Nvidia Shield TV får stöd för Youtube i 4K med 60 fps

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Shield TV får stöd för Youtube i 4K med 60 fps

Den senaste uppdateringen till Nvidia Shield TV lägger till många nya funktioner till streamingboxen. Det handlar till exempel om stöd för HDR och Youtube-klipp i 4K-upplösning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Nvidia har även gjort det möjligt för användare att komma åt sina Nvidia Shield-mappar direkt från en dator med Windows eller Mac"

Mycket efterlängtad uppdatering

Permalänk
Medlem

Enda som riktigt saknas med nVidia Shield är HBO Nordic och Viaplay appar.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Har ett konstigt problem med min Shield. Antingen kör jan en specifik fil med VLC och då funkar inte undertexter, ellers så kör jag den MX och då funkar texter men inte ljud. Fast det kanske är apparnas fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltid roligt med uppdateringar hoppas det löser mitt problem med gamestream appen som inte finns...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

@Blade@LCD: Viaplay funkar om du castar från mobil

Permalänk
Skrivet av Blade@LCD:

Enda som riktigt saknas med nVidia Shield är HBO Nordic och Viaplay appar.

Håller delvis med. Men fördelen är ju att det går att sideloada båda apparna. Funkar helt ok, även om Viasat och HBO kodar som klåpare och därmed inte fixat helt fungerande d-padstöd.
Väldigt trevlig produkt annars. Klarar typ allt jag behöver i vardagsrummet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Har ett konstigt problem med min Shield. Antingen kör jan en specifik fil med VLC och då funkar inte undertexter, ellers så kör jag den MX och då funkar texter men inte ljud. Fast det kanske är apparnas fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att du har pillat runt i MX inställningarna? Vill minnas att man kan byta mellan mjukvaru och hårdvaru avkodning även utav ljud.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Nvidia är grymt snabba med uppdateringar. Har deras shield tablet mycket nöjd...

Visa signatur

Im not crazy, my reality is just diffrent than yours =)
I5-3350P@3,5Ghz, 18GB RAM, Z75 Pro3 GTX660TI, 2x128GB RAID0 SSD

Permalänk
Medlem

Då fattas bara två 1080 Ti i den så man kan köra spel i på hyfsat höga inställningar i 4K/60fps/hz.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@KplSteiner: Mx player har plockat bort support för ett par olika codecs.

Permalänk
Medlem

Har sen några månader tillbaka funderat på att köpa en nVidia Shield TV. Äger en 55" Samsung TV från 2012 med smart nog SmartTV för att än så länge kunna köra Plex och Youtube. Men inget stöd för 60fps genom dessa appar i TVn.

nVidia Shield skulle lösa det problemet och öppna upp för oändligt många fler funktioner och fungera mycket rappare. Men jag fick rådet av en jobbarkompis att vänta lite då han menade att någon ny version av nVidia Shield TV skulle komma efter sommaren. Har inte hittat någon information om det än. Kanske är det bara rykten som vanligt...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Har sen några månader tillbaka funderat på att köpa en nVidia Shield TV. Äger en 55" Samsung TV från 2012 med smart nog SmartTV för att än så länge kunna köra Plex och Youtube. Men inget stöd för 60fps genom dessa appar i TVn.

nVidia Shield skulle lösa det problemet och öppna upp för oändligt många fler funktioner och fungera mycket rappare. Men jag fick rådet av en jobbarkompis att vänta lite då han menade att någon ny version av nVidia Shield TV skulle komma efter sommaren. Har inte hittat någon information om det än. Kanske är det bara rykten som vanligt...

Jag skulle säga köp! Blir bara mer och mer nöjd med den vi har. Nu när stöd för Spotify också har kommit är den komplett för mina önskemål!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

@JAZIP:
Det låter bra!
Har en NAS redan så jag behöver den inte för Plex server funktion, bara spela upp Plexen
Såg att någon firma sålde dem för 1890kr inkl den lilla fjärrkontrollen, men lyckas inte hitta den firman på nätet längre? Någon som vet bra ställe att handla den på?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

@JAZIP:
Det låter bra!
Har en NAS redan så jag behöver den inte för Plex server funktion, bara spela upp Plexen
Såg att någon firma sålde dem för 1890kr inkl den lilla fjärrkontrollen, men lyckas inte hitta den firman på nätet längre? Någon som vet bra ställe att handla den på?

Från och med idag på elgiganten
Nvidia Shield TV

Permalänk
Medlem

@danne79:
Haha vad lustigt att jag frågade om just det idag då

Tack för tipset!

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]