Live: EA tjuvstartar E3 2016 klockan 22:00

Permalänk
Medlem

Inte mycket i den streamen som intresserade mig (bf).
Ser ju ut som någon blandning av bf4 och battlefront i ww1 skin.
Och varken bf4 eller battlefront var spel jag gillade på något sätt.
ArmA, PR och Red Orchestra får det allt bli istället.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Bara jag som kände att de nya Mass effect inte alls va imponerande . Seriöst förra e3 visa dom en teaser trailer nu förvänta mig sig gameplay efter 1 år men nop. BF1 med Wiz khalifa snubben med 0 talang som rappar om weed 24/7 promotar BF1 ..... EA e3 2016 pfft am not buying it

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Bara jag som kände att de nya Mass effect inte alls va imponerande . Seriöst förra e3 visa dom en teaser trailer nu förvänta mig sig gameplay efter 1 år men nop. BF1 med Wiz khalifa snubben med 0 talang som rappar om weed 24/7 promotar BF1 ..... EA e3 2016 pfft am not buying it

https://en.wikipedia.org/wiki/Wiz_Khalifa

inte för att jag gillar honom eller hans musik men tycker att skriva så är bara barnsligt. (talang har ju grabben?)

sedan Mass effect så håller jag med dig lite där då det saknar den där "känslan" enligt mig men vem vet, kanske kan bli bra?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Livsnjutare 😎

Faktiskt ganska taggad inför #BF1 - Trodde inte det, men detta ser riktigt skoj ut!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nu blev jag taggad har vart lite försiktig med EA/battlefield sen jag köpte hardline! Men efter att ha sett detta så säger jag. TA mina pengar EA!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag antar att jag är en av väldigt få som _inte_ gillar första och andra världskriget tema.
Tråkigt, men som ett stort battlefield fan blir det ett köp ändå. Ljudet och grafiken ser riktigt lovande ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hela deras konferense var ju pinsamt dålig satt o garvade i soffan efter alla dåliga stela intervjuer och scriptade saker som de hade hela tiden... fy fan va dåligt det var

Blev inte imponerad av spelen heller, möjligtvis lite sugen på vad Star Wars världen kan erbjuda. Det hade varit fett med en bra singel spel

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Hype!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Tyckte BF1 såg riktigt trevligt ut när jag kikade igår, däremot reagerade jag som många andra på kändisparaden som dök upp och hur en av gästerna precis hade dragit i sig en joint innan han kom upp och stod och hostade medans både kompisarna och programledaren garvade.

Missade klippet när Snoop satt med en joint i munnen men såg en annan av rapartisterna(?) som stod och sög i sig en fet joint efter andra eller om det var sista matchen. Seriöst? Jag bryr mig inte heller om röka i sig men jag tycker det är jävligt märkligt av EA att plocka dit dessa människor som inte klarar av att under en timme avstå från att röka på under ett pressevent.

Mest märkligt är dock vem i kontrollrummet som tyckte det var en bra idé att visa upp detta. Om de nu visste att det skulle ske och av någon märklig anledning var okey med det kunde de väl åtminstone haft den goda smaken och etiken att inte kabla ut det i etern?

Ser fram emot att förhoppningsvis testa en öppen beta framåt hösten, såg helt klart lovande ut tyckte jag. Hoppas att de andra kartorna bjuder på samma, denna kändes riktigt trevlig. Angående den väldigt generösa 3d-spottingen tror jag inte man behöver dra allt för stora växlar, den var antagligen medveten så det inte skulle bli några döda stunder och vara mer intensivt.

Snygga spel kan de göra iaf, gänget på DICE.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Har du sovit under en sten de senaste 7 åren?

Fifa med Frostbite?! Grymt! Ska också bli intressant att se hur Titanfall blir även om 1an inte var någon direkt höjdare. BF1 är väl det flest ser fram emo och så även jag.

Av någon anledning så ser fifa inte lika bra med frostbite som BF gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

"Destruction has always been a hallmark of the Battlefield series" - casters säger på streamen under gameplay.

