Har ni fått era Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.se?

Permalänk
Medlem

Har ni fått era Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.se?

Hej!

Tänkte skapa en ny tråd för dem som bokat Strix 1080 ifrån Inet.se
Skriv gärna när du bokade, vilken plats du har, och senaste infon du fått ifrån Inet eller annat som berör Asus.

När jag pratade med Inet idag, så fick jag följande information.

Asus har problem med leveranser till ÅF, då de har stött på produktions problem med för höga klockfrekvenser på korten. (?)

Jag bokade den 1/6 och har tydligen runt plats 100 i skrivande stund.

Enligt Inet.se har Asus som mål att leverera alla förbokade Strix 1080 till Inet.se senast den 31/7.

Men då de nu har produktions problem, så vet man inte ens om man har kortet innan Augusti månad

@Kinc @Inet Ni får gärna skriva några rader här också för att lugna oss som väntar.

Tack <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Beställde tillsammans med dator och "fri montering med asus" 27/5. Det står packas på orderstatus sen i Måndags. Så antar att den monteras ihop under denna eller nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt kort den 27 maj vid 18:00 tiden. Har inte fått mitt, och ligger i nuläget på 22:a plats i kön

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur kan ni veta eran plats i kön?
Mailade inet 16/6 som skrev:
Inget konkret könummer men baserat på ditt inköpsdatum så bör du få i första batchen som prel kommer Måndag 20/6.

Jag beställde dator m fri montering med asus som @Vegas2010 den 29/5.
I min orderstatus står det ej komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebbzor:

Hej!

Hur kan ni veta eran plats i kön?
Mailade inet 16/6 som skrev:
Inget konkret könummer men baserat på ditt inköpsdatum så bör du få i första batchen som prel kommer Måndag 20/6.

Jag beställde dator m fri montering med asus som @Vegas2010 den 29/5.
I min orderstatus står det ej komplett

Jag ringde och frågade Inet, men misstänker att du likaväl kan skriva till dem via Facebook.
Dels för att avlasta deras telefon support och även för snabbare svar.

Tror inte Inet fick några kort ifrån leverantören den 20:de.
Hade vart super om @Inet och @kinc ville vara lite aktiva här och svara på våra frågor. Vi ligger ute med väldigt mycket pengar och jag ser många som inte vill vänta och avbokar för att istället beställa via Proshop, vilket både är synd för Inet och Asus förlorar kunder.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Beställde mitt 12/6 .
Pratade med inet idag .. Han sa att jag låg på plats 198 i kön av ca 400... Den som väntar på nåt "gott" väntar aldrig för länge! ... Eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

Beställde mitt 12/6 .
Pratade med inet idag .. Han sa att jag låg på plats 198 i kön av ca 400... Den som väntar på nåt "gott" väntar aldrig för länge! ... Eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Så eftersom dom trodde att jag skulle få mitt en bit in i Augusti (Om inte senare då pga Asus produktions problem) så lär ju du få vänta ännu längre?? Lider med dig och ditt väntande

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Beställde 27/5. Var från början på plats 30. Var i förrgår på plats 15. Tycker ändå att det är konstigt att det kommer strökort om de har problem med tillverkningen. Allt är ju automatiserat. Lyckas de göra 1 så borde de ju lyckas med 10000000å000 såvida det inte är någon komponent som saknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morphan88:

Beställde 27/5. Var från början på plats 30. Var i förrgår på plats 15. Tycker ändå att det är konstigt att det kommer strökort om de har problem med tillverkningen. Allt är ju automatiserat. Lyckas de göra 1 så borde de ju lyckas med 10000000å000 såvida det inte är någon komponent som saknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte tillverkningsprocessen är hur snabb som helst. Plus att det faktum att det är nog mer ÅF i världen än Inet som väntar på kort.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har beställt ifrån komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Någon annan som har beställt ifrån komplett?

Japp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

Beställde 27/5. Var från början på plats 30. Var i förrgår på plats 15. Tycker ändå att det är konstigt att det kommer strökort om de har problem med tillverkningen. Allt är ju automatiserat. Lyckas de göra 1 så borde de ju lyckas med 10000000å000 såvida det inte är någon komponent som saknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Så.. 15st kort på en månad?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@Mocka:

När man pratar med dom så låter dom övertygade om att dom får in strix kort 20 juli.

Permalänk
Medlem

@frippe86: Min beställning säger bara 13e Juli (1st). Dock säger hemsidan precis som du säger att det kommer kort den 20e Juli.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka:

Har chattat med dom och dom står fast vid 20 juli. Får se om dom bara gissar:p

Permalänk

@ronz: yes, det har sedan 160527 kommit ca 15 kort (rog strix dc3 oc) till inet från asus.
om jag räknat rätt mha köplatser.

Permalänk
Medlem

ASUS gtx 1080 Strix

Skrivet av Mocka:

@frippe86: Min beställning säger bara 13e Juli (1st). Dock säger hemsidan precis som du säger att det kommer kort den 20e Juli.

Jag beställde mitt på komplett den 16 juni. På min sida står det 1 st den 13 juli och jag har även varit kontakt med komplett som sagt att jag står först på tur när det kommer in ett kort det datumet.

Antar att flera som beställt fått samma datum och så som jag förstod det enligt deras support så kommer det skickas den 13 juli då det var så dem sa till mig.

Så jag antar att för er som det står samma datum som för mig och enligt komplett skall dessa kort skickas det datumet..

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

@-ronz: yes, det har sedan 160527 kommit ca 15 kort (rog strix dc3 oc) till inet från asus.
om jag räknat rätt mha köplatser.

Helt otroligt egentligen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Drasteroid:

Hej!

