MSI Geforce GTX 1080 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Hade verkligen velat se dessa kort recenseras med annan upplåst bios än den dom levereras med någon gång och låta dessa custom pcb och kylare sträcka på benen.

Löjligt att ni ens överklockar stockbios kort då alla tillverkare har exakt samma tdp och volt gränser baserade på nvidias rekommendationer. Spelar ingen roll om dom har 5 eller 25 faser med en 6pin eller 3 st 8pin när alla är strypta ni kommer få liknande resultat. Den enda variabeln blir gpuns ASIC. Högst ASIC i erat testlabb får högst överklockningsresultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Av vad jag läst mig till så kommer man (troligen) inte kunna klocka mycket mer med upplåst bios tyvärr. Finns summerat här:

Voltage scaling and “1.25V limit”
There were some rumors spreading wildly these days regarding “1.25V limitation” or whatever on modified GTX 1080 cards, which requires here few words to explain.

Hardware itself is well capable of getting to that and above voltage output for GPU core, but GP104 chip itself now more sensitive to voltage, than even previous Maxwell generation. Part of it due to thinner physical process, other part due to challenges removing heat from all those tightly packed 7.2B transistors quick enough from 21% less surface area. Those overclockers who did 2200+ MHz on GTX 980 Ti’s are well aware of all things required to achieve those high clocks. Same principle applies to Pascal generation. So if you can manage to keep GPU cooled well and have good voltage delivery to it, you indeed can push higher voltages. Cards cooled by liquid nitrogen during this guide testwork were able to run 1.35-1.4V, reaching speeds over 2500 MHz.

Fact that GTX 1080’s capable of reaching 2.1GHz on aircooling without any modifications confuse lot of people, making them to think that these chips can overclock well past 3GHz on liquid nitrogen cooling. But it’s still silicon, with similar architecture, so reality is bit sour. Yes, it allow to get good performance without extreme cooling, but hides the fact that LN2-cooled 980Ti is still much faster than overclocked GTX 1080 due to more shader cores and better CPC performance.

This also brings and answer to the question if overvolting can help OC on aircooling or watercooling. It does not help, due to thermal, which get only worse. Higher temperature render stability and performance decrease. GPU literally overheats and cannot run high frequency anymore, even though temperature is below specified maximum temperature +94°C. Think of it as temperature to frequency dependency, all the way down from +94°C to -196°C, with slope around 100MHz every 50°C. So just like in 980/980Ti/TitanX case, over-voltage on aircooling/watercooling is not recommended, as it gains little if any performance improvement.

Don’t get this message wrong, as GTX 1080/1070 are still great cards for daily gaming/content creation and VR experience. They are fast, not power hungry, moderately cool. The only catch is that overclocking them is not as fun and rewarding as it was on previous generations, even considering all tricks involved to get Maxwell clock high.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

"34 korten i kö har betats av."

Jösses, grattis testlabbet, det var den sommarsemestern

Permalänk
Medlem

för dyrt. Mitt vattenkylt 980ti hålla huvudet stolt uppe!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Mycket bra kort! Jag har ett själv.

Om man fantiserar om att hålla på överklocka extremt, varför inte köpa 2 kort i stället? Detta kort presterar otroligt bra även om man håller sig inom ramarna.

Det är klart det går att överklocka utöver fabriksöverklocken, men skulle ändå inte rekommendera det för man förlorar i värme/ljud. Om man ska överklocka, testa att låta GPU'n vara och i stället överklocka minnena bara. Det ger en liten prestandaboost (utöver fabriksöverklocken).

Permalänk
Medlem

Kan inte alla tillverkare sluta och leva kvar i 80/90 talet med sina rgb och discoleds och inse att vad vi vill ha är minimalistiska kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Gillar inte Nvidia i rött färgtema, det är ju för fan AMDs lag...

Annars är jag rätt besviken på utvecklingen, trodde på att de mindre kretsarna skulle fördubbla prestandan jämfört med GTX980 men icke!

AMD & Nvidia är grönt, ATi var rött men finns ju inte ens kvar som varumärke.
Hade hellre sett mer rött, Ferrari edition kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Av vad jag läst mig till så kommer man (troligen) inte kunna klocka mycket mer med upplåst bios tyvärr. Finns summerat här:

Voltage scaling and “1.25V limit”
There were some rumors spreading wildly these days regarding “1.25V limitation” or whatever on modified GTX 1080 cards, which requires here few words to explain.

