Denna datorn värd? om ej, Förslag på eget bygge?

Permalänk
Medlem

Denna datorn värd? om ej, Förslag på eget bygge?

Såg denna på Inet när jag letade efter delar och datorer för ny data, nu när min gamla är sönder. Är den värd eller? verkar ganska rimlig?

https://www.inet.se/produkt/1978088/acer-predator-g3-710-i5-8...

Finns även version med GTX 960

Permalänk
Medlem

Kan du bygga själv? Och har du delar som går att använda i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Nja, skulle råda dig att köpa beggat istället!

Permalänk
Medlem

Innan vi vet vad du ska använda datorn till så går det inte att svara på frågan om den är värd sitt pris eller inte.

Är du intresserad av nya (kommande) speltitlar eller spelar du mindre krävande titlar t.ex.

Eller ska du använda datorn till annat?

Permalänk
Medlem

Det är främst för gaming ja, har hittat en begagnad rig för 6000 som har
i5-4670 @ 3,40GHZ
2 GTX 770
16gb ram och 120gb ssd.
Fett värt va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luiix:

Det är främst för gaming ja, har hittat en begagnad rig för 6000 som har
i5-4670 @ 3,40GHZ
2 GTX 770
16gb ram och 120gb ssd.
Fett värt va?

det är ju bättre än den på inet, dock högt pris för en begagnad. Är det k verisionen på 4690k?

Permalänk
Medlem

Det han skrev är:
Chassi: Fractal Design R5 (Helt Nytt)
Processor: i5-4670 @ 3,40GHZ (Haswell)
Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING (Socket 1150)
Minne: 16GB RAM (nytt)
SSD: Samsung 120GB (Om ni vill ha mer utrymme, så har jag en ny 240GB SSD som jag kan installera om ni vill köpa till)
Grafikkort: Dubbla grafikkort (GTX 770), har även ett nytt Sapphire Nitro Radeon R9 Fury 4GB HBM som jag kan installera i datorn om ni önskar köpa till)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luiix:

Det han skrev är:
Chassi: Fractal Design R5 (Helt Nytt)
Processor: i5-4670 @ 3,40GHZ (Haswell)
Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING (Socket 1150)
Minne: 16GB RAM (nytt)
SSD: Samsung 120GB (Om ni vill ha mer utrymme, så har jag en ny 240GB SSD som jag kan installera om ni vill köpa till)
Grafikkort: Dubbla grafikkort (GTX 770), har även ett nytt Sapphire Nitro Radeon R9 Fury 4GB HBM som jag kan installera i datorn om ni önskar köpa till)

GTX 770 i SLI ska prestera ungefär som ett GTX 980. Men SLI har lite svajig prestanda ibland.

Permalänk
Medlem

6000 är väl ett bra pris för en sådan rig?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är ett hyggligt pris och skulle nog bjuda 6000 kronor om han installerar Win 10 på den större SSD:n och behåller den gamla. Men kom ihåg att om det inte är en K-processor så kan du inte överklocka den.

Själv skulle jag vänta på AMD:s nya grafikkort som kommer den 29:e Juni och - om de är så bra som de flesta hoppas på - uppgradera de äldre korten i datorn med 1 eller 2 sådana (men i det här fallet beror det ju på din egen ekonomi).

Just my two cents.