Pro (Monster) lurar har aptX, låter riktigt bra.

Visa signatur

Ny signatur!