Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu

3x LG IPS277L 27"
1.Samsung Syncmaster 23" P2370

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Hej tänkte bara informera er med multiskärmar av den större kalibern att denna finns nu att beställa.
När den hamnar i lager vet jag inte, men jag har 2 st 24or och 1 st 27a så jag har beställt denna.

Desktopmount Triple Arm Large Svart
https://www.inet.se/produkt/2209406/desktopmount-triple-arm-l...

Bild kommer när allt är klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Vart skaffade du hållaren för dina skärmar?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Vart skaffade du hållaren för dina skärmar?

ser ut som denna (har en likadan)
https://www.komplett.se/ax-triple-monitor-stand-axm4200/79415...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Perfekt tack!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Jubileumsmästare

Mina två olika jag haft, första var med tripplehead2go.

Den här multiskärmsriggen har jag precis sålt.

Nu väntar jag på en ultrawidescreenskärm, ska nog slå multiskärmsriggen i spel.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Eyefinity Qnix

7680x1440 är lite små tungt för datorn xD
8064 med bezels inräknade.

Permalänk

Har tyvärr inga bilder på hur det såg ut före, men tänk er 2 skärmar, dator på bordet, mycket papper och annat skräp.
Fick för mig att min födelsedagspresent till mig själv skulle bli ett nytt grafikkort och en uppgradering av mitt skrivbord. Lite småfix bara.

Bilderna är tagna med telefonen, och därför gömda i spoilers, då den första är stående och endast visar spotlightsen.

Borrade hål för att få dit två spotlights i bordet. Bordet, om jag inte minns fel, är en äldre version av IKEAs MALM-serie.

Dold text

Första gången jag sätter upp Eyefinity eller 3skärm över huvud taget, och jag blev riktigt nöjd, faktiskt.
Skärmarna är Philips 274E.

Dold text
Dold text
Permalänk
Medlem

Köpte mig ett ställ från komplett. Blod, svett och lite tårar, sedan var det klart.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk

Riggen var inte 100% klar när jag tog bilden. Har satt dit 5.1-stativ och lite annat godis på den.

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

dell u2414h

Min setup uppsatt temporärt

Det är så tight där jag sitter nu så skärmen till höger får inte riktigt plats för väggen tar emot (fick t.o.m ta ner en tavla från väggen för att få plats

Stället går inte skjuta mer åt vänster då ett element under bordet tar emot
3st Dell U 2414h skärmar på en hållare inköpt på ebay

http://www.ebay.com/itm/Triple-LCD-Monitor-Stand-Desktop-Clam...

Permalänk
Inaktiv

Ytterligare en simracing rigg

http://www.sweclockers.com/galleri/12619-obutto-r3volution-si...

Permalänk
Medlem

Får väl vissa min två skärms rig då. Hey, allt mer än singel är multi.

Men jag har vissa idéer jag ska fixa till här... en dag.

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av skog1s:

Kör du inte med UltraMon tvelander?

Ser inte ut så iallafall. Kolla upp det! Du kommer inte att ångra dig, och det kommer att kännas väldigt bra, plus att det, går bara inte att leva utan.

Mitt andra tips är att köpa 4-ledade väggfäste, det är bara att söka här i tråden om du blir nyfiken på vilka fäste jag menar, då jag har rekommenderat dom till väldigt många, väldigt skönt att slippa ha 0 bordsstativ på skrivbordet, och att kunna vinkla skärmarna hur man vill. Och jag menar verkligen hur man vill

Uppdaterar mig lite då

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Hur har du fäst buttonboxen och paddan?

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

Tar väl och bjuder på en bild nu när man faktiskt har en "riktig" multiskärmsrigg!

Skärmarna är två st BenQ GL2240 och en AOC q2963Pm, är riktigt trevligt att kunna blanda upplösningar och ha en ultrawide i mitten (yay amd <3)
De två yttre skärmarna ska bytas mot två 23" istället så alla skärmar har samma höjd, vill även köpa något multiskärms fäste så man får upp skärmarna lite högre

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XaNoR:

Hur har du fäst buttonboxen och paddan?

Med hjälp av Ram mounts, se länk.

https://drive.google.com/folderview?id=0Byrj7p-_e2BrLUlKaUNLO...

Permalänk
Medlem

Kan man använda något kortkommando för att växla mellan ultrawide (3 skärmar blir 1 skärm) och till att alla 3 skärmar blir 3 olika arbetsytor? kan man göra det i nvidia surround eller ultramon?

