Permalänk
Medlem

Några frågor om macro

Anledningen att jag startar denna tråden är på grund av denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1432149-macro-till-bf3-...
Den handlar om användandet utav macros i Battlefield.

Kan man göra ett macro som t.ex skjuter automatiskt emot en motståndare när man stöter på en?
Kan ett macro leverera endast headshots?
Kan ett macro klara av att hålla kulorna i en rak linje om det inte finns något speciellt mönster hur kulorna sprider sig?

Mvh

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Macron är för mig något som låter dig göra flera saker med en knapp, och som har väldigt simpel logik i sig. Exemeplvis Logitechs G Keys eller World of warcraft macros eller CS:Go buy scripts

Det du är ute efter är fusk, som då är program som körs på din dator som manipulerar spelet eller din input åt din fördel.

An sak du bör tänka på är att bara för att någon säger att ett macro så behöver det inte vara det. Oftast används en och samma term för olika saker pga att den som använder det inte vet skillnaden eller för att den som budskapet är för inte vet skillnaden, därför är det stor skillnad på Macro (se ovan) och "Macro" (program)

Jag såg det klipp du länkade till i den andra tråden, deras beksrivning av "Macro" är "MSE progaming is a universal low-level drivers for keyboards and mice, developed with . NET 4.5 ( only requirement)" Detta är avancerad programmering och solklart fusk.

PS. Aimbot är aimbot oavsätt om man kallar det för cheat, hack, "macro" eller macro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Macron är för mig något som låter dig göra flera saker med en knapp, och som har väldigt simpel logik i sig. Exemeplvis Logitechs G Keys eller World of warcraft macros eller CS:Go buy scripts

Det du är ute efter är fusk, som då är program som körs på din dator som manipulerar spelet eller din input åt din fördel.

An sak du bör tänka på är att bara för att någon säger att ett macro så behöver det inte vara det. Oftast används en och samma term för olika saker pga att den som använder det inte vet skillnaden eller för att den som budskapet är för inte vet skillnaden, därför är det stor skillnad på Macro (se ovan) och "Macro" (program)

Jag såg det klipp du länkade till i den andra tråden, deras beksrivning av "Macro" är "MSE progaming is a universal low-level drivers for keyboards and mice, developed with . NET 4.5 ( only requirement)" Detta är avancerad programmering och solklart fusk.

PS. Aimbot är aimbot oavsätt om man kallar det för cheat, hack, "macro" eller macro.

Det var inte jag som länkade klippet men jag förstår vad du menar. Jag ville bara dubbelkolla om att det inte var möjligt med just macro att kunna få aimbot t.ex utan man var tvungen att injicera det i spelet (heter det så?) på något sätt och ingenting man gör med hjälp av sin mus/tangentbord.

Tack för svar

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det var inte jag som länkade klippet men jag förstår vad du menar. Jag ville bara dubbelkolla om att det inte var möjligt med just macro att kunna få aimbot t.ex utan man var tvungen att injicera det i spelet (heter det så?) på något sätt och ingenting man gör med hjälp av sin mus/tangentbord.

Tack för svar

Det stämmer, detta går ej att göra via macron, du behöver exempelvis injicera saker i spelet (exempelvis byta ut .dll eller manipulera minnet) eller göra förändringar i drivers. Dock så är det dessa saker som anti-cheat programmen tittar efter.

Sen har jag hört om att du kan lagra själva fusken (programmen) på din minnet i din mus, så när du kopplar in den i en ny dator så förs fusket över till den.

Hela fusk scenen är en helt egen nisch med mycket unik kompetens men det är långt ifrån standard keyboard macros som används för att uppnå saker som aimbot och används detta i multiplayer så förtjänar man en permanent ban direkt.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:

Var ett tag sen jag sysslade med makro program, men vet att det jag hade kunde man ställa in att det skulle aktiveras vid en specifik pixel (färg) så finns det t.ex en specifik färg som bara existerar på gubbarna och ingenstans (inte troligt) så skulle det ju funka att använda ett makro för att sikta på ett ungefär. Även om man kan tycka att makro är rätt harmlösa så är det många speltillverkare som inte tillåter det ändå, Sen varför man spenderar pengar för ett spel för att använda en aimbot förstår jag inte nöjet med

T.ex jag lirar väldigt mycket D3, men du får inte lov att använda ett makro som automatisk slänger en skill som man behöver använda var 5 sekund, så istället får du paja ditt finger/tangentbord, så som den personen skriver med att folk använder makron för att slänga ut ammo lådor etc kan räcka för att du ska bli bannad

Permalänk
Medlem

@Tino @Exeo
Tack för era svar grabbar! Jag blev själv osäker om detta var möjligt med endast vanliga harmlösa mus/tangentbords-macron.
Det där med en färg som endast existerar på gubbarna har jag svårt att tro så något sånt är det nog inte talan om heller. Det är väl helt enkelt människor som tror att dom använder ett macro när det i själva verket handlar om autoaim.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om någon misstänksam spelare nämner att dom använder macro i Battlefield så skall det klassas som en form av fusk?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Moderator
Moderator

Detta handlar otvivelaktigt om fusk i multiplayer-spel, inget vi tillåter.

*Tråd låst.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.