Säger en hel del om hur icke-Battlefield av sig Battlefield har blivit sedan efter Battlefield 2 & 2142.

Dessutom såg jag följande saker under gameplay:
- 3D spotting (negativt, cod-vänligt)
- ingen hp reg (positivt, gör medics betydelsefulla igen)
- oändlig ammo i tankar (fick ej se tankskott utan kulspruta, men verkar luta åt negativt håll)
- bara 4 personer i squad (kanske fixas senare? Om inte, riktigt negativt)
- melee är riskfylld (positivt, får man chansa än å bara spamma klicka melee-knapp)
- bara en zeppelinare per match? (positivt om så är fallet så slipper man gunship-liknande katastrof)
- flygplanen verkar långsamma? (både bra å dåligt; går å skjuta ner lättare men oxå för piloten)

spelet ser dödsläckert ut, as usual, men spelkänslan känner jag kommer att påminna om Battlefront (spelade aldrig spelet men kollade på streams, blev sugen på det efter trailer men blev aldrig av, som tur var);

du kommer att tycka det är läckert att springa runt överallt och testa allt en gång, sedan kmr upptäckten, om hur noll spelkänsla och cod-vänligt (nej, jag har inget emot cod, bara å för å dumförklara hur förenklat spelet är) det faktiskt är, få dig att önska att du kunna ångra köpet.

Nä, det är indie-spel som kmr kunna bjuda på mer unika (och därmed kul) spelkänslor eftersom de oftast våga gå utanför ramarna av typiska mainstream/casual spel än vad de stora pengakåta (och då menar jag att de inte vågar ta vissa ekonomiska risker som de ändå har bättre ekonomi än indie-spel har) företagen gör.

Jag rekommenderar och uppmanar som personlig åsikt att INTE förboka detta spel. Möjligen förboka för betan och sen begär tillbaka pengarna innan det släpps. Det äkta Battlefield-fanet Battlefield(non)sense lär bli mkt besviken på hur relativt lika spelet är gentemot BF3&4.

Du har fel på en punkt.. HP laddades visst upp.. De tog bara väldigt länge.. Vilket jag tycker är bra

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Avstängd

Ser ju asläckert ut! Man vill in och kötta själv! Något jag noterade var att snipern inte verkar vara så dödlig som i BF4, vilket är bra enligt mig. Vad tycker ni andra?

Sedan Snoop Dogg med spliffen laddad ^^ Skön han är!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Ser ju asläckert ut! Man vill in och kötta själv! Något jag noterade var att snipern inte verkar vara så dödlig som i BF4, vilket är bra enligt mig. Vad tycker ni andra?

Sedan Snoop Dogg med spliffen laddad ^^ Skön han är!

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--G5o49M6P--/c_scale,fl_progressive,q_80,w_1600/eeakxplljse88yutzwea.gif

Hahahaha

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk

@AplAy: Det är 5-manna squads.
Kan man se i detta klippet. Har även svårt att tänka mig att det bara är 4-manna squads när det finns 5 platser i vissa tanks.

https://www.youtube.com/watch?v=MkRcvtGE90Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thumbii:

Dom sa just att den är player controlled

Det sa dom om AC130 och ATAT också.. När det gäller EA så innebär Player Controlled något helt annat.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

@Lothbrok: kollar du klippet jag precis lagt upp, så ser man en snutt från cockpit på ett luftskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det sa dom om AC130 och ATAT också.. När det gäller EA så innebär Player Controlled något helt annat.

Fast denna är verkligen player controlled. En spelare styr den, men det är riktig klumpigt fordon.

Om jag minns rätt så sa de "You better make up your mind directly where you want to go, beacuse changing the direction and go to another place on the map will take it's time"

Permalänk
Skäggig legend

Jag såg lite igår ikväll men jag orkade inte kika på hela då jag hade en tuff lördag och var ptja.. rätt seg på söndagen.

