Fotbolls EM 2016 - sändningstider

Permalänk
Medlem

Fotbolls EM 2016 - sändningstider

Fick en positiv överraskning när jag kikade upp hur ofta fotboll skulle visas under EM och hela tre gånger om dagen! 15.00, 18.00 och 21.00 är tiderna att hålla koll på och det visas på TV4 och SVT.

Är det några matcher ni måste se? Kommer ni sitta inne framför tv'n en stor del utav EM och kanske till och med matcha in semestern?

http://www.fotbollskanalen.se/em-2016/alla-tv-tider---sa-sand...

Sida att hålla koll på när EM startar: http://www.tvmatchen.nu/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nej inte en enda minut..

Permalänk
Medlem

Sveriges matcher måste man såklart se.
Näst blir det väl nationerna som jag har flest stjärnor som lockar. Italien, Spanien, England m.fl.
Hoppas se många matcher men det beror på intresset bland polarna med. Sitta och kolla Albanien-Schweiz lockar väl knappt men får man ihop lite folk och några öl så gärna.

Permalänk
Medlem

Samma här, det blir Sveriges matcher man kollar på främst. Brukar kolla på finalen också samt eventuellt några strömatcher här och var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej inte en enda minut..

Värdefull kommentar för tråden och TS fråga, verkligen.

Till ämnet, tycker också att sändningstiderna är bra, skönt med matcher senast 21 istället för 03 som vissa matcher i VM. Matcher som jag måste se så är det självklart alla som Sverige spelar och övriga är:

Tyskland-Ukraina (Ukraina ska inte underskattas och kan bli tuffare för Tyskland än vad många tror)
Belgien-Italien (Belgien har lite av en hype kring sig och deras lag av unga talanger medan Italien har en del äldre spelare med rutin)
Portugal-Island (ska bli intressant att se hur Laberbäcks taktik står sig mot Portugal, kan bli Isländsk skräll)
England-Wales (laddat möte mellan två brittiska lag, England har inte imponerat på senare år så det kan bli jämnt)
Spanien-Turkiet (inte heller har Spanien varit så starka på senare år, kan bli en intressant match)
Portugal-Österrike (Österrike gjorde det bra i kvalet samtidigt som Portugal har ett bra lag, vilket de bevisat flera gånger)

Sen ska jag väl försöka se alla matcher ändå men ovanstående är de jag tror kan bjuda på bäst fotboll och spänning.

Permalänk
Medlem

15-matcherna kommer jag missa, med undantaget för Sverigematchen då semestern börjar i juli, men annars kommer jag givetvis slaviskt följa allt jag kan! Sjukt taggad nu

Är man ett gäng kan man göra roliga lekar för mindre spännande matcher, som att alla bettar innan matchen på första inkastet, första gula, frispark, offside osv, osv. Så blir det antingen en shot för alla som hade fel eller en eller ett par klunkar öl eller hur man nu vill

En annan sak som kan göra det roligt är om man tävlar i någon em-elva, typ som den som aftonbladet har http://manager.aftonbladet.se/se/ab-euro-cup-fantasy-2016 (finns säkert bättre).

Själv tycker jag alla matcher är intressanta i ett mästerskap, oavsett nation. Det enda som man kanske kan kosta på sig att missa är sista gruppspelsmatchen om någon redan skulle vara avhängd och det är två mindre intressanta lag, men när det är EM så blir det knappt några sådana matcher

Vad brukar ni hitta på för aktiviteter med polarna?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Värdefull kommentar för tråden och TS fråga, verkligen.

Till ämnet, tycker också att sändningstiderna är bra, skönt med matcher senast 21 istället för 03 som vissa matcher i VM. Matcher som jag måste se så är det självklart alla som Sverige spelar och övriga är:

Tyskland-Ukraina (Ukraina ska inte underskattas och kan bli tuffare för Tyskland än vad många tror)
Belgien-Italien (Belgien har lite av en hype kring sig och deras lag av unga talanger medan Italien har en del äldre spelare med rutin)
Portugal-Island (ska bli intressant att se hur Laberbäcks taktik står sig mot Portugal, kan bli Isländsk skräll)
England-Wales (laddat möte mellan två brittiska lag, England har inte imponerat på senare år så det kan bli jämnt)
Spanien-Turkiet (inte heller har Spanien varit så starka på senare år, kan bli en intressant match)
Portugal-Österrike (Österrike gjorde det bra i kvalet samtidigt som Portugal har ett bra lag, vilket de bevisat flera gånger)

Sen ska jag väl försöka se alla matcher ändå men ovanstående är de jag tror kan bjuda på bäst fotboll och spänning.