Hardware itself is well capable of getting to that and above voltage output for GPU core, but GP104 chip itself now more sensitive to voltage, than even previous Maxwell generation. Part of it due to thinner physical process, other part due to challenges removing heat from all those tightly packed 7.2B transistors quick enough from 21% less surface area. Those overclockers who did 2200+ MHz on GTX 980 Ti’s are well aware of all things required to achieve those high clocks. Same principle applies to Pascal generation. So if you can manage to keep GPU cooled well and have good voltage delivery to it, you indeed can push higher voltages. Cards cooled by liquid nitrogen during this guide testwork were able to run 1.35-1.4V, reaching speeds over 2500 MHz.

Fact that GTX 1080’s capable of reaching 2.1GHz on aircooling without any modifications confuse lot of people, making them to think that these chips can overclock well past 3GHz on liquid nitrogen cooling. But it’s still silicon, with similar architecture, so reality is bit sour. Yes, it allow to get good performance without extreme cooling, but hides the fact that LN2-cooled 980Ti is still much faster than overclocked GTX 1080 due to more shader cores and better CPC performance.

This also brings and answer to the question if overvolting can help OC on aircooling or watercooling. It does not help, due to thermal, which get only worse. Higher temperature render stability and performance decrease. GPU literally overheats and cannot run high frequency anymore, even though temperature is below specified maximum temperature +94°C. Think of it as temperature to frequency dependency, all the way down from +94°C to -196°C, with slope around 100MHz every 50°C. So just like in 980/980Ti/TitanX case, over-voltage on aircooling/watercooling is not recommended, as it gains little if any performance improvement.

Don’t get this message wrong, as GTX 1080/1070 are still great cards for daily gaming/content creation and VR experience. They are fast, not power hungry, moderately cool. The only catch is that overclocking them is not as fun and rewarding as it was on previous generations, even considering all tricks involved to get Maxwell clock high.

Korten är hårdvarulåst till 1,25 MEN, BIOS låser till ca 1,09 eller något(Minns inte exakt). Så en höjning på 0,1-2V kan ge rätt bra överclock som jag förstått det.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om ni kunde lägga in en funktion för att sortera FPS graferna efter lägsta värde. Tycker det ofta blir missvisande annars. Vem bryr sig om snitt om lägstavärdet är högre vid ett speltest?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Kan någon hur bra prestanda det är jämför med tidigare kort?

Jag har ett 770 4GB som har tuffat på genom åren men är lite småslött när man måste dra ner till mid-settings i 1080p. Är det bättre att köpa ett beggat 770 4GB för en 1500:- och köra sli eller att sälja det för samma peng och köpa ett 1080?
Tacksam för respons

Du bör kunna likaställa det med 960 i testet, mellan tummen och pekfingret.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut 1070 varianten av detta kort efter jobbet hoppas jag kommer märka skillnad mot mitt 780 men det gör jag säkert. fundera först på 1080 men tycker att prestanda skillnaden mellan dom 2 modellerna är för små för att det ska vara värt dom extra pengarna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Men herregud vad många lipande evga-fanboys.

Är det så himla svårt att inse att det finns bättre kort än evga?

3 grader mindre på samma ljudnivå, lägre ström, stabilare klockor, snyggare och bättre. klart som tusan att kortet ska få högre betyg än evga?

Tänk även på att IFALL ni ska överklocka så är kylaren ännu viktigare, och 3 grader svalare under load lär bli 6-8 grader svalare under överklockning i och med kylaren på msi verkar överlägsen.

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk

Har 1070-varianten i datorn sedan i måndags. I love it! Gick från ett radeon 7970 till detta och det var tusan läskigt ang ljudnivån! Först var jag osäker på om ens fläktarna var igång pga ser inte från skrivbordet. Men om man drar upp dem manuellt så kan man börja höra dem vid 65%, dock låter de lägre på 80% än mitt 7970 gjorde på typ idle.
Kör 1080p på 144hz och so far har det levererat

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Då är frågan om de intern-binnat och låter de bästa chipen vara reserverade för kommande "Gaming Z" då.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Skulle funderat på att köpa Asus eller MSI om det inte vore för det fuskat med recessionsexemplaren. Äckligt agerat av de båda, dock bra att media upptäckte det!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

måste säga att dessa korten verkar vara bättre än både msi, asus och evga. helt sjuk prestanda och temperatur/ljudnivå. fläktarna går ju knappt över 1000 rpm med en temperatur på 70 grader och en klocka på minst 1975mhz.

