Permalänk
Avstängd

Vattenkylning, märken...

Jag vet att jag har sett detta här någonstans, men jag hittar inte alls igen det nu, min fundering var kring era erfarenheter av byggkvalitet hos olika märken, just nu är det block och annat från,

Aquacomputer vs EKwb (tyckte iaf EK och Aquacomputer (de senare är väl de jag för närvarande är mest påläst om) verkade bättre än Alfacool, men jag har inte sett dem på riktigt) eller andra fabrikat ni tycker ligger i toppskiktet om man ställer dem mot varandra.
Om vi skiter i budget just nu och lägger fokus på bäst byggkvalitet och hållbarhet över längre tid.
Jag är mest intresserad av att läsa på om de olika fabrikaten just nu om man skulle vilja ha enbart top of the line delar.

Vad har ni att säga om saken ni som testat eller sett/vet mer?

(Har Bitfenix slutat att tillverka lösa kopplingsdetaljer? eller är det jag som inte hittar på deras hemsida... Edit, Bitspower, det var viss skillnad... *ehum* )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

EK är ju kungen av vattenkylning, är också dom som kostar mest. men vill man ha kvalitet så är det dom man ska välja

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Ok, jag håller på att läsa på om dem, det verkade inte skilja så våldsamt mycket mellan dem och AQ blocken när jag tittade på deras hemsida.

(Glömde säga att jag avser bygga med lösa delar som skall innefatta alla komponenter av vikt med tiden, inte integrerade system. men jag måste ta det i etapper så att jag klarar av kostnaden, då detta för mig är en stor investering så vill jag inte köpa skit bara för att de tär billigt utan hellre spara till riktiga grejer som jag kan återanvända senare.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Watercool gör riktigt bra CPU/GPU block, har bägge varianter (Heatkiller IV) i full koppar som väger satan. De är bland de bästa du kan få tag i men kostar därefter förstås.
Kör Aquacomputer reservoar och D5. 5mm tjock plexi på ressen, kvalité rakt igenom där med.
Deras block (qryos om jag inte minns fel) kan vara ganska restriktiva i flödet så försök undvika dem.

Annars är både EK, AQ och WC bra tillverkare

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

Tackar!
De skall jag definitivt kolla upp!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Ah, jag stod just i begrepp att beställa deras kylare, tänkte inte på att de också gör block och annat då...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Nu när jag jämför mer på alla tre så, Lutar det åt att jag kommer att mixa fabrikat för att få de delar jag söker och hoppas att det inte ser ut som stryk sedan...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Nu när jag jämför mer på alla tre så, Lutar det åt att jag kommer att mixa fabrikat för att få de delar jag söker och hoppas att det inte ser ut som stryk sedan...

Jag körde radiatorerna från EK, pump och reservoar från Aquacomputer och sist blocken från Watercool, de ser inte ut som stryk tycker jag i alla fall.

Vad mer exakt kollar du på för delar?
Kan rekommendera att ta en titt på denna norska sida som har ett ganska brett utbud med EK, Aquacomputer, Bitspower mfl. Frakten går på ca 80 kronor, de åker över till Sverige och postar varje lördag och har en del bra priser på vissa produkter.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

Just nu kylare, en del kopplingar, temperatur stats, mm.
Då jag inte är helt klar i detalj med vilka GPU det blir ännu.

Den skall jag kolla upp!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Perfekt!
De hade en massa av de smådelar jag sökte!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number