Microsoft Xbox One S avslöjas inför E3

Permalänk
Medlem

Tja hoppas de menar att de har tagit bort de sylvassa plast kanterna på vissa delar av kontrollen, det enda jag inte riktigt gillar med den, dock lite svårt att veta vad de exakt menar med strömlinjeformad.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

haha 4K den kommer knappt klara 1080p

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av careface:

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Less på vad?
Bara för att det kommer en "Slim" modell så behöver man inte köpa den, "slim" modeller har funnits i många år, till och med Playstation 2 hade ju en "PS2 Slim" och "PS2 Ultraslim" modell, inte konstigt att det kommer modeller av konsoler som är mindre, och har några små ändringar.

Skrivet av anon5930:

Jag är mest nyfiken på ljudnivån. Lanseringsmodellen är sjukt tyst, speciellt jämfört med PS4, så frågan är hur denna kyls.

Haha, nej. Inte jämfört med PS4. PS4an är alla gånger minst lika tyst, om inte tystare än Xbox One...

Skrivet av Exxovion:

För mig är konsolexklusiva spel enda anledningen till att skaffa konsolerna. Antar att det finns någon mer som kanske bryr sig om spelen främst? Eller det kanske bara handlar om prestanda idag.

Men nu när de spelen inte är lika intressanta som tidigare så står ju konsolerna tyvärr mest och samlar damm.

De som vill ha spelande på enkelt, bra och bekvämt vis köper konsol, oavsett spel, det är bara för PC exklusiva spel som man bygger en "gaming pc" om man så vill, då många av spelen finns till konsol och PC så är konsol bättre val alla dagar.

Skrivet av Dr. MASS:

Tar ett externt nätaggregat alla dagar i veckan på en konsol. Slippa extra ljudnivå för att fläkten skall göra sig av med överskottsvärmen inne i enheten.

Fast, Sony har kört internt nätaggregat länge, och det har fungerat med låg ljudnivå, så Microsoft borde titta på Sony i det fallet, än att lägga över 200 Miljarder på att köpa Linkedin.

Skrivet av Friterad:

Slimmade versioner är ok, men när man börjar göra en PS4 Neo så får man ta sig en funderare. Konsolerna har funnits i cirka 3 år, ska det då redan komma en ersättare? Förståeligt om man ska kunna få den prestandan som varit ganska standard för många inom PC-världen, men då är PC ett betydligt bättre val ändå. PS4 och XB1 hade ju föråldrad kass prestanda redan från dag 1. Tragiskt att folk fortfarande köper skiten. Förr förstod man lite för då var allt detta med enkelheten ett bra argument. Nu känns det lite löjligt med tanke på hur sjukt enkelt allting är. Konsoler känns mer som dom hör hemma bland familjer med mindre barn idag. (Ta det inte personligt ni XB1/PS4 ägare )

Det är inte så konstigt om de funderar på en "Premium" version, med nyare hårdvara för de som vill ha det, inget som påverkar övriga spelare.

"Förståeligt om man ska kunna få den prestandan som varit ganska standard för många inom PC-världen"
Nej, en standard "gaming pc" är i stil med konsolerna, om inte ens det, utan sämre.
"PS4 och XB1 hade ju föråldrad kass prestanda redan från dag 1"
Nej, konsolerna klår många av dagens "gaming pc" som säljs, och används av "gamers".....
" Tragiskt att folk fortfarande köper skiten"
Nej, vill de ha bästa, och enklaste upplevelsen så är det konsol som gäller.
"[b]Nu känns det lite löjligt med tanke på hur sjukt enkelt allting är."
Nej, att administrera och sköta om en PC är inte "enkelt", då kunskapsnivån bland dagens ungdomar inom datorer är väldigt låg, om ens existerande alls i många fall, skrämmande att skolan inte har IT på schemat, att kunna lära sig grunden i en dator, hur den fungerar, grundläggande felsökning/felavhjälpning mm.