Enligt mig så har vi 2 klara vinnare i denna serie.

----> https://www.youtube.com/watch?v=n0lj0nmKHYw <----

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Skrivet av Fc-inter:

måste säga att dessa korten verkar vara bättre än både msi, asus och evga. helt sjuk prestanda och temperatur/ljudnivå. fläktarna går ju knappt över 1000 rpm med en temperatur på 70 grader och en klocka på minst 1975mhz.

Enligt mig så har vi 2 klara vinnare i denna serie.

----> https://www.youtube.com/watch?v=n0lj0nmKHYw <----

Hinner inte kolla men hur kan dom vara bättre än gaming X? Alla tester jag har kollar på så är gaming x bäst på det mesta.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort chiplotteriet, det är större skillnad i prestanda mellan enskilda exemplar av GP104 än mellan tillverkarnas olika kort.

Man kan kora tystast kylare, om man vill, och minst irriterande belysning tex

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kan inte komma ihåg senast ett grafikkort inte hade spoltjut som nackdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Förvånansvärt liten skillnad i prestanda jämfört med FE.
Men som väntat är kylning och ljudnivå bättre.

Vänta tills GTX 1080 and 1070 gått ner i pris och vi börjar se riktigt binnade kort, de här är inte ens binnade, betalar bara extra för röd och svart plast samt lite fancy-kylning. Fortfarande lotteri hur korten kommer klocka och vattenkylning är still the way to go.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd

Fan va kluven jag är. Står mellan msi och asus....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

måste säga att dessa korten verkar vara bättre än både msi, asus och evga. helt sjuk prestanda och temperatur/ljudnivå. fläktarna går ju knappt över 1000 rpm med en temperatur på 70 grader och en klocka på minst 1975mhz.

Enligt mig så har vi 2 klara vinnare i denna serie.

----> https://www.youtube.com/watch?v=n0lj0nmKHYw <----

Fast det är ju inte så svårt då de är 3 Slots kort kontra 2 slots kort. Hade varit förvånad om annat, men om har plats för det är dem super ja.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd

@pAcKiE: vad innebär det?

Permalänk
Medlem

8000kr för ett fucking graffe

Det får man ett ps4 och xbox one för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thai86:

@pAcKiE: vad innebär det?

Att grafikkortet tar upp 3 st PCI-E platser på moderkortet, kontra de vanliga som tar 2. Med andra ord, grafikkortet är ~50% tjockare.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hinner inte kolla men hur kan dom vara bättre än gaming X? Alla tester jag har kollar på så är gaming x bäst på det mesta.

ursäkta för sent svar, men du har nog hunnit titta på videon nu

Skrivet av pAcKiE:

Fast det är ju inte så svårt då de är 3 Slots kort kontra 2 slots kort. Hade varit förvånad om annat, men om har plats för det är dem super ja.

jo, visst gör det skillnad. men e de bättre klockor, klarar högre överklockning, är tystare och svalare än alla andra kort. då e de inte mycket att fundera över.

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

jo, visst gör det skillnad. men e de bättre klockor, klarar högre överklockning, är tystare och svalare än alla andra kort. då e de inte mycket att fundera över.

Har man plats så visst, men t.ex. jag kan intet få in ett 3 slots kort i min dator, så för mig är det inte lika uppenbart.

Det är lite (med betoning på lite) som att jämföra EVGA Hydrocopper mot ett vanligt, för jag tror mycket hänger på just den tjockare kylaren.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Jag

Jag beställde ett msi fe edition, blir det bra tror ni? Orkar inte vänta längre. Har dom fixat fan speed tachometern i fe edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

8000kr för ett fucking graffe

Det får man ett ps4 och xbox one för

Det är många som föredrar ett 1080 framför dessa och bestämmer sig för att de inte utgör intressanta alternativ pga sämre grafik mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ozeroun:

8000kr för ett fucking graffe

Det får man ett ps4 och xbox one för

Varför man nu skulle vilja äga bägge dessa konsolerna. Samma hårdvara och samma spel, i princip bara olika ekosystem. Anledningen till att man köper ett grafikkort för 8k är t.ex. 3440x1440 ultra wide screen, äkta 4K. 144hz 1080p, etc.