Kan man även ha 2st ikoner till BF4 med olika upplösningar? kanske blir svårt att utföra iofs då man launchar via deras webgränssnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-Johan:

Kan man använda något kortkommando för att växla mellan ultrawide (3 skärmar blir 1 skärm) och till att alla 3 skärmar blir 3 olika arbetsytor? kan man göra det i nvidia surround eller ultramon?

Kan man även ha 2st ikoner till BF4 med olika upplösningar? kanske blir svårt att utföra iofs då man launchar via deras webgränssnitt

99% säker på att Display Fusion har en sådan funktion.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tennethe:

Kan man använda något kortkommando för att växla mellan ultrawide (3 skärmar blir 1 skärm) och till att alla 3 skärmar blir 3 olika arbetsytor? kan man göra det i nvidia surround eller ultramon?

Kan man även ha 2st ikoner till BF4 med olika upplösningar? kanske blir svårt att utföra iofs då man launchar via deras webgränssnitt

CTRL+ALT+R

CTRL+ALT+S

Hjälper en bit i alla fall, kortkommandon från Nvidia kontrollpanel, du kanske redan har prövat

Permalänk
Medlem

Framvy.

Reparationer, elektronik, och så vidare.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

Tja äntligen uppgraderat från 2 till 3 skärmar tyvärr lyckades jag inte ens få en bild på alla 3 helt och hållet lol... Har en hel del justering kvar och att göra.

Setup är 3st Dell U2415, Riktigt nödja med dessa skärmar.

BTW. Någon som har ett tips på någon fix som löser att man slipper göra om varenda Inställning när man enablar/disablar Surround display för Bland annat spel? Nvidia tappar exakt alla inställningar varje gång man enablar/disablar och jobbigt att pilla med det varje gång.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

BTW. Någon som har ett tips på någon fix som löser att man slipper göra om varenda Inställning när man enablar/disablar Surround display för Bland annat spel? Nvidia tappar exakt alla inställningar varje gång man enablar/disablar och jobbigt att pilla med det varje gång.

Lämna det på hela tiden, det gör jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja äntligen uppgraderat från 2 till 3 skärmar tyvärr lyckades jag inte ens få en bild på alla 3 helt och hållet lol... Har en hel del justering kvar och att göra.

Setup är 3st Dell U2415, Riktigt nödja med dessa skärmar.

http://www.mugimugi.org/DSC_0650.JPG

BTW. Någon som har ett tips på någon fix som löser att man slipper göra om varenda Inställning när man enablar/disablar Surround display för Bland annat spel? Nvidia tappar exakt alla inställningar varje gång man enablar/disablar och jobbigt att pilla med det varje gång.

Har du aktiverat shortcuts? Isf, kan du aktivera 1/3 skärmar med ctrl + alt + s... tror jag är standard iallfall, hittas i nvidia kontrollpanel.

Mycket smidigt. Det är automagiskt mittenskärmen som aktiveras och de andra stängs av.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vad är det för stativ ni kör med?

Har inget att bidra med sitter med 50" skärm

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Jag blev så sugen på en treskärmsrigg, så jag köpte lite godis

Jag ska försöka få till lite bättre setup men det är svårt när datorrummet även agerar gästrum.

Det ser inte mycket ut för världen nu men med tiden så kan det bli mer spectacularrrrr.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Avstängd

https://www.youtube.com/watch?v=pj2uSYEa0ZA&feature=youtu.be

36m duk, 5st dubbelstackade 20.000 Lumen Titan Quad projektorer. Kanske inget man har hemma, men lite skoj att leka med på jobb
Upplösningen där är 4x1920x1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bakemonster:

https://www.youtube.com/watch?v=pj2uSYEa0ZA&feature=youtu.be

36m duk, 5st dubbelstackade 20.000 Lumen Titan Quad projektorer. Kanske inget man har hemma, men lite skoj att leka med på jobb
Upplösningen där är 4x1920x1200

Usch vilken FPS

Men du hade en söt fralla iaf!

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag inhandlat en sekundär monitor och armar! Har inte haft en andra monitor sen jag flyttade från föräldrarna för två år sen. Vet dock inte om jag föredrar landscape-landscape eller landscape-portrait... Tror L-P ser bättre ut, dock ovant. Enda nackdelen med L-P för mig är att jag inte kan spela på 27" och se på någon video fullscreen på 24".

Ursäkta röran för övrigt. Nytt ljudkort + micarm påväg från tysken, så har inte orkat dra kablarna snyggt. Har dock fått upp kabelhållare på undersidan av bordet. De gör mycket!

Permalänk

Nån som har ett tips på nått bra skärmstativ (2 monitorer) nu när black friday närmar sig?

Skickades från m.sweclockers.com