Finns alltid folk som måste proklamera sitt hat mot något. Ungefär som någon som gnäller på någon kändisartikel på aftonbladet nöje om att de tycker artisten är värdelös och att artikeln saknar värde.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

15-matcherna kommer jag missa, med undantaget för Sverigematchen då semestern börjar i juli, men annars kommer jag givetvis slaviskt följa allt jag kan! Sjukt taggad nu

Är man ett gäng kan man göra roliga lekar för mindre spännande matcher, som att alla bettar innan matchen på första inkastet, första gula, frispark, offside osv, osv. Så blir det antingen en shot för alla som hade fel eller en eller ett par klunkar öl eller hur man nu vill

En annan sak som kan göra det roligt är om man tävlar i någon em-elva, typ som den som aftonbladet har http://manager.aftonbladet.se/se/ab-euro-cup-fantasy-2016 (finns säkert bättre).

Själv tycker jag alla matcher är intressanta i ett mästerskap, oavsett nation. Det enda som man kanske kan kosta på sig att missa är sista gruppspelsmatchen om någon redan skulle vara avhängd och det är två mindre intressanta lag, men när det är EM så blir det knappt några sådana matcher

Vad brukar ni hitta på för aktiviteter med polarna?

Jag och några till spelar Euro Fantasy 2016, det är väl som aftonbladets version men denna drivs av UEFA själva. Brukar bli riktigt kul med dessa "fantasy 11:or" spel eftersom man blir mer engagerad att analysera olika lag och spelare för att få till den bästa elvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad brukar ni hitta på för aktiviteter med polarna?

Ibland när det varit champions league matcher på onsdagar så har vi spelat poker samtidigt framför TV:n. Inget avancerat. Bara tex alla lägger 50:- i potten och sen spelar vi mer pokermarker och tar vinnaren tar tex 75% och 2an 25% eller liknande. En liten pengapott gör att folk anstränger sig för att vinna och inte bara går all-in när dom blir lite trött.

Annars hoppas jag att vädret håller i sig så man kan kolla några mather på nån uteservering men det blir dyrt i längden. hehe.

Vet ni om 15.00 matcherna visas på SVT play eller TV4 play? Jag hoppas det så man kan strökolla matcherna på plattan på jobbet med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Ibland när det varit champions league matcher på onsdagar så har vi spelat poker samtidigt framför TV:n. Inget avancerat. Bara tex alla lägger 50:- i potten och sen spelar vi mer pokermarker och tar vinnaren tar tex 75% och 2an 25% eller liknande. En liten pengapott gör att folk anstränger sig för att vinna och inte bara går all-in när dom blir lite trött.

Annars hoppas jag att vädret håller i sig så man kan kolla några mather på nån uteservering men det blir dyrt i längden. hehe.

Vet ni om 15.00 matcherna visas på SVT play eller TV4 play? Jag hoppas det så man kan strökolla matcherna på plattan på jobbet med.

Spelar ni poker när det liras fotboll på TV?!

Jag googlade men hittade ingenting om att det kommer sändas i TV4 play men däremot på SVT: http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/1155739

Citat:

Alla matcher som SVT sänder kommer ni kunna se live på SVT Play. De ligger sedan kvar i 7 dagar efter att de sänts

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kollade på sidan som är länkad i trådstarten och såg något som är mindre bra.. vissa matcher spelas samtidigt...
Många matcher är väldigt lätta att välja emellan men denna är jobbig om än rätt självklar:
22 juni 21.00
SVERIGE-Belgien
22 juni 21.00
Italien-Irland

När två stycken matcher spelas samtidigt på TV4, vad innebär det? Visas en på c-more?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns alltid folk som måste proklamera sitt hat mot något. Ungefär som någon som gnäller på någon kändisartikel på aftonbladet nöje om att de tycker artisten är värdelös och att artikeln saknar värde.

Inget hat, bara ett rakt svar.

Visste inte att det bara var ja-sägare som tråden gällde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Jag och några till spelar Euro Fantasy 2016, det är väl som aftonbladets version men denna drivs av UEFA själva. Brukar bli riktigt kul med dessa "fantasy 11:or" spel eftersom man blir mer engagerad att analysera olika lag och spelare för att få till den bästa elvan.

Ah, tack för tipset! Ska spana in den

Skrivet av FANTEN:

Ibland när det varit champions league matcher på onsdagar så har vi spelat poker samtidigt framför TV:n. Inget avancerat. Bara tex alla lägger 50:- i potten och sen spelar vi mer pokermarker och tar vinnaren tar tex 75% och 2an 25% eller liknande. En liten pengapott gör att folk anstränger sig för att vinna och inte bara går all-in när dom blir lite trött.

