Permalänk

Uppgradering av dator

Tjenare!
Nu är det äntligen dags att uppgradera burken lite..
Det jag hade tänkt mig va mer ram och bättre CPU. Tyvärr har moderkortet 1156 i socket så jag måste antagligen byta ut det med...
Just nu har jag asus p7p55d-e turbov evo och en Intel Core i5 750 Processor 2.66 GHz 8 MB till det.
Någon som har något tips om ett moderkort som är bättre än mitt men relativt billigt?

Vad ska man kolla efter när man letar moderkort?

En annan fundering jag har, kan jag använda mig utav Nvidia Geforce 650ti och 550ti samtidigt (en till mitt OS och en till en VM miljö)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjerpe93:

Tjenare!
Nu är det äntligen dags att uppgradera burken lite..
Det jag hade tänkt mig va mer ram och bättre CPU. Tyvärr har moderkortet 1156 i socket så jag måste antagligen byta ut det med...
Just nu har jag asus p7p55d-e turbov evo och en Intel Core i5 750 Processor 2.66 GHz 8 MB till det.
Någon som har något tips om ett moderkort som är bättre än mitt men relativt billigt?

Vad ska man kolla efter när man letar moderkort?

En annan fundering jag har, kan jag använda mig utav Nvidia Geforce 650ti och 550ti samtidigt (en till mitt OS och en till en VM miljö)?

Köp begagnat skulle jag säga. Det är inte värt att köpa nya prylar till den.

Permalänk
Skrivet av VinterX:

Köp begagnat skulle jag säga. Det är inte värt att köpa nya prylar till den.

Nej precis, därför jag tänkte köpa nytt moderkort.
Men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter...

Jag behöver väll inte ett integrerat grafikkort eller? Känns som att kasta pengar i sjön om jag köper ett med den funktionen

Permalänk
Inaktiv

Köp en ny kylare och överklocka proccessorn till 4.2GHz. 1156 säljs inte längre i butik. För i övrigt så är det bildkortet som håller dig tillbaka i spel. Du kan få tag på ett begagnat R9 280x för runt 1000kr.