Ny dator men behöver hjälp med komponentval!

Permalänk
Medlem

Ny dator men behöver hjälp med komponentval!

Så här är min lista:

Asus Z170-a Mobo
Intel i7-6700 Skylake
Hyper 212 EVO till PCUn
Samsung SSD 850 EVO 250gb

vad tycker ni för komponenter passar bra till detta? har inte så stor budget så kan nog inte köpa det allra senaste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sph3red:

Så här är min lista:

Asus Z170-a Mobo
Intel i7-6700 Skylake
Hyper 212 EVO till PCUn
Samsung SSD 850 EVO 250gb

vad tycker ni för komponenter passar bra till detta? har inte så stor budget så kan nog inte köpa det allra senaste!

Vad är det du vill veta? Ett komplett socket 1151 system?

Permalänk
Medlem

@VinterX: Ehm i guess? är inte allt för klipsk när det gäller datorer så alla tips är uppskattade! glömde också säga att dator ska vara en speldator men det är kanske antaget redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sph3red:

@VinterX: Ehm i guess? är inte allt för klipsk när det gäller datorer så alla tips är uppskattade! glömde också säga att dator ska vara en speldator men det är kanske antaget redan.

Vilken budget? Har du windows? med eller utan grafikkort?

Permalänk
Medlem

@VinterX: hmm vill ha windows, med grafikkort (alltså har inget), och är ingen rik man så det allra senaste hoppar jag nog, men typ så att jag kan spela t.ex. dark souls 3 utan större problem

Permalänk
Medlem

@Sph3red: Vilken budget har du?
Bygger du själv?

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Tänkte köpa delarna medans lönerna rullar in! kommer nog fråga någon här på forumet som kan vara vänlig att hjälpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sph3red:

@SUMITOMO: Tänkte köpa delarna medans lönerna rullar in! kommer nog fråga någon här på forumet som kan vara vänlig att hjälpa!

Omöjligt att sätta ihop en dator utan budget.
Får den kosta 10k, 15k, 20k?

Bygger du själv annars kostar det tusenlappen extra med frakten.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: ja alltså en vanlig typ 10-15k dator i guess? jag har ju redan köpt delar så den kostnaden är ju redan fixad så att säga och som sagt, ska fråga någon i forumet som vill vara vänlig att hjälpa.

Permalänk
Medlem

@Sph3red: Försöker hjälpa dig om du inte förstått det.
Men för att plocka ihop resten av prylarna vill jag veta vad dessa får kosta.

Ingen mening att lägga ner jobb när du inte själv hjälper till.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: fast jag har ju sagt vilka delar jag har och resterande parametrar som du har frågat efter. förstår inte alls vad som är problemet jag menar jag kan ju bara SÅ mycket lixom. jag är inte särskilt erfaren med detta. säg också inte heller att jag inte förstår att du försöker hjälpa, annars hade du inte skrivit right? Jag har också innan sagt att jag inte har råd med saker som är sprillans nya (för att dom obviously kostar för mycket).

Jag hade inte kommit hit om frågor om jag redan kunde allt

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9458499/

Det här är vad du behöver för att få igång datorn. Nu fattas det bara ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

@VinterX: Tack så jättemycket! har dock ett chassi redan faktiskt nu när jag tänker efter så det är ett plus!

tror du att detta passar bra ? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/216294-asus_g...

Permalänk
Medlem

@Sph3red: Det passar men det är inte prisvärt för tillfället. Jag skulle vänta en vecka med budget kort.

Permalänk
Medlem

@VinterX: Något speciellt som händer om en vecka eller tänker du löning?

Permalänk
Medlem

Nvidia har precis släppt största grafikkort uppdateringen på 2 år, samt ATI ska släppa nytt kort i slutet av månaden. Priser kommer att förändras.

Permalänk
Medlem

@VinterX: Okej toppen!, då avvaktar jag lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Nvidia har precis släppt största grafikkort uppdateringen på 2 år, samt ATI ska släppa nytt kort i slutet av månaden. Priser kommer att förändras.

ATI? Länge sen man hörde det senast

Permalänk
Medlem

@VinterX: Okej nu verkar det som att priserna har sjunkit på en del grafikkort, kollar på asus då jag tänkte hålla mig med samma företag så långt det går!

antar att detta är den avdelningen jag ska gå till https://www.inet.se/kategori/167/geforce-gtx-gaming/26/asus

men då tänker jag: hur bra presterar 950 korten? eller borde jag köra på 980 Ti för 4990kr?