Köpråd (billig) dator för overwatch

Permalänk
Medlem

Köpråd (billig) dator för overwatch

Skulle behöva hjälp med att hitta en fin dator för att lira Overwatch dock en billigare datorer helst 5-6 tusen. Windows har jag redan ordnat och montera ihop kan jag inte själv. Behöver absolut inte sitta och spela på max settings och har egentligen inte mycket intresse av det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Skulle behöva hjälp med att hitta en fin dator för att lira Overwatch dock en billigare datorer helst 5-6 tusen. Windows har jag redan ordnat och montera ihop kan jag inte själv. Behöver absolut inte sitta och spela på max settings och har egentligen inte mycket intresse av det heller

Förslår verkligen en begagnad dator här. Du får mycket för pengarna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Förslår verkligen en begagnad dator här. Du får mycket för pengarna!

Ah funderar på det, enda problemet är om den går sönder.

Permalänk
Medlem

@Scribblz: Som tidigare citat, försök att hitta något på den begagnade marknaden annars kan du få en "ok" dator för 6k men då medföljer även begränsningar!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

@Scribblz: Som tidigare citat, försök att hitta något på den begagnade marknaden annars kan du få en "ok" dator för 6k men då medföljer även begränsningar!

Yes kollade runt på blocket dock inget i närheten av mig har ni något tips på andra sidor som är bra? Och ja en OK dator går bra som sagt Overwatch är i princip allt jag tänkt lira och nya WoW och WoW tar inte mycket lyckades till och med spela det på en urusel laptop med 50 FPS:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Yes kollade runt på blocket dock inget i närheten av mig har ni något tips på andra sidor som är bra? Och ja en OK dator går bra som sagt Overwatch är i princip allt jag tänkt lira och nya WoW och WoW tar inte mycket lyckades till och med spela det på en urusel laptop med 50 FPS:P

Vart bor du?

Permalänk
Medlem

Det går knappt att få en dator som kan spela Overwatch för de pengarna:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455075/
Visst går det kanske att snåla in en hundring till någonstans om det skulle knipa

Men du får förstås mer om du kan köpa begagnat. En i5 till exempel hade ju varit att föredra, och gärna lite bättre kylning osv, men det är sådant som kostar extra när du köper nytt.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Det går knappt att få en dator som kan spela Overwatch för de pengarna:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455075/
Visst går det kanske att snåla in en hundring till någonstans om det skulle knipa

Men du får förstås mer om du kan köpa begagnat. En i5 till exempel hade ju varit att föredra, och gärna lite bättre kylning osv, men det är sådant som kostar extra när du köper nytt.

Går man på systemkraven så ska en 3 kärnig Phenom 2 vara rekommenderad så tror absolut en skylake i3 är mer än väl. Och med en TDP på 47w så spelar inte kylningen någon stor roll Man kommer ganska långt i spel med en i3 hade själv en 4130 förr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Går man på systemkraven så ska en 3 kärnig Phenom 2 vara rekommenderad så tror absolut en skylake i3 är mer än väl. Och med en TDP på 47w så spelar inte kylningen någon stor roll

Absolut, en i3 klarar Overwatch utan bekymmer
http://www.techspot.com/review/1180-overwatch-benchmarks/page...

Och kylningen kommer inte vara några problem, men Intels kylare kommer ändå snurra på en del och låta mer än om man hade haft en eftermarknadskylare.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Absolut, en i3 klarar Overwatch utan bekymmer
http://www.techspot.com/review/1180-overwatch-benchmarks/page...

Och kylningen kommer inte vara några problem, men Intels kylare kommer ändå snurra på en del och låta mer än om man hade haft en eftermarknadskylare.

Är den försämrad sedan haswell? för jag körde med den till min 4130 och kan inte minnas att den hördes, hade ett gtx 750 ti som även det var tyst i burken. Så tror man kan köra med standardkylaren till i3 utan problem

Skulle nog prioritera bättre grafrikkort än bättre processor i detta fallet faktiskt går få R9 380 4GB för bara 500kr mer. Och sedan välja en billigare SSD.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är den försämrad sedan haswell? för jag körde med den till min 4130 och kan inte minnas att den hördes, hade ett gtx 750 ti som även det var tyst i burken. Så tror man kan köra med standardkylaren till i3 utan problem

Skulle nog prioritera bättre grafrikkort än bättre processor i detta fallet faktiskt går få R9 380 4GB för bara 500kr mer. Och sedan välja en billigare SSD.

Jag hade inte valt en billigare SSD än Samsungs. I den prisklassen får du enheter som bara klarar schyssta hastigheter så länge det finns plats i deras cache, efter det är det nästan hårddiskhastigheter som gäller :/ Självklart gäller det inte alla, men det är svårt att hålla koll och undvika. Och går man istället ner i storlek så fylls 120GB ganska fort.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Jag hade inte valt en billigare SSD än Samsungs. I den prisklassen får du enheter som bara klarar schyssta hastigheter så länge det finns plats i deras cache, efter det är det nästan hårddiskhastigheter som gäller :/ Självklart gäller det inte alla, men det är svårt att hålla koll och undvika. Och går man istället ner i storlek så fylls 120GB ganska fort.

