Moderering på SweClockers forum

Permalänk
Hedersmedlem

Moderering på SweClockers forum

Jag måste bara lyfta att jag tycker att modereringen på detta forumet har blivit lite väl mycket vilda västern. Jag pratar då om inlägg som tas bort eller redigeras på grund av "regelöverträdelser". Dels så tolkas era regler i vissa trådar i mitt tycke på tok för strikt, medan andra trådar får innehålla saker som jag inte alls förstår hur de kan få slippa igenom.

Jag har sett mer än ett forum dö ut på grund av hur ägare och moderatorer har skött underhållet och jag kan så klart inte styra ifall ni vill fortsätta hålla på så här, men jag väljer för tillfället att tro att ni bryr er och väljer att synka ihop hur ni arbetar så att det åtminstone blir enhetligt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Legendarisk

@giplet: Tråkigt att du upplever det så. Om du — eller någon annan som läser den här tråden — lägger märke till inlägg som du tycker olämpliga av någon anledning anmäl gärna dessa, tyvärr är det svårt att hinna med att läsa allt som skrivs och man tolkar ofta inlägg på lite olika sätt, så det är hjälpsamt med flera perspektiv. Att ett inlägg står kvar i forumet innebär inte att det aktivt har godkänts.

Är det några specifika exempel du vill uppmärksamma oss på så får du gärna höra av dig via t.ex. kontaktformuläret eller ett privat meddelande så att vi kan titta närmare på det.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag anmäler inlägg som jag tycker är utanför reglerna. Jag har även haft en dialog med en moderator om när jag själv blivit modererad. Problemet är att saker bara försvinner när ni modererar, så man börjar ju undra om man kom ihåg fel när man sitter och letar efter saker som man sett tidigare. Men efter att jag hade denna dialogen så har jag blivit mer uppmärksam på detta att saker försvinner i vissa trådar utan att jag kan förstå varför samt att andra trådar kan hålla på fritt och jag gillar inte utvecklingen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av giplet:

Jag anmäler inlägg som jag tycker är utanför reglerna.

Jag ser att du har gjort det, men även att det var ett tag sedan sist? Hur som helst, det var lika mycket till andra läsare; det är svårt att läsa allt som skrivs och rapporter är hjälpsamma både för att uppmärksamma oss på rena regelbrott och hur man upplever stämningen i forumet.

Skrivet av giplet:

Jag har även haft en dialog med en moderator om när jag själv blivit modererad. Problemet är att saker bara försvinner när ni modererar, så man börjar ju undra om man kom ihåg fel när man sitter och letar efter saker som man sett tidigare. Men efter att jag hade denna dialogen så har jag blivit mer uppmärksam på detta att saker försvinner i vissa trådar utan att jag kan förstå varför ...

Ibland måste vi tyvärr radera inlägg för att t.ex. hålla trådar till ämnet och diskussionen så trevlig och konstruktiv som möjligt, det görs aldrig utan anledning och vi försöker informera när en åtgärd har blivit nödvändig. Ofta görs det via en liten kommentar i tråden, men vi försöker även föra dialog med de inblandade. Det kan även vara så att författaren själv har ändrat sig och valt att ta bort inlägget. Är det något särskilt du undrar över så kan du alltid fråga.

Skrivet av giplet:

... samt att andra trådar kan hålla på fritt och jag gillar inte utvecklingen.

Svårt att ta ställning till utan exempel (men observera att jag inte kan diskutera enskilda fall i det här forumet). Gissningsvis handlar det om något inlägg vi antingen har missat eller helt enkelt bedömt annorlunda. Har du anmält det?

Visa signatur

Abstractions all the way down.