Skrivet av Lexius:

haha 4K den kommer knappt klara 1080p

Det är 4K för UHD Bluray, inte för spelande.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Tja hoppas de menar att de har tagit bort de sylvassa plast kanterna på vissa delar av kontrollen, det enda jag inte riktigt gillar med den, dock lite svårt att veta vad de exakt menar med strömlinjeformad.

Strömlinjeformad i form av att den färdas bättre i luften när någon slänger iväg kontrollen efter att ha blivit teabaggad i Halo är väl vad jag annars kan tänka mig. Men låter lite väl långsökt..

Skrivet av PowerNet:

Haha, nej. Inte jämfört med PS4. PS4an är alla gånger minst lika tyst, om inte tystare än Xbox One...

Fortsätter du att FUDa om detta trots att du blev överbevisad i Xbox One-tråden för ett bra tag sedan? Du är ganska ensam om den åsikten.

Permalänk
Medlem

Microsoft Xbox One Smith

"If you can't beat us.....join us."

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Tänk om en smart kunnig person hade designat X1 och PS4. Hade han lagt in en Jaguar i 4GHZ med ett riktigt grafikort . Men jaguar i 1.6ghz med integrerad grafik .....inte konstigt att konsolerna inte klarar 1080p.

Jag kan stoppa er från att argumentera om en sak jag vet ni kommer ta upp ja man köper inte en konsol för att spara ström direkt .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Tänk om en smart kunnig person hade designat X1 och PS4. Hade han lagt in en Jaguar i 4GHZ med ett riktigt grafikort . Men jaguar i 1.6ghz med integrerad grafik .....inte konstigt att konsolerna inte klarar 1080p.

Jag kan stoppa er från att argumentera om en sak jag vet ni kommer ta upp ja man köper inte en konsol för att spara ström direkt .

Det var en rejäl omdefiniering av ordet "smart" det. 180 graders ganska exakt.

Men ok, vi kör på det.

Smart inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är inte så konstigt om de funderar på en "Premium" version, med nyare hårdvara för de som vill ha det, inget som påverkar övriga spelare.

"Förståeligt om man ska kunna få den prestandan som varit ganska standard för många inom PC-världen"
Nej, en standard "gaming pc" är i stil med konsolerna, om inte ens det, utan sämre.
"PS4 och XB1 hade ju föråldrad kass prestanda redan från dag 1"
Nej, konsolerna klår många av dagens "gaming pc" som säljs, och används av "gamers".....
" Tragiskt att folk fortfarande köper skiten"
Nej, vill de ha bästa, och enklaste upplevelsen så är det konsol som gäller.
"[b]Nu känns det lite löjligt med tanke på hur sjukt enkelt allting är."
Nej, att administrera och sköta om en PC är inte "enkelt", då kunskapsnivån bland dagens ungdomar inom datorer är väldigt låg, om ens existerande alls i många fall, skrämmande att skolan inte har IT på schemat, att kunna lära sig grunden i en dator, hur den fungerar, grundläggande felsökning/felavhjälpning mm.

Fast jo, det kommer antagligen påverka spelarna, då det ligget i händerna hos utvecklarna. Vad dom väljer att prioritera osv.

Enligt vilka siffror då? Baserar du det på vad folk har för hårdvara på Steam eller? Notera att många spelar på datorer ej sålda och därmed inte avsedda att spela på (t.ex med integrerad grafik eller skitkort som GT 610) samt att jag skrev "ganska standard för många inom PC-världen". Inte att det är en standard för alla PC användare.

Skrattretande. Konsolerna klår många av dagens gaming pc som säljs? En 860K+750Ti eller motsvarande AMD-GPU har likvärdig prestanda som ett PS4, det är budget-gaming pc.

Vilka ungdomar är det du snackar om som inte kan göra simpla saker som att installera och använda Steam? Allvarligt, jag har en yngre bror som har ett förståndshandikapp och inlärningssvårigheter till hög grad och att använda en dator för Steam, Youtube osv är inga problem för honom överhuvudtaget. Om folk har det så svårt för att göra så enkla saker så börjar man fundera. Jag kan förstå om man är gammal och tekniken idag är helt främmande, men ungdomar är raka motsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fortsätter du att FUDa om detta trots att du blev överbevisad i Xbox One-tråden för ett bra tag sedan? Du är ganska ensam om den åsikten.