Tänkte skapa en ny tråd för dem som bokat Strix 1080 ifrån Inet.se
Skriv gärna när du bokade, vilken plats du har, och senaste infon du fått ifrån Inet eller annat som berör Asus.

När jag pratade med Inet idag, så fick jag följande information.

Asus har problem med leveranser till ÅF, då de har stött på produktions problem med för höga klockfrekvenser på korten. (?)

Jag bokade den 1/6 och har tydligen runt plats 100 i skrivande stund.

Enligt Inet.se har Asus som mål att leverera alla förbokade Strix 1080 till Inet.se senast den 31/7.

Men då de nu har produktions problem, så vet man inte ens om man har kortet innan Augusti månad

@Kinc @Inet Ni får gärna skriva några rader här också för att lugna oss som väntar.

Tack <3

Jag vet tyvärr inte hur leveranser ser ut till enskilda ÅF.

Var har du fått informationen att vi har produktionsproblem? Anledningen att jag frågar är att vi har sett ryktesspridning på Reddit (bl.a.) denna veckan. Men enda källan till detta har sedan dess gått ut med ett uttalande där man ber om ursäkt och förklarat att det hela rörde sig om ett antagande från deras sida.

Vi har inte produktionsproblem med ROG Strix 1080 DC3 OC.

Permalänk
Medlem

@kinc:

Fantastiskt att höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Jag vet tyvärr inte hur leveranser ser ut till enskilda ÅF.

Var har du fått informationen att vi har produktionsproblem? Anledningen att jag frågar är att vi har sett ryktesspridning på Reddit (bl.a.) denna veckan. Men enda källan till detta har sedan dess gått ut med ett uttalande där man ber om ursäkt och förklarat att det hela rörde sig om ett antagande från deras sida.

Vi har inte produktionsproblem med ROG Strix 1080 DC3 OC.

Tycker det verkar rätt uppenbart att ni har produktionsproblem med era 1080-kort eftersom det är så usel tillgång på dem. Sen om det beror på er Asus som i detta fall, Nvidia eller Micron (som gör GDDR5X vad jag förstått) vet ju inte vi konsumenter. Troligtvis är det väl någon av de sistnämnda då det är dålig tillgång på alla de olika märkenas 1080-kort.

Med produktionsproblem menar jag inte att det nödvändigtvis måste vara någon fel vid konstruktionen.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Jag vet tyvärr inte hur leveranser ser ut till enskilda ÅF.

Var har du fått informationen att vi har produktionsproblem? Anledningen att jag frågar är att vi har sett ryktesspridning på Reddit (bl.a.) denna veckan. Men enda källan till detta har sedan dess gått ut med ett uttalande där man ber om ursäkt och förklarat att det hela rörde sig om ett antagande från deras sida.

Vi har inte produktionsproblem med ROG Strix 1080 DC3 OC.

Tack så hemskt mycket för svar. Underbart att höra att det var fel.
Informationen har jag redan skrivit att jag fick ifrån Inets kundtjänst, men vill inte nämna några namn där.
Jag bryr mig inte så mycket om det, utan är mest nöjd med informationen om att ni inte har några problem i produktionen av dessa kort.
Det som dock kan vara lite dumt är att när jag frågade personen på Inets kundtjänst, så ställde jag frågan om dom har fått någon ny information ifrån Asus eller Leverantören. Och det var då jag fick svaret att det kan ta tid pga produktions problem.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Jag beställde mitt på komplett den 16 juni. På min sida står det 1 st den 13 juli och jag har även varit kontakt med komplett som sagt att jag står först på tur när det kommer in ett kort det datumet.

Antar att flera som beställt fått samma datum och så som jag förstod det enligt deras support så kommer det skickas den 13 juli då det var så dem sa till mig.

Så jag antar att för er som det står samma datum som för mig och enligt komplett skall dessa kort skickas det datumet..

Jag slängde iväg min beställning den 17e så ligger efter dig i kö

Skrivet av kinc:

Jag vet tyvärr inte hur leveranser ser ut till enskilda ÅF.

Var har du fått informationen att vi har produktionsproblem? Anledningen att jag frågar är att vi har sett ryktesspridning på Reddit (bl.a.) denna veckan. Men enda källan till detta har sedan dess gått ut med ett uttalande där man ber om ursäkt och förklarat att det hela rörde sig om ett antagande från deras sida.

Vi har inte produktionsproblem med ROG Strix 1080 DC3 OC.

Ni har ju värsta superfabriken där allt är automatiserat så inget borde kunna gå fel tycker man
https://www.youtube.com/watch?v=4gRpuurPsuc

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@kinc: När kommer nästa leverans med kort till sverige?

Permalänk
Medlem

Fick mitt från webhallen idag, så de verkar ju komma några ut på marknaden iaf.
Mitt var ett 8GB-Gaming, inte O8GB-Gaming.

Permalänk
Medlem

@Davban: kul för dig:)

Orkar du mäta exakt hur brett/högt ditt kort är?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Jag slängde iväg min beställning den 17e så ligger efter dig i kö

Ni har ju värsta superfabriken där allt är automatiserat så inget borde kunna gå fel tycker man
https://www.youtube.com/watch?v=4gRpuurPsuc

Det där var mycket angenämt att se på.

Jag undrar hur man får till ett besök på en av dessa fabriker.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det där var mycket angenämt att se på.

Jag undrar hur man får till ett besök på en av dessa fabriker.

Extremt coolt, håller med

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Davban: kul för dig:)

Orkar du mäta exakt hur brett/högt ditt kort är?

Den har redan åkt in i burken, men den var ca 3-4cm längre än mig gtx 670 mätt med ögonen. Så borde väl vara strax över 30cm långt iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

någon som fått sitt asus 1080 rog strix dc3 oc bokat alternativt levererat från Inet, webhallen, komplett, dustin osv?