Permalänk
Medlem

tips och synpunkter på ny setup

Hej, jag har en kundvagn jag har satt ihop och pga garantier så har jag valt att inte bygga själv denna gången.

Vill alltså ha lite synpunkter vad ni tycker om riggen innan jag klickar på köp
Eventuella ändringar osv.
budgeten är väl därikring jag redan ligger i kundvagnen. Ca 35k
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9468685/update-1337
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du skämtar, en dator för 35k och en SSD på 128GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du skämtar, en dator för 35k och en SSD på 128GB?

Har redan en sedan tidigare. Lugna puckar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookzyo:

Har redan en sedan tidigare. Lugna puckar

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle hellre tagit en vanlig 850 EVO 250GB.
Pro-versionen är inte värt.

Permalänk
Medlem

@Spookzyo: Vad ska du ha datorn till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookzyo:

Har redan en sedan tidigare. Lugna puckar

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderar då en vanlig med 250 GB istället om du behöver en extra. Kostar mindre än pro och med mer utrymme. Såvida du inte har särskild användning av den. Vad ska du använda datorn till? Om du ska spela, vilka spel har du tänkt dig?

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

@Spookzyo: Här har du en extrem overpower dator, med 2 st MSI GTX 1080, i7 6700k så kommer du inte att veta vad lagg är för något:)
Du skrev att du hade ssd disk redan så struntade i att lägga till det.
Den första skärmen är din gaming skärm med 144Hz och 1ms kan man inte bli missnöjd.
Sen tog jag en bra mycket billigare skärm till andra skärm som du kan ha till youtube och sånt, alltid skönt med 2 skärmar.
Tog med riktigt bra vattenkylning så overclockning kommer absolut inte bli något problem.

Ett riktigt bra och tyst 1000W nätagg.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9474688/

Permalänk
Medlem

Välj snabbare RAM. Har visat sig att det gör skillnad även i fps, i många fall liten, i andra fall ganska stor. Köper du en dator för 35k så kör åtminstone 3000 mhz, kostar inte mycket extra.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emil_fh:

Välj snabbare RAM. Har visat sig att det gör skillnad även i fps, i många fall liten, i andra fall ganska stor. Köper du en dator för 35k så kör åtminstone 3000 mhz, kostar inte mycket extra.

Jag ska köpa 3200 minnen såsmåningom men då jag inte bygger ihop datorn själv och inet bygger inte med snabbare minnen än rekommenderat 2133 så det får jag byta själv sen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Datorn kommer användas till gaming, fps/mmo's och mobas.
Även streaming/video rendering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Rekommenderar då en vanlig med 250 GB istället om du behöver en extra. Kostar mindre än pro och med mer utrymme. Såvida du inte har särskild användning av den. Vad ska du använda datorn till? Om du ska spela, vilka spel har du tänkt dig?

Har planer på att köpa en 950 pro i efterhand så lagringen är jag inte speciellt oroad över. Min nuvarande SSD är större men segare än Pro varianten så därför jag tänkte köpa en liten och ha os + dem spel jag spelar mest och då räcker den lilla tillsvidare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookzyo:

Jag ska köpa 3200 minnen såsmåningom men då jag inte bygger ihop datorn själv och inet bygger inte med snabbare minnen än rekommenderat 2133 så det får jag byta själv sen

Skickades från m.sweclockers.com

Om du ändå ska ändra minnerna när du får datorn så ta typ 4GB ram minne så att du inte betalar allt för mycket i onödan, t.ex
Kingston HyperX 4GB (1x4GB) DDR4 2133MHz CL14 Fury Black (219 kr)
För jag läste att du måste ha med RAM minnen i inets montering. Då är det väl ganska smart att ta 4GB ram och byta till 16 eller 32 när du får datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jek35:

Om du ändå ska ändra minnerna när du får datorn så ta typ 4GB ram minne så att du inte betalar allt för mycket i onödan, t.ex
Kingston HyperX 4GB (1x4GB) DDR4 2133MHz CL14 Fury Black (219 kr)
För jag läste att du måste ha med RAM minnen i inets montering. Då är det väl ganska smart att ta 4GB ram och byta till 16 eller 32 när du får datorn?

Lär köra med medföljande minnen ett par veckor så vill inte ha för lite heller så därför det blev 16. Vill kunna Spela fram tills jag byter ut dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookzyo:

Lär köra med medföljande minnen ett par veckor så vill inte ha för lite heller så därför det blev 16. Vill kunna Spela fram tills jag byter ut dem

Skickades från m.sweclockers.com

Då räcker det nog med 8 GB om det är temporärt spelande med de minnena.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookzyo:

Jag ska köpa 3200 minnen såsmåningom men då jag inte bygger ihop datorn själv och inet bygger inte med snabbare minnen än rekommenderat 2133 så det får jag byta själv sen

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag har förstått så bygger de med snabba minnen, men kommer köra dem på 2133MHz.
Ring/mejla dem och fråga.