Han verkar vara bra kåt på PS4 så som han skriver om den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Tänk om en smart kunnig person hade designat X1 och PS4. Hade han lagt in en Jaguar i 4GHZ med ett riktigt grafikort . Men jaguar i 1.6ghz med integrerad grafik .....inte konstigt att konsolerna inte klarar 1080p.

Jag kan stoppa er från att argumentera om en sak jag vet ni kommer ta upp ja man köper inte en konsol för att spara ström direkt .

det handlar väl mest om att spara pengar... och inte på elräkningen då, sen om du är så smart kan du ju bygga en egen konsoll, ingen hindrar dig, lycka till!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Inaktiv

En till läcka som bör bekräftas inom kort, Forza Horizon 3 släpps för Xbox One men även PC. Utspelar sig i Australien: http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-13-report-forza-hor...

Blir PC-utgåvan för min del om kvaliten på PC-utgåvan är lika hög som FM6: Apex.

Skrivet av Friterad:

Han verkar vara bra kåt på PS4 så som han skriver om den...

Hehe ja, jag förmodar att de flesta känner till honom vid det här laget. Brukar märkas vart han farit fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Fortsätter du att FUDa om detta trots att du blev överbevisad i Xbox One-tråden för ett bra tag sedan? Du är ganska ensam om den åsikten.

Det är inte felaktiga uppgifter, och nej, har inte blivit överbevisad någonstans.
Jämför PS4 och Xbox One så märker di direkt att PS4 är minst lika tyst som Xbox One, trots intern PSU del.

Skrivet av Friterad:

Fast jo, det kommer antagligen påverka spelarna, då det ligget i händerna hos utvecklarna. Vad dom väljer att prioritera osv.

Enligt vilka siffror då? Baserar du det på vad folk har för hårdvara på Steam eller? Notera att många spelar på datorer ej sålda och därmed inte avsedda att spela på (t.ex med integrerad grafik eller skitkort som GT 610) samt att jag skrev "ganska standard för många inom PC-världen". Inte att det är en standard för alla PC användare.

Skrattretande. Konsolerna klår många av dagens gaming pc som säljs? En 860K+750Ti eller motsvarande AMD-GPU har likvärdig prestanda som ett PS4, det är budget-gaming pc.

Vilka ungdomar är det du snackar om som inte kan göra simpla saker som att installera och använda Steam? Allvarligt, jag har en yngre bror som har ett förståndshandikapp och inlärningssvårigheter till hög grad och att använda en dator för Steam, Youtube osv är inga problem för honom överhuvudtaget. Om folk har det så svårt för att göra så enkla saker så börjar man fundera. Jag kan förstå om man är gammal och tekniken idag är helt främmande, men ungdomar är raka motsatsen.

Om det i grunden är samma arkitektur så kan de med enkelhet göra samma spel till båda, med automatiskt avkänning att det är Xbox One Premium, och inte Basic.

Nej, det baseras på verkligheten, många har inte ens grafikkort ur GTX900 serien, eller nyare cpuer från ex Intel.

Ja, konsolerna klår många av dagens "spel" datorer som folk köper.

Dagens ungdomar, behöver inte ge mer än det, kunskapen inom IT bland en stor del av dagens ungdomar är extremt bristfällig.

Skrivet av Friterad:

Han verkar vara bra kåt på PS4 så som han skriver om den...

Nej, men är du är nog det på Xbox...

Skrivet av anon5930:

Hehe ja, jag förmodar att de flesta känner till honom vid det här laget. Brukar märkas vart han farit fram.

Nej, det märks vart folk som sprider felaktigheter drar fram, en annan rättar till andras felaktigheter och ger riktiga uppgifter.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Det är inte felaktiga uppgifter, och nej, har inte blivit överbevisad någonstans.
Jämför PS4 och Xbox One så märker di direkt att PS4 är minst lika tyst som Xbox One, trots intern PSU del.