Denna generationens konsoler är ju ett skämt. Dark Souls III i 30fps. Urk.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle uppskatta om ni kunde lägga in en funktion för att sortera FPS graferna efter lägsta värde. Tycker det ofta blir missvisande annars. Vem bryr sig om snitt om lägstavärdet är högre vid ett speltest?

Den grafen hade inte sagt så mycket om det inte fanns en tids- eller procentvariabel med. Det kan ju vara ett mikrohack ned från t ex 120fps till 111fps. Ett medelfps säger mycket mer, det är ju ändå det du kommer uppleva större delen. Däremot saknade jag framepacing-graferna vi haft tidigare, den säger ju lite mer om det skulle vara dippar här och där.

Skrivet av Fc-inter:

Men herregud vad många lipande evga-fanboys.

Är det så himla svårt att inse att det finns bättre kort än evga?

3 grader mindre på samma ljudnivå, lägre ström, stabilare klockor, snyggare och bättre. klart som tusan att kortet ska få högre betyg än evga?

Tänk även på att IFALL ni ska överklocka så är kylaren ännu viktigare, och 3 grader svalare under load lär bli 6-8 grader svalare under överklockning i och med kylaren på msi verkar överlägsen.

Nu kan jag inte svara för andra men det är väldigt svaga argument för att kortet skulle få en högre utmärkelse. Hade man använt sig av en tiogradig skala så hade det varit mer motiverat men när man enbart har tre nivåer blir det en enorm skillnad i betyg. Tre grader mindre skillnad är en påtaglig skillnad men eftersom det inte finns någon jämförelse i form av varvtal på fläktarna eller att man ställt in en manuell fläktkurva för EVGA-kortet och öka hastigheten för att nå samma gradantal säger det ingenting.

MSIs kort må ha mycket bättre fläktlösning men det kan lika gärna vara en något aggressivare satt fläktkurva. Den stabilare klockkurvan visade ju sig inte ha någon som helst skillnad, EVGA-kortet hade ju dessutom högre fps och sen drog det mindre ström i stockutförande. Vid överklockning så var kortet däremot 10W strömsnålare än EVGAs kort. Att kortet är snyggare är ju helt subjektivt och irrelevant när man gör ett prestandatest.

Om det där emot är så att kortet håller sig tre-fem grader svalare vid överklockning och dessutom kan göra det med samma eller lägre ljudnivå än EVGAs kort är det ju däremot helt klart en bättre kyllösning. Tyvärr står det inte ett jota om vad kortet uppnår för temperaturer vid överklockning eller vilken ljudnivå de båda korten ligger på vilket känns jättekonstigt att man inte tar upp, vet inte om det bara glömdes. Det är ju ändå en rätt vital del om man inte kör vattenkylt.

Skrivet av Hzup:

Skulle funderat på att köpa Asus eller MSI om det inte vore för det fuskat med recessionsexemplaren. Äckligt agerat av de båda, dock bra att media upptäckte det!

Ser absolut ingen anledning att välja bort vare sig MSI eller ASUS enbart pga. detta. Det är lite småfult, men om produkten är bättre än konkurrenten är det lite väl att välja bort produkten enbart pga. av denna lilla fadäs, tycker jag

Skrivet av Fc-inter:

måste säga att dessa korten verkar vara bättre än både msi, asus och evga. helt sjuk prestanda och temperatur/ljudnivå. fläktarna går ju knappt över 1000 rpm med en temperatur på 70 grader och en klocka på minst 1975mhz.

Enligt mig så har vi 2 klara vinnare i denna serie.

----> https://www.youtube.com/watch?v=n0lj0nmKHYw <----

Om det är ihållande samma resultat hos andra recensenter och sedan hos oss slutkonsumenter, absolut. Nu är det dock som folk tidigare påpekat, kisellotteriet som är det mest avgörande. Gainward var det otroligt länge sedan jag läste om att de hade lyckats få fram ett toppkort, Palit däremot brukar ganska ofta ligga riktigt bra till

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2