RSS Feed för att övervaka annonser (Tradera/Blocket)

Permalänk
Avstängd

RSS Feed för att övervaka annonser (Tradera/Blocket)

Hej

Jag skulle gärna vilja skapa en RSS flöde i min mobil, eller en motsvarade funktion, för att kunna övervaka annonser från vissa kategorier på Tradera och Blocket.

Vet ni om det är möjligt? Samt om det finns en bra sida där de sammanställer hur man skapa en sådan? De instruktioner jag hittills hittat kräver ju att den sidan du ska övervaka redan har RSS inbyggd, alltså RSS knapp du kan klicka på. Tradera och blocket har ju inget sånt, går det ändå att scripta det på något sätt så RSS feadern kontrollerar sidan hela tiden? Kanske från en dator som är igång hela tiden.

Jag har satt upp en Open Reader RSS Server på en serverburk jag har som är igång 24h/dygnet.
Problemet är nu att den endast godtar länkar på hemsidor som redan har RSS stöd.

Ser fram emot förslag och tips

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

@HisretDemir: Finns denna till Blocket som jag själv kört under många år http://blocket.nyh.name/
Dock verkar den vara nere just nu

Permalänk
Avstängd

@niclasc: Tack för tipset. Behöver egentligen mer till Tradera

Permalänk
Medlem

Lite snabb googling gav denna siten auktionsbevakning.se. Har inte testat den själv men låter ungefär som vad du är ute efter.

Permalänk
Avstängd

@Wickit: Den söker endast varje natt. Inte riktigt smart. Tradera har en motsvarade i sin app också, man fått ett mejl varje 24h med ens sökval, problemet är att allt det som är värt att köpa är redan borta, då tänker jag på de som har "köp Nu" billigt.

Permalänk
Medlem

@HisretDemir: Att koda ihop något eget borde inte vara så svårt. Tradera har ett API för sökningar api.tradera.com

Permalänk
Inaktiv

Förlåt om jag lånar tråden lite men vet någon hur man sorterar ut alla köpes och bytes annonserna i Sweclockers marknaden och visar fler annonser?