Redan glömt bort detta? #15900325
Det är fel på allas PS4or utom din som är så fantastiskt tyst. Jo tjena....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

De som vill ha spelande på enkelt, bra och bekvämt vis köper konsol, oavsett spel, det är bara för PC exklusiva spel som man bygger en "gaming pc" om man så vill, då många av spelen finns till konsol och PC så är konsol bättre val alla dagar.

Eller om man vill spela utan handikapp.

Permalänk

Är detta en helt ny konsol? För PS4 Neo är väl bara en grej du kopplar in till din bef PS4.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SimpanDirr:

Är detta en helt ny konsol? För PS4 Neo är väl bara en grej du kopplar in till din bef PS4.

Ja det är en ny konsol. PS4 Neo är också en ny konsol. Det finns inga portar på en PS4 som har bandbredd nog att koppla in ett externt grafikkort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Ja det är en ny konsol. PS4 Neo är också en ny konsol. Det finns inga portar på en PS4 som har bandbredd nog att koppla in ett externt grafikkort.

"It is intended to sit alongside and complement the standard PS4 [...] we will be selling both [versions] through the life cycle."

http://www.sweclockers.com/nyhet/22260-sony-bekraftar-playsta...

"I en intervju med Financial Times (betalvägg) berättar House att den nya modellen inte ersätter dagens Playstation 4, utan kommer vara ett komplement som säljs vid sidan om under hela den här generationens livscykel. Detta talar för att dagens modell består som ett billigare alternativ."

Detta tolkar jag som ett tillbehör?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Redan glömt bort detta? #15900325
Det är fel på allas PS4or utom din som är så fantastiskt tyst. Jo tjena....

Och den frågan säger vad? Precis, noll nada.
Har inte sagt något om att det är fel på PS4:or, utan bara att de är minst kika tysta som Xbox One är.

Skrivet av Exxovion:

Eller om man vill spela utan handikapp.

Eller så kör man konsol för bästa spelmöjligheterna, multiplayer, kommunikationen, och enkelheten.
Att jämföra konsol med PC i totalupplevelse är som att jämföra en Skoda med en Porsche, där Skoda är PC och Porsche är konsol.

Skrivet av SimpanDirr:

Är detta en helt ny konsol? För PS4 Neo är väl bara en grej du kopplar in till din bef PS4.

Nej, PS4 neo är en uppgraderad PS4, med högre cpu klockfrekvens och större grafikkrets, iaf om man ska tro ryktet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är ingen skillnad på den grundläggande hårdvaran, så originalet är fortfarande lika kapabel i spel.

Utveckling och valfrihet är inget negativt, sluta tjura nu.

Hoppas Sony släpper en fräsch ny design av PS4 också.

Det blir säkert lagom kul den dagen man upptäcker att den där utvecklingen och friheten utvecklades till ett tvång mer eller mindre. Jag tror faktiskt inte den stora publiken i sig är speciellt positiv heller. Det är mest bara på detta forum som man hypar allt vad som har med utveckling att göra och kosta får det också göra.

Det kommer garanterat komma ord som att man kunde inte sänka systemkraven för att då skulle spelupplevelsen bli lidande (Så köp nu den nya konsolen).

Tacka vet jag Super Nintendo tiden. Spelen som kom då har svårt att bli ens i närheten av lika bra!

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Entusiast
Skrivet av igelkotte:

Det blir säkert lagom kul den dagen man upptäcker att den där utvecklingen och friheten utvecklades till ett tvång mer eller mindre. Jag tror faktiskt inte den stora publiken i sig är speciellt positiv heller. Det är mest bara på detta forum som man hypar allt vad som har med utveckling att göra och kosta får det också göra.

Det kommer garanterat komma ord som att man kunde inte sänka systemkraven för att då skulle spelupplevelsen bli lidande (Så köp nu den nya konsolen).

Tacka vet jag Super Nintendo tiden. Spelen som kom då har svårt att bli ens i närheten av lika bra!

Meh, kommer säkert vara som datorer och telefoner idag, där det går alldeles utmärkt att sitta på en äldre modell och spela moderna spel, med mindre ögongodis bara. Mitt 280X som egentligen vars krets egentligen fyller fem år snart fungerar alldeles utmärkt än idag.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SimpanDirr:

"It is intended to sit alongside and complement the standard PS4 [...] we will be selling both [versions] through the life cycle."

http://www.sweclockers.com/nyhet/22260-sony-bekraftar-playsta...

"I en intervju med Financial Times (betalvägg) berättar House att den nya modellen inte ersätter dagens Playstation 4, utan kommer vara ett komplement som säljs vid sidan om under hela den här generationens livscykel. Detta talar för att dagens modell består som ett billigare alternativ."

Detta tolkar jag som ett tillbehör?

Nej det betyder att det är två konsoler som ska säljas samtidigt men att PS4 Neo inte är en PS5 utan en lite häftigare version av PS4.

Det var lite prat om att PS VR skulle ha en låda med extra beräkningskraft men det var lika orimligt det. Nu hänger det med en låda fast det är mest för kabelhantering. Det mest avancerade den gör är att agera HDMI splitter så man kan visa det headsetet ser på en TV samtidigt. Den tar bilden som skickas till vänster öga, vrider rätt den och skickar ut den på en HDMI-port.

PS4 har bara USB-portar att tillgå och det går inte att koppla externa grafikkort till en sådan. Eller ska man vara petig går det att köra extremt enkla saker som externa skärmar för skrivbordsarbete visa USB 3.0 men det går inte att köra något som är ens i närheten av användbart för spel via USB.

Sweclockers var lite otydliga i sin artikel på grund av lite olyckliga ordval som fungerade bättre på engelska än svenska.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Om det i grunden är samma arkitektur så kan de med enkelhet göra samma spel till båda, med automatiskt avkänning att det är Xbox One Premium, och inte Basic.

Nej, det baseras på verkligheten, många har inte ens grafikkort ur GTX900 serien, eller nyare cpuer från ex Intel.

Ja, konsolerna klår många av dagens "spel" datorer som folk köper.

Dagens ungdomar, behöver inte ge mer än det, kunskapen inom IT bland en stor del av dagens ungdomar är extremt bristfällig.
Nej, men är du är nog det på Xbox...
Nej, det märks vart folk som sprider felaktigheter drar fram, en annan rättar till andras felaktigheter och ger riktiga uppgifter.

Vad spelar det för roll om det är grafikkort ur 2014/2015 års GPUer från Nvidia? Tror du på allvar att det är vad som krävs för att matcha PS4 prestanda?

Du får gärna visa några siffror på det då, var det nu magiskt skall komma ifrån. Men eftersom t.o.m lågbudget speldatorer matchar konsolernas prestanda så tvivlar jag på att konsolerna klår dessa. Sen om du jämför med datorer som sagt inte är spelinriktade är det självklart att konsolerna är bättre, men det är inte någon vidare bra jämförelse, och att överhuvudtaget använda det som argument att dom klår många datorer är korkat. Självklart kommer folk göra dåliga köp, eller kanske har man låg budget osv.

Nej dom flesta kan inte mycket om teknik på den nivån vi kan här, men det behövs inte heller. Har ju redan kommit med ett argument för det, uppenbarligen har du inget att komma med emot det.

Wow vilken comeback! Men är jag kåt på Xbox varför äger jag då inte en och varför hyllar jag den inte då? Har inte sagt en enda positiv sak om Xbox så var du fått det ifrån kan man undra.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Nej det betyder att det är två konsoler som ska säljas samtidigt men att PS4 Neo inte är en PS5 utan en lite häftigare version av PS4.

Det var lite prat om att PS VR skulle ha en låda med extra beräkningskraft men det var lika orimligt det. Nu hänger det med en låda fast det är mest för kabelhantering. Det mest avancerade den gör är att agera HDMI splitter så man kan visa det headsetet ser på en TV samtidigt. Den tar bilden som skickas till vänster öga, vrider rätt den och skickar ut den på en HDMI-port.

