Permalänk
Medlem

Ny dator, Köpråd

Hej, jag har haft en dator nu i ett bra tag och jag känner att jag behöver en uppgradering då den här datorn är väldigt långsam. Min budget är runt 5000-8000 kr gjärna så lite som möjligt (grafikkort behövs inte har redan ett GTX 750ti som ska fungera bra om inte ni tycker annat).

Denna ska vara för gaming. Kör mest Dark Souls 3 just nu. Vill gjärna att den ska fungera när Battlefield 1 kommer ut.

Permalänk
Skrivet av JustYawn:

Hej, jag har haft en dator nu i ett bra tag och jag känner att jag behöver en uppgradering då den här datorn är väldigt långsam. Min budget är runt 5000-8000 kr gjärna så lite som möjligt (grafikkort behövs inte har redan ett GTX 750ti som ska fungera bra om inte ni tycker annat).

Denna ska vara för gaming. Kör mest Dark Souls 3 just nu. Vill gjärna att den ska fungera när Battlefield 1 kommer ut.

om du skriver vad du har för dator så kan man sen ge dig förslag på vilken uppgradering som passar just dig

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustYawn:

Hej, jag har haft en dator nu i ett bra tag och jag känner att jag behöver en uppgradering då den här datorn är väldigt långsam. Min budget är runt 5000-8000 kr gjärna så lite som möjligt (grafikkort behövs inte har redan ett GTX 750ti som ska fungera bra om inte ni tycker annat).

Denna ska vara för gaming. Kör mest Dark Souls 3 just nu. Vill gjärna att den ska fungera när Battlefield 1 kommer ut.

Du bör vänta tills radeon 480 kommer och köpa en i5 4690k med den lär landa mellan 7-8k . Jag har själv GTX 660 Ti 1100mhz som är lika snabbt som GTX 670 Stock men jag köpte GTX 780Ti från en polare för 1k . Men som en Nvidia användere kan helt klart rekomendera amds grafikort dom är klart mer prisvärda eftersom Nvidia är giriga douches när det gäller priser så undvik Nvidia o kör på AMD

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Nuvarande specs är:
Processor: i7-3770 3,4GHz.
Grafikkort: GTX 750ti
Minne: 16 GB
Hårddisk: 450 GB.
Nätaggregatet: Standard 240W PSU

Datorn är prebuilt och det har det här chassit: Dell Optiplex Small form factor SFF

Så jag skulle gärna vilja bygga en egen som jag kan uppgradera.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga att du har en relativt bra dator. Skulle jag göra något så skulle jag köpt nytt grafikkort samt en SSD. Dock skulle jag avvakta tills AMD släpper sitt som ovan nämner.

Hittar du även ett nyare nätagg för en billig peng så kan de vara värt mer lite mer än 240W.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Skrivet av JustYawn:

@Grönahunden:

Nuvarande specs är:
Processor: i7-3770 3,4GHz.
Grafikkort: GTX 750ti
Minne: 16 GB
Hårddisk: 450 GB.
Nätaggregatet: Standard 240W PSU

Datorn är prebuilt och det har det här chassit: Dell Optiplex Small form factor SFF

Så jag skulle gärna vilja bygga en egen som jag kan uppgradera.

vänta tills dom nya grafikkorten kommit ut både AMD&Nvidia + nytt nätagg och chassi & SSD,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av JustYawn:

@Grönahunden:

Nuvarande specs är:
Processor: i7-3770 3,4GHz.
Grafikkort: GTX 750ti
Minne: 16 GB
Hårddisk: 450 GB.
Nätaggregatet: Standard 240W PSU

Datorn är prebuilt och det har det här chassit: Dell Optiplex Small form factor SFF

Så jag skulle gärna vilja bygga en egen som jag kan uppgradera.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9463639/

Chassi kan du välja själv såklart. Grafikkortet jag valt är bara platshållare för AMD RX 480 som släpps 29:e juni som kommer kosta runt 2000-2500kr.

Permalänk
Medlem

@SuperFlugan: Jo men det där ser bra ut. Hur mycket bättre är denna dator jämfört med min nuvarande? Dock så vill jag gärna att grafikkortet ska vara nvidia om det går, jag är känner till lite mer hur dem fungerar. Tack annars för svaret!

Permalänk
Skrivet av JustYawn:

@SuperFlugan: Jo men det där ser bra ut. Hur mycket bättre är denna dator jämfört med min nuvarande? Dock så vill jag gärna att grafikkortet ska vara nvidia om det går, jag är känner till lite mer hur dem fungerar. Tack annars för svaret!

det som SuperFlugan har länkat är inte en helt ny dator utan du använder Moderkort, Cpu, minne, från din nuvarande dator då dom fortfarande hänger med..
vill du ha Nvidia grafikkort vänta tills gtx 1060 kommer ut så man vet prestanda tester

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Jag vill gärna hålla en låg budget så jag tror inte en GTX 1060 är ett alternativ

Permalänk
Skrivet av JustYawn:

@Grönahunden: Jag vill gärna hålla en låg budget så jag tror inte en GTX 1060 är ett alternativ

då kanske det är bäst vänta tills Battlefield 1 har kommit ut med krav på dator Specs..
din Processor / MB är det inget fel på satsa på en ssd just nu om du tycker det går trögt..

det finns inget som hindrar dig från att uppgradera den dator som du har just nu..
byt ut chassi & nätagget. köp en ssd, rensa datorn från damm med tryckluft,

vänta med Windows 10 om du har program som gamla office eller andra program som inte funkar med win10

för 5000-8000 kr som din budget ligger på? så får du ingen dator som är bättre lämpad för uppgradera senare än vad du har nu.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644