Android N blir officiellt Nougat

Permalänk
Melding Plague

Android N blir officiellt Nougat

Förslag till och spekulationer runt det slutgiltiga namnet på nästa Android-version har varit många till antalet, men nu har Google presenterat namnet i form av godsaken Nougat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen Nutella

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Nutella som är så gott.. Fan...

Aja... Vi som sitter med Samsung lär ju få vänta till frammåt våren innan vi får uppdateringen, och då är redan S8:an ute och har det från start... Sneaky Samsung alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag är fast med 5.0 på min Samsung. Synd att jag inte fick mer än drygt 1,5 års mjukvarusupport på den. Allt fungerar i alla fall, men man blir ju lite orolig för att surfa med den med tanke på avsaknad av säkerhetsuppdateringar.

Permalänk
Medlem

Dubbelnugge, mums

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Gissade inte de flesta på detta? Kändes som det första som kom upp i huvudet när man tänkte på det.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag är fast med 5.0 på min Samsung. Synd att jag inte fick mer än drygt 1,5 års mjukvarusupport på den. Allt fungerar i alla fall, men man blir ju lite orolig för att surfa med den med tanke på avsaknad av säkerhetsuppdateringar.

Vilken Samsung är det?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Gissade inte de flesta på detta? Kändes som det första som kom upp i huvudet när man tänkte på det.

Efter valet av Kit Kat tror jag att många förväntade sig en liknande kampanj fast med Nutella istället. Jag är dock glad att det blev Nougat!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Efter valet av Kit Kat tror jag att många förväntade sig en liknande kampanj fast med Nutella istället. Jag är dock glad att det blev Nougat!

Det förstår jag =). Speciellt eftersom det var nån Nisse som hintade om det. Men det var många som var mot att det skulle vara ett märke. Det är jag också glad för att det inte blev.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag som gissade nutella men nougat funkar med 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra, gillade inte Nutella namnet! Och inte är det gott heller!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag är fast med 5.0 på min Samsung. Synd att jag inte fick mer än drygt 1,5 års mjukvarusupport på den. Allt fungerar i alla fall, men man blir ju lite orolig för att surfa med den med tanke på avsaknad av säkerhetsuppdateringar.

Cyanogen mod finns ju alltid Hade tänkt lägga in det på min S4 men fick en S7 via jobbet så det projektet blev liksom överflödigt.

Gillar du touchwiz kan du lägga på Nova launcher ovanpå som går att konfigurera så att det beter sig ungefär lika.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Bra, gillade inte Nutella namnet! Och inte är det gott heller!

Nutella o smör på rostade mackor, som man doppar i Oboy

Hur kan man inte gilla det?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nutella o smör på rostade mackor, som man doppar i Oboy

Hur kan man inte gilla det?

Som inte endast nutella är sött nog? Kan bara tänka mig hur sött det blir med oboy också..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Trodde man skulle göra en telefon av choklad när jag läste rubriken

Permalänk
Medlem

Fan, Nutella var ju mycket bättre!! låter mycket bättre helt enkelt enligt mig och godare är det ju också Håller med @skog1s, rostade mackor med Nutella på o oboy till de, mmmmmm

Permalänk
Medlem

RIP NameyMcNameface

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av DozeN:

Fan, Nutella var ju mycket bättre!! låter mycket bättre helt enkelt enligt mig och godare är det ju också Håller med @skog1s, rostade mackor med Nutella på o oboy till de, mmmmmm

Med tanke på att Nutella är ett namn på en företags produkt så lär de bli svårt att få det som namnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar vad det blir nästa år, känns som att utvalet är begränsat på bokstaven o. Android Oreo kanske?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Med tanke på att Nutella är ett namn på en företags produkt så lär de bli svårt att få det som namnet.

Google har gjort det förut med Android 4.4 KitKat så varför inte?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smurfn:

Google har gjort det förut med Android 4.4 KitKat så varför inte?

För att det är krångligt och meckigt att använda andra företas produktnamn på sina egna produkter. Avtal ,licenser, kostnader och blir det skandaler kring det ena företagets produkter så kan det gå ut över det andra företaget... and such problems.
I fallet med kitkat satt Google lite i skiten eftersom att utbudet av sötsaker som börjar på K (engelska) utan att vara "brandnames" var väldigt begränsade. Det gissades i förväg en del på keylime pie men det var väl ett rätt krångligt namn. Fanns inte så många andra alternativ alls utöver keylime pie heller.
Därför fick det väl bli kitkat för det är enkelt men jag tror inte de kommer välja andra företags produktnamn framöver heller så länge det finns rimliga alternativ ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Gissade inte de flesta på detta? Kändes som det första som kom upp i huvudet när man tänkte på det.

Inte det första ordet på N som kom upp i min skadade mellanmjölksrassehjärna

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Spelar ingen större roll vad den heter, min LG G3 lär ändå inte få den. Och då var ändå M tänkt att lanseras för den. Jo tjena.

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Gissade inte de flesta på detta? Kändes som det första som kom upp i huvudet när man tänkte på det.

Jag tänkte på Ne...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Undrar vad det blir nästa år, känns som att utvalet är begränsat på bokstaven o. Android Oreo kanske?

Det blir väl den otroligt välkända holländska pepparkakan Ontbijtkoek! Det bara rullar av tungan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

Det blir väl den otroligt välkända holländska pepparkakan Ontbijtkoek! Det bara rullar av tungan.

Kanske vore läge att lobba för Ostkaka?

Permalänk

Tråkigt att jag inte får den här uppdateringen på min gamla Nexus 5. 3 års support är ju helt ok men tycker att de borde stötta sina egna modeller lite bättre. Har svårt att se de tekniska begränsningarna, verkar mest vara på princip.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LPG:

Ingen Nutella

Skrivet av Ozzed:

Nutella som är så gott.. Fan...

Aja... Vi som sitter med Samsung lär ju få vänta till frammåt våren innan vi får uppdateringen, och då är redan S8:an ute och har det från start... Sneaky Samsung alltså.

Nutella är väl ett varumärke? Dvs kräver extra rättigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Nutella är väl ett varumärke? Dvs kräver extra rättigheter.

Det var ju inget problem med Kit Kat iofs.. Men nutellaägarna kanske inte vill ha sitt namn associerat med världens populäraste operativsystem för mobiler.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

@Ozzed: Mjoo... Mhmm