Tyckte det verkade mycket med tanke på att jag fick min intel 535 480GB SSD för 990kr förra månaden. Sen typ alla moderna SSD diskar ändå ett stort lyft jämfört med hårddisk så är man inte superkräsen så duger det mesta speciellt inte i spel

Edit men som du säger så bör man välja minst 240GB SSD utrymme.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har du riktigt bråttom att få ihop datorn?
Håll utkik efter beggat på marknad+ kampanjer som kommer varje vecka!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av facit:

Har du riktigt bråttom att få ihop datorn?
Håll utkik efter beggat på marknad+ kampanjer som kommer varje vecka!

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så otroligt bråttom men har semester om några dagar så skulle vara kul att spela lite då med polarna.

Permalänk
Medlem

Ska försöka hjälpa till och hålla utkik för dig!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av facit:

Ska försöka hjälpa till och hålla utkik för dig!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Haha tackar.

Permalänk
Medlem

Hej,

Det går att sätta ihop en dator som spelar Overwatch bra på den budgeten, om du inte behöver Windows tangentbord mus skärm osv.

Vad behöver du förutom själva datorn?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Skulle behöva hjälp med att hitta en fin dator för att lira Overwatch dock en billigare datorer helst 5-6 tusen. Windows har jag redan ordnat och montera ihop kan jag inte själv. Behöver absolut inte sitta och spela på max settings och har egentligen inte mycket intresse av det heller

Har satt ihop ett paket åt dig med montering som kommer kunna köra Overwatch utan problem med goda inställningar och bra FPS i 1080P.

AMD gör fina processorer för gamers med en budget, och denna 860K tillsammans med ett Nvidia GTX 750Ti fungerar utmärkt, du får dessutom en nätdel på 500W, bra moderkort, prisvärt chassi, 8GB DDR3 minne, en hårddisk på 1TB och en SSD ( där du kan ha Windows och Overwatch ), som helhet är det väldigt prisvärt.

Här är en video på en person som spelar Battlefield 4 på Ultra i 1080P med samma processor, grafikkort, och mängd minne som du har ( dvs alla relevanta parametrar identiska ), och det går super, som du ser är inte processorn en flaskhals för grafikkortet i detta spel.

Här är datorn;

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9458540/

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Har satt ihop ett paket åt dig med montering som kommer kunna köra Overwatch utan problem med goda inställningar och bra FPS i 1080P.

AMD gör fina processorer för gamers med en budget, och denna 860K tillsammans med ett Nvidia GTX 750Ti fungerar utmärkt, du får dessutom en nätdel på 500W, bra moderkort, prisvärt chassi, 8GB DDR3 minne, en hårddisk på 1TB och en SSD ( där du kan ha Windows och Overwatch ), som helhet är det väldigt prisvärt.

Här är en video på en person som spelar Battlefield 4 på Ultra i 1080P med samma processor, grafikkort, och mängd minne som du har ( dvs alla relevanta parametrar identiska ), och det går super, som du ser är inte processorn en flaskhals för grafikkortet i detta spel.

DOGPfd5yu7U

Här är datorn;

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9458540/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9458540/

Bra saker, men 750Ti borde han skippa och köpa ett grafikkort från marknaden... blir dåligt att rekommendera ett grafikkort som är 2G gammalt...

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem

@Oldphag: Han vill köpa med färdig montering. Dessutom saknar det betydelse om det är 2G äldre, 750Ti är fortfarande ett väldigt prisvärt kort. 390X är också två generationer men spöar 980 i DX12 och drar jämnt i DX11.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Oh wow, tack så mycket blir nog denna man köper.

Permalänk
Medlem

@Aeig: Håller helt med dig. AMD's x4 8** serie äger! Det är en perfekt budget processor till dem som inte vill köpa begagnat. Inte nog med det så kan man köpa de processorerna med AMD's ''quiet cooler'' eller ''QC'' vilket bara kostar 100kr mer, det slår alla andra CPU kylare i kr/prestanda. Rekommenderade specsen till overwatch är extremt låga. Blizzard optimerar sina spel väldigt bra.
Dock skulle jag rekommendera att du bygger datorn själv, det är väldigt givande och tutorials finns överallt på YT, inet och troligen här på SweC. Lycka till @Scribblz !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

@Aeig: Håller helt med dig. AMD's x4 8** serie äger! Det är en perfekt budget processor till dem som inte vill köpa begagnat. Inte nog med det så kan man köpa de processorerna med AMD's ''quiet cooler'' eller ''QC'' vilket bara kostar 100kr mer, det slår alla andra CPU kylare i kr/prestanda. Rekommenderade specsen till overwatch är extremt låga. Blizzard optimerar sina spel väldigt bra.
Dock skulle jag rekommendera att du bygger datorn själv, det är väldigt givande och tutorials finns överallt på YT, inet och troligen här på SweC. Lycka till @Scribblz !

Satt ihop min förra dator och det är inget jag har lust att göra igen haha föredrar att ha allt klart och leverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Satt ihop min förra dator och det är inget jag har lust att göra igen haha föredrar att ha allt klart och leverat.

Ajja, det gör inget, alla kan väl ändå inte dela samma intresse? Det finns såklart även en finess med plug-and-play. Ha det bra!