Angående Social Eating på Twitch...

Permalänk

Angående Social Eating på Twitch...

Så fick jag även denna reklam på Sweclockers

Haha jo tjena. Inte leka med maten ju

Permalänk
Medlem

Har missat detta. Social eating?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har missat detta. Social eating?

https://en.wikipedia.org/wiki/Muk-bang

Börjat ta sig till väst, inte så nytt annars. Twitch har dock nyligt öppnat en kategori för det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Förstår ej längre på mig twitch. saknar gammla justin.tv då deras poäng var endast att vara spel streaming sida. inte någon annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

https://en.wikipedia.org/wiki/Muk-bang

Börjat ta sig till väst, inte så nytt annars. Twitch har dock nyligt öppnat en kategori för det.

Så man kollar när folk slänger i sig mängder med mat. Är väl en tidsfråga innan någon sätter i halsen och kvävs framför flera tusen tittare.

Intressant ändå att folk sitter och tittar när andra äter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

Förstår ej längre på mig twitch. saknar gammla justin.tv då deras poäng var endast att vara spel streaming sida. inte någon annat.

Tuttlisorna som valde senaste storspelet som kategori och endast satt i u-ringning och tiggde donationer är iaf borta nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

@ClintBeastwood: Inte alla finns några kvar

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag har valet att bara strunta se i detta och ignorera det.. Men jag kan inte låta bli att bli så provocerad av att se, läsa och höra om sån här jävla skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det hon äter, maskar och sånt man ser fear factor tex?
Eller är det någon sorts fetisch folk har och sitter hemma och drar i snabeln?

Hursomhelst känns det lite olustigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vad är det hon äter, maskar och sånt man ser fear factor tex?
Eller är det någon sorts fetisch folk har och sitter hemma och drar i snabeln?

Hursomhelst känns det lite olustigt.

Just hon i reklamen hade typ 150 tittare och bakade något när jag kollade (fick också upp reklamen).
Men forsen som låg på 10k+ tittare satt och blandade drinkar.

Men normalt ska det vara bra käk, helst tillagat under streamen också.

https://www.twitch.tv/directory/game/Social%20Eating

Är ju inte precis något som exploderat upp, totalt kring 300 som ser atm.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag vet att jag har valet att bara strunta se i detta och ignorera det.. Men jag kan inte låta bli att bli så provocerad av att se, läsa och höra om sån här jävla skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar ju finnas en marknad för det. Som jag förstod länken kan det t.om visas bakom betalvägg i vissa fall. Jag förstår det inte riktigt heller dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hörde talas om detta nåt år sedan, förstod inte grejjen då och jag förstår inte grejjen idag.
Väldigt stort i Sydkorea och andra delar av Asien dock.

Fick reda på detta genom https://www.youtube.com/watch?v=SG5WcKr4_m0

Skrivet av anon196996:

Förstår ej längre på mig twitch. saknar gammla justin.tv då deras poäng var endast att vara spel streaming sida. inte någon annat.

Detta var ju tanken med twitch också och de var relativt duktiga på att moderera bort streams som inte hade med spel att göra.
Vet inte om Amazons köp av twitch har något att göra med att de öppnar upp för annat eller om det bara är för att de vill tjäna pengar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Detta var ju tanken med twitch också och de var relativt duktiga på att moderera bort streams som inte hade med spel att göra.
Vet inte om Amazons köp av twitch har något att göra med att de öppnar upp för annat eller om det bara är för att de vill tjäna pengar.

Amazon insåg nog fort att det är bra att välkomna alla, även Twitch insåg fort att man inte ser streams för själva spelet (oftast). Utan för personen som streamar. Kan streamers göra fler saker = mer tittare = mer streamers = mer pengar.

Sen är det ju lite skevt med deras regler, som t.ex att LegendaryLea fortfarande inte är permbannad fast hon nu visat fittan 3(?)ggr på stream?

T.ex KittyPlays körde ju redan matlagning, även sett andra göra det.

Och det verkar ju fungera. Ingen annan plattform verkar ju ta fart även fast Twitch knappast är bäst nå mer (eller de ökar ju men inga större turneringar har då varit på t.ex Hitbox vad jag vet). Menar vafan de har ännu inte HTML5 spelare ute, betan ska börja i juli...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag satt också rätt förstummad när polaren berättade att de börjat med social eating på Twitch... Förstår inte grejen med att titta på när andra äter.
Hans kommentar till det hela var "Vadå, vi tittar ju på när andra människor knullar, då kan vi väl lika gärna titta på när de äter också?"...

Oavsett tror jag inte de konceptet med att titta på när andra äter kommer falla mig i smaken(!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

Förstår ej längre på mig twitch. saknar gammla justin.tv då deras poäng var endast att vara spel streaming sida. inte någon annat.

Om jag minns rätt så var Justin.tv inte alls ämnat för spel till och börja, minns att folk satt och endast interagerad med chatt och en annan som streama när han körde lastbil runt sverige.

Tror du menar tidiga twitch.tv som hade regler för att det skulle vara spel relaterat,
inte för att alla höll sig till de reglerna heller då.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

Jag satt också rätt förstummad när polaren berättade att de börjat med social eating på Twitch... Förstår inte grejen med att titta på när andra äter.
Hans kommentar till det hela var "Vadå, vi tittar ju på när andra människor knullar, då kan vi väl lika gärna titta på när de äter också?"...

Oavsett tror jag inte de konceptet med att titta på när andra äter kommer falla mig i smaken(!).

Vilken jävla kommentar från sin polare haha, dagens :P. Hur fan kan man argumentera emot det.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

så de är matporr som gäller nu asså? shit va gammal jag är som inte förstår mig på detta.. vad är de för fel med freesex.com lixom

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

För helvete... Känner mig som en gammal gubbe som har tappat kontakten med nuet helt. Hatar dagens populärmusik, hatar facebook, hatar selfies, hatar hashtags. Och nu... Socialt ätande. WTF?!!!!

Hoppas de sätter varmkorven i strupen och dör i sändning.

(Nyvaken och sned)

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon196996:

Förstår ej längre på mig twitch. saknar gammla justin.tv då deras poäng var endast att vara spel streaming sida. inte någon annat.

Funderar också lite på vad Twitch håller på med. Jag gillar att de öppnar upp för andra saker än spel. Till exempel Creative har en del kul och det finns ju massa annat spännande som inte är spelrelaterat. Jag älskar LoadingReadyLive till exempel. Fast det blir ju lite konstigt eftersom Twitch är designad för spel och hela designen är baserat på det. Justin.tv lades ju ner för att för få använde det. Kanske är dags att dra upp det igen eller så kanske de ska designa om Twitch med lite tydligare underkanaler som gör det lättare att navigera vilket också kan öppna upp för mer typer av program.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Så man kollar när folk slänger i sig mängder med mat. Är väl en tidsfråga innan någon sätter i halsen och kvävs framför flera tusen tittare.

Intressant ändå att folk sitter och tittar när andra äter

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen fara - då kommer social heimlich!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Då förutsätter jag att det kommer en kategori där man "streamar" medans man skiter också.

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på det men det är inte så att folk tittar pga asmr då?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kunzite:

Då förutsätter jag att det kommer en kategori där man "streamar" medans man skiter också.

Du tänkte så... redan de gamla romarna ( du har väl hör det uttrycket ? ) Hursomhelst så byggde de publika grupptoaletter, det var en ren skitsak för dem

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.