Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket hjälp.

Hejsan på er
Köpte en dator för ett par månader sedan. Köpte den begagnad för 3000kr, enbartf ör att spela cs:go. Hade ganska dålig ekonomi då men jobbat en del och vill gärna göra datorn lite vassare.
Min dator:
Chassi: Fractal design core 3500
Cpu: AMD phenom II x4 955(black edition?) 3.2 GHz
RAM: 8gb, (4x2gb) DDR3 1333 MHz.
Moderkort: MSI 770-C45 (AM3)
GPU: Nvidia GTX 560 TI 1280MB.
PSU: 500W
3st 140mm fläktar.

Kan jag köpa ett uppgraderingspaket som exempelvis detta: https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/in...

behöver jag köpa någon annan psu exempelvis?
Vilket paket skulle ni rekommendera, (billigt som möjligt) men ändå prisvärt.

Tack i förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajn:

Hejsan på er
Köpte en dator för ett par månader sedan. Köpte den begagnad för 3000kr, enbartf ör att spela cs:go. Hade ganska dålig ekonomi då men jobbat en del och vill gärna göra datorn lite vassare.
Min dator:
Chassi: Fractal design core 3500
Cpu: AMD phenom II x4 955(black edition?) 3.2 GHz
RAM: 8gb, (4x2gb) DDR3 1333 MHz.
Moderkort: MSI 770-C45 (AM3)
GPU: Nvidia GTX 560 TI 1280MB.
PSU: 500W
3st 140mm fläktar.

Kan jag köpa ett uppgraderingspaket som exempelvis detta: https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/in...

behöver jag köpa någon annan psu exempelvis?
Vilket paket skulle ni rekommendera, (billigt som möjligt) men ändå prisvärt.

Tack i förhand!

Du behöver inte köpa en ny PSU, men grafikortet är inte så snabbt men åt andra sidan så är CSGO mer CPU krävande spel..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

@NightFred: Aa, köper ett grafikkort efteråt som är lite bättre tänkte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Du behöver inte köpa en ny PSU, men grafikortet är inte så snabbt men åt andra sidan så är CSGO mer CPU krävande spel..

Även om det kanske inte behövs så kanske det är en god idé att göra ändå beroende på vad det är för nätagg som sitter i burken just nu.
Sitter det typ ett 500w Deltaco så skulle iaf jag bytt innan jag satte in några nya komponenter
Sitter ett nätagg av kvalité så kan man skippa det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@TiasE: okej, då köper jag ett nytt riktigt B är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Även om det kanske inte behövs så kanske det är en god idé att göra ändå beroende på vad det är för nätagg som sitter i burken just nu.
Sitter det typ ett 500w Deltaco så skulle iaf jag bytt innan jag satte in några nya komponenter
Sitter ett nätagg av kvalité så kan man skippa det.

Skrivet av Fajn:

@TiasE: okej, då köper jag ett nytt riktigt B är det.

Håller med om att ett kvalitets agg är att föredra, oftast tystare och mer effektiva, men dom flesta grafikkorten ute på marknaden i singel, aldrig kommer att kräva mer än en 500W agg. se länk,

http://www.sweclockers.com/test/22087-nvidia-geforce-gtx-1080... (hela datorn inkluderad, mätt från väggen)

Men man vill kanske inte ligga på gränsen häller...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

kan man byta, moderkort, processorn, ram och sedan bara starta datorn? eller bör man gå in i bios och göra något exempelvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajn:

kan man byta, moderkort, processorn, ram och sedan bara starta datorn? eller bör man gå in i bios och göra något exempelvis?

(kan någon göra en kundvagn med det jag behöver?) det jag har är: Cooler Master Hyper 212 Evo & kylpasta.

Permalänk
Skrivet av Fajn:

kan man byta, moderkort, processorn, ram och sedan bara starta datorn? eller bör man gå in i bios och göra något exempelvis?

(kan någon göra en kundvagn med det jag behöver?) det jag har är: Cooler Master Hyper 212 Evo & kylpasta.

Du lär köra en ominstallation av operativsystemet.

Det du behöver finns med i länkarna @SUMITOMO angav i tidigare inlägg (minus kylaren då som du redan har):

Visa signatur

Citera för svar.