MEN nu har jag kollat hela GP och satan i gatan vad snyggt det är. Jag har nog aldrig varit så taggad på ett spel som jag är idag! Detta känns jobbigt då jag vill uppleva detta i hög upplösning och massa ögongodis. Känns som en uppgradering kommer införskaffas i form av grafikkort!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Som väntat så är lensglare helt sinnessjukt
https://youtu.be/ZUogI1oGNh8?t=1m21s

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför dom inte speccade piloterna? Var dom AI kontrollerade är frågan jag ställer mig själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

"Destruction has always been a hallmark of the Battlefield series" - casters säger på streamen under gameplay.

Säger en hel del om hur icke-Battlefield av sig Battlefield har blivit sedan efter Battlefield 2 & 2142.

Dessutom såg jag följande saker under gameplay:
- 3D spotting (negativt, cod-vänligt)
- ingen hp reg (positivt, gör medics betydelsefulla igen)
- oändlig ammo i tankar (fick ej se tankskott utan kulspruta, men verkar luta åt negativt håll)
- bara 4 personer i squad (kanske fixas senare? Om inte, riktigt negativt)
- melee är riskfylld (positivt, får man chansa än å bara spamma klicka melee-knapp)
- bara en zeppelinare per match? (positivt om så är fallet så slipper man gunship-liknande katastrof)
- flygplanen verkar långsamma? (både bra å dåligt; går å skjuta ner lättare men oxå för piloten)

Var själv i LA under EA Play och fick provspela Battlefield 1.
- HP regen finns i BF1 tyvärr.
- Det får finns faktiskt platts för 5 personer i en squad. De delade bara upp det med 4 för streamen

Skrivet av AplAy:

spelet ser dödsläckert ut, as usual, men spelkänslan känner jag kommer att påminna om Battlefront (spelade aldrig spelet men kollade på streams, blev sugen på det efter trailer men blev aldrig av, som tur var);

Tycker själv att det påminde ganska lite om Battlefront och gav nästan samma känsla som BF4. Bara för att DICE gjort Battlefront betyder det ju inte att alla andra spel kommer vara som Battlefront.

Skrivet av AplAy:

du kommer att tycka det är läckert att springa runt överallt och testa allt en gång, sedan kmr upptäckten, om hur noll spelkänsla och cod-vänligt (nej, jag har inget emot cod, bara å för å dumförklara hur förenklat spelet är) det faktiskt är, få dig att önska att du kunna ångra köpet.

Tyckte som sagt att det gav en liknade känsla som BF4 gav. Hur ni tolkar det är upp till er om ni tycker att det är cod-igt eller inte.

Skrivet av AplAy:

Nä, det är indie-spel som kmr kunna bjuda på mer unika (och därmed kul) spelkänslor eftersom de oftast våga gå utanför ramarna av typiska mainstream/casual spel än vad de stora pengakåta (och då menar jag att de inte vågar ta vissa ekonomiska risker som de ändå har bättre ekonomi än indie-spel har) företagen gör.

Jag rekommenderar och uppmanar som personlig åsikt att INTE förboka detta spel. Möjligen förboka för betan och sen begär tillbaka pengarna innan det släpps. Det äkta Battlefield-fanet Battlefield(non)sense lär bli mkt besviken på hur relativt lika spelet är gentemot BF3&4.

Jag rekommenderar heller inte att förboka det. Inte för att det var tråkigt eller nått, men för att de senaste åren så har pre-orders bara blivit sämre och sämre då de ger ut exklusiva saker hela tiden.

Om de vill att man ska förboka spelen får de ha vettiga pre-orders. Inte all denna exklusivitet.
Deras pre-orders sätter ju trots allt deras budget för kommande DLC m.m. Får de in mycket pengar kan de göra mycket med mer med sina DLCs, ja kanske t.o.m. sänka priset en aning på dem... vem vet (tror nog de inte kommer att göra det i vilket fall som helst... men ändå).

Permalänk
Skrivet av Zobtzler:

- HP regen finns i BF1 tyvärr.

Även i hardcore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Även i hardcore?

Hardcore är inte bekräftat ännu. Om det kommer (vilket jag förmodar) så lär det ju vara avslaget iaf

Skickades från m.sweclockers.com