PS4 har bara USB-portar att tillgå och det går inte att koppla externa grafikkort till en sådan. Eller ska man vara petig går det att köra extremt enkla saker som externa skärmar för skrivbordsarbete visa USB 3.0 men det går inte att köra något som är ens i närheten av användbart för spel via USB.

Sweclockers var lite otydliga i sin artikel på grund av lite olyckliga ordval som fungerade bättre på engelska än svenska.

Jaha okey, hoppas man inte sköt sig i foten som köpte en PS4 för 2 månader sen då. Men antar att spelen kommer fungera lika bra på den "gamla" PS4an.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SimpanDirr:

Jaha okey, hoppas man inte sköt sig i foten som köpte en PS4 för 2 månader sen då. Men antar att spelen kommer fungera lika bra på den "gamla" PS4an.

Sony har sagt något om att de inte kommer vara tillåtet att designa spel specifikt för Neo så det borde vara ok. Men hur det blir i praktiken återstår att se.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eller så kör man konsol för bästa spelmöjligheterna, multiplayer, kommunikationen, och enkelheten.
Att jämföra konsol med PC i totalupplevelse är som att jämföra en Skoda med en Porsche, där Skoda är PC och Porsche är konsol.

Med en PC får du allt och lite till, varför kompromissa?

Trodde förresten de flesta ansåg Porsche tillhöra prestandabilarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fast, Sony har kört internt nätaggregat länge, och det har fungerat med låg ljudnivå, så Microsoft borde titta på Sony i det fallet, än att lägga över 200 Miljarder på att köpa Linkedin.

Du menar hårfönsfläkten i PS3 Jag har ändå en generation 3 av slimmen. Men tummen upp för PS1 och PS2 slim.
Ser ut som PS4 fortsätter på den inslagna vägen med hårfönsfläkt, urk

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr. MASS:

Du menar hårfönsfläkten i PS3 Jag har ändå en generation 3 av slimmen. Men tummen upp för PS1 och PS2 slim.
Ser ut som PS4 fortsätter på den inslagna vägen med hårfönsfläkt, urk

Nej, nu pratade vi om PS4 mot Xbox One, inte PS3 mot 360.

Nej, PS4 fortsätter på den inslagna vägen med tysta konsoler, i jämförelse med Xbox One.

Dock kan jag hålla med om att PS3 "Super slim" knte är bästa versionen, men där är det främst plastig/tunn disklucka och ljudlig läsare som är problemet, inte fläkten i sig.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Meh, kommer säkert vara som datorer och telefoner idag, där det går alldeles utmärkt att sitta på en äldre modell och spela moderna spel, med mindre ögongodis bara. Mitt 280X som egentligen vars krets egentligen fyller fem år snart fungerar alldeles utmärkt än idag.

Det kan ju bero på att det inte hänt speciellt mycket på dom senaste 5 åren. MS har sen Xbox kom i princip lagt pc spelutvecklingen helt åt sidan. För 10-15 år (kanske ännu längre) sedan så kunde man inte starta ett nytt spel på ett gammalt grafikkort för att det saknade något av dom nyaste tekniken. Nu är problemet typ omvänt ska du igång med ett gammalt spel så är det bara glömma, om det inte är jätte populärt eller går emulera.

Däremot så tar gärna vissa (nämner inga namn) fulmetoder om försäljningssiffrorna pekar neråt och man försöker tvinga konsumenter på ny teknik. VR är inget som heller lockar mig och hur mycket det lockar för den genomsnittliga spelaren återstår att se vill säga.

Dom som spelar pc och har ett monster grafikkort så är det inte för att dom måste utan för att dom kan eller vill vara värst. Jag tror det är väldigt sällan dom upplever stora hack eller låg fps i spelandet. Men jag kan ha fel

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden men. Vertical stand? Sa inte MS att de tog bort det för att ingen använde det. (hur de nu visste det, gyrometer i 360 eller kollat på reporna på dvd läsaren från då skivan släpps från den på alla reparerade enheter.)

Edit

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.