Annars hoppas jag att vädret håller i sig så man kan kolla några mather på nån uteservering men det blir dyrt i längden. hehe.

Vet ni om 15.00 matcherna visas på SVT play eller TV4 play? Jag hoppas det så man kan strökolla matcherna på plattan på jobbet med.

Men va? Det har ju inget med fotbollen att göra, haha! Syftade på aktiviteter relaterade till matcherna och mästerskapet

Skrivet av ClintBeastwood:

Spelar ni poker när det liras fotboll på TV?!

Jag googlade men hittade ingenting om att det kommer sändas i TV4 play men däremot på SVT: http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/1155739

Sveriges två första gruppspelsmatcher sänds i SVT och den avslutande på TV4. Vet inte hur det ser ut efter det, men det borde väl stå på tvmatchen.se innan. E ju bara att regga ett konto på TV4 Play, har för mig att det är gratis första 30 dagarna (kan ju iofs vara borttaget i och med EM). Har man redan haft ett gratiskonto tidigare är det bara att byta mailadress så får man ny testa på gratis-period (så var det innan iaf)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inget hat, bara ett rakt svar.

Visste inte att det bara var ja-sägare som tråden gällde.

Nä, det stod ju inte explicit att tråden var för "ja-sägare" (vad det nu innebär). Jag tror dock att alla kan lista ut på egen hand att TS vänder sig till andra som är intresserade av mästerskapet. Ah, eller nej. Du är ju undantaget som bekräftar regeln.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nä, det stod ju inte explicit att tråden var för "ja-sägare" (vad det nu innebär). Jag tror dock att alla kan lista ut på egen hand att TS vänder sig till andra som är intresserade av mästerskapet. Ah, eller nej. Du är ju undantaget som bekräftar regeln.

Kommer ni sitta inne framför tv'n en stor del utav EM och kanske till och med matcha in semestern?

- Nej inte en enda minut.

Var det verkligen så svårt att förstå?
Tjafs...

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Två st matcher på Tv4 betyder att Tv12 sänder ena matchen, enligt tvmatchen.nu
Samma scenario på svt innebär att svt2/svt24 sänder andra matchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

@ClintBeastwood: Två st matcher på Tv4 betyder att Tv12 sänder ena matchen, enligt tvmatchen.nu
Samma scenario på svt innebär att svt2/svt24 sänder andra matchen.

Wow, den sidan var perfekt, tack! Lägger in den i trådstarten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej inte en enda minut..

Vad ska du göra istället, kolla anime?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

För oss som vill hålla koll på matcherna o resultaten o det, så kan man söka på Fotbolls EM på Google o då få upp matchstatistik o allt om alla lag som är med

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hoppas inte detta klassas som för mycket offtopic, men handlar ju på sätt och vis om EM.
Vad är det som avgör om Sverige eller Irland kör hemmatröja i första matchen? Tänker på reklamen som visas på TV.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Avspark! Tror på 2-0 till Frankrike.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varje mästerskap vill man tro på England men sen så går det som det går.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hoppas inte detta klassas som för mycket offtopic, men handlar ju på sätt och vis om EM.
Vad är det som avgör om Sverige eller Irland kör hemmatröja i första matchen? Tänker på reklamen som visas på TV.

I o med att det står Irland mot Sverige, så betyder det att Irland kommer köra i hemmatröjor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

I o med att det står Irland mot Sverige, så betyder det att Irland kommer köra i hemmatröjor

Är du säker på det? Betsafe gör ju en stor sak och har TV-reklam för 3x pengarna om Sverige spelar i gult.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Alltså... förbannade nötter som håller på att förstör fotbollen.

För det första har Frankrikes polis och befolkning tillräckligt med ett överhängande terrorhot på sig och att behöva avsätta massiva mängder poliser för att ta hand om förväxta småpojkar på det också.

Nu är dom igång igen..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Wales - Belgien? La tipset på Belgien men känns som en match som kan gå hursomhelst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad tror ni om Wales - Belgien? La tipset på Belgien men känns som en match som kan gå hursomhelst.

Skickades från m.sweclockers.com

hehe, kändes som en match som Belgien skulle ta men det sket sig som man brukar säga..
Tur att jag inte la in några pengar utan bara förlorade några poäng på EM-tipset..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, kändes som en match som Belgien skulle ta men det sket sig som man brukar säga..
Tur att jag inte la in några pengar utan bara förlorade några poäng på EM-tipset..

Final mellan Island och Wales incoming!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Final mellan Island och Wales incoming!

Skickades från m.sweclockers.com

Det hade ju varit drömmen men tror att Island kommer ha väldigt svårt mot ett Frankrike hemma..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |