Uppdatering: Alla Microsofts spel kommer inte till PC trots allt

Permalänk
Melding Plague

Uppdatering: Alla Microsofts spel kommer inte till PC trots allt

För några dagar sedan meddelade Microsoft att alla framtida spel från företaget ska komma till PC, inklusive Xbox-spelen. Men nu reviderar företaget detta uttalande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Whaaaat??? Hål i huvudet! Hur fan kan man sumpa en sådan här bra chans till goodwillplus och bra PR, och anledning för folk att uppgradera till Windows 10? Mycket tråkigt och dåligt, nej, uselt av Microsoft.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

hahaha , fail microsoft... fail... Hålller med @Ozzed Tittar man på listan är det ju bara nya spel och inga gamla iaf som ingår verkar det som.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Play anywhere, sometimes, maybe, probably not.

Permalänk
Medlem

Aldrig lyckas dom göra något rätt, sorgligt.

Permalänk
Medlem

Microsoft drar en Microsoft....SUPRISE

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Oj! Där blev man... inte för förvånad.
Det är tydligen svårt att konkurrera med sig själv på två marknader.

Edit: Det är ju för fasen samma typ av hårdvara... och plattform?
Det borde väl rent tekniskt sett innebära att det tar mindre tid att porta ett spel från det ena till det andra än att porta till ex. Mac eller Linux?
Men det är klart att det måste svida för dem om man börjar köpa spelen på PC för att priserna är mindre katastrofala där, och sedan gejmar loss på sin kryssbox istället.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hahaha , fail microsoft... fail... Hålller med @Ozzed Tittar man på listan är det ju bara nya spel och inga gamla iaf som ingår verkar det som.

Att det skulle komma gamla spel har det ju dock aldrig varit talan om. Får väl hoppas att det bara betyder att man vill köra en testperiod för att se resultatet innan man göra alla spel till båda plattformarna.

Permalänk
Medlem

Kan ju varit nån speltillverkare som konstaterat att deras spel inte är portningsbart av någon anledning med. Räcker ju med att ett spel inte kan portas för att de ska vara tvunga att friskriva sig.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Whaaaat??? Hål i huvudet! Hur fan kan man sumpa en sådan här bra chans till goodwillplus och bra PR, och anledning för folk att uppgradera till Windows 10? Mycket tråkigt och dåligt, nej, uselt av Microsoft.

Hela Sweclockers hade ändå tackat nej pga Windows Store, så det är nog inga många som är besvikna ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Whaaaat??? Hål i huvudet! Hur fan kan man sumpa en sådan här bra chans till goodwillplus och bra PR, och anledning för folk att uppgradera till Windows 10? Mycket tråkigt och dåligt, nej, uselt av Microsoft.

För att det är Microsoft, så enkelt faktiskt. Hela företaget är en komplott av kappvändare och får fröken Löfvén att framstå som trovärdig i jämförelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, visste väl att något var fel när man tvingades ge beröm till Microsoft. Nu är ordningen återställd igen.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Vad fan håller MS PR-avdelning på med?

Permalänk
Medlem

Fast de sa ju aldrig att ALLA spel ska släppas... De sa att ALLA spel OM utvecklarna satsat på båda platformarna...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Är det egentligen någon som bryr sig?
Givet, jag har låg erfarenhet av x-box men min uppfattning av pc lir som designats för spelkonsoler sällan blir så värst bra på pc.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@TrueType: Det är två olika nyheter du syftar på där tror jag. Microsoft skrev i sitt ursprungliga blogginlägg att alla framtida Microsoft Studios-spel ska komma till PC, vilket de nu alltså ändrat. I en tidigare nyhet om att Xbox Play Anywhere lanseras den 13 september skrev vi att spelen blir tillgängliga både på Xbox One och PC om spelets utgivare valt att göra spelet till en del av Xbox Play Anywhere och därmed erbjuda licens för båda plattformarna vid köp av spelet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Fast de sa ju aldrig att ALLA spel ska släppas... De sa att ALLA spel OM utvecklarna satsat på båda platformarna...
http://i.imgur.com/BaK7eMH.png

Från artikeln igår https://m.sweclockers.com/nyhet/22355-alla-framtida-microsoft...

"Alla kommande spel som ges ut av Microsoft Studios ska släppas till både Xbox One och PC/Windows."

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@TrueType: Det är två olika nyheter du syftar på där tror jag. Microsoft skrev i sitt ursprungliga blogginlägg att alla framtida Microsoft Studios-spel ska komma till PC, vilket de nu alltså ändrat. I en tidigare nyhet om att Xbox Play Anywhere lanseras den 13 september skrev vi att spelen blir tillgängliga både på Xbox One och PC om spelets utgivare valt att göra spelet till en del av Xbox Play Anywhere och därmed erbjuda licens för båda plattformarna vid köp av spelet.

Skrivet av Chibariku:

Från artikeln igår https://m.sweclockers.com/nyhet/22355-alla-framtida-microsoft...

"Alla kommande spel som ges ut av Microsoft Studios ska släppas till både Xbox One och PC/Windows."

Jaha okej, ser nyheten där nu och det är Sweclockers som säger ALLA spel. Om man går in på Microsofts blogginlägg som Sweclockers hänvisar till så står det ingenting om ALLA spel heller, utan däremot ALLA spel FRÅN Microsoft. Det är en jävla skillnad, alltså Sweclockers som rört ihop det.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@TrueType: Hmm, nu är jag inte riktigt med på vad du menar, i SweClockers-nyheten står det "alla spel från Microsoft Studios", så mig veterligen skriver vi inte att alla spel på Xbox One kommer till PC

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@TrueType: Hmm, nu är jag inte riktigt med på vad du menar, i SweClockers-nyheten står det "alla spel från Microsoft Studios", så mig veterligen skriver vi inte att alla spel på Xbox One kommer till PC

Ja, herregud du har rätt. Jag kollade bara på bilden alldeles för snabbt, det är jag som rör ihop det för jag läste för snabbt... Tur att man har 4 veckors semester på måndag! Det är Microsoft som rör ihop det genom att revidera ett blogginlägg, inte konstigt att bilden som jag nyss länkade då visar den nya informationen. Sorry!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Hur ska Microsoft någonsin bli fri från sin galopperande foot-in-mouth disease?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns möjligtvis utvecklare som använder olika utgivare för olika plattformar, skulle man bli tvingad att använda Microsoft som utgivare till PC bara för att dom ger ut till Xbox One kan nog utvecklarna bli förbannade.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

honestly, är jag den enda som inte bryr sig?
ingen pc version? your loss ms
dem får lära sig den hårda vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Play anywhere, sometimes, maybe, probably not.

Hahahaha, fick mig ett gott skratt. Precis så här är det, lovar mycket i början men ju längre man läser desto mer inser man att de egentligen inte lovat någonting.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Vad vore Microsoft utan en U-sväng?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fast det finns väl ingenting som säger att bara för att ett spel ges ut på både Xbox och PC kommer Microsoft att vara utgivare?

Skrivet av Vaun:

Finns möjligtvis utvecklare som använder olika utgivare för olika plattformar, skulle man bli tvingad att använda Microsoft som utgivare till PC bara för att dom ger ut till Xbox One kan nog utvecklarna bli förbannade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okiloc:

Fast det finns väl ingenting som säger att bara för att ett spel ges ut på både Xbox och PC kommer Microsoft att vara utgivare?

Men om du utvecklat ett spel för Xbox One och PC hamnar du i ett allt eller inget länge gällande Microsoft. Annars har du möjlighet att använda olika utgivare för de olika plattformarna men skulle du välja Microsoft för Xbox One blir du tvingad att även använda dom på PC. Microsoft har säkerligen flera samarbeten och avtal med utvecklare och med den här nyheten berättar dom för utvecklarna att från och med nu är dom tvingade att använda Microsoft som utgivare på PC. Dessa utvecklare har säkerligen samarbeten och avtal med andra utgivare för PC, avtal som dom i så fall blir tvingade att bryta.

Detta är såklart rena spekulationer men det låter som en ganska trolig förklaring till varför dom inte kan garantera alla spel. Alla utvecklare som redan har avtal på PC kommer inte kunna använda dom som utgivare på Xbox One.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Menar du spel som är exklusiva till xbox? Annars har väl utvecklare sina bestämda utgivare som de jobbar för?
Det borde väl inte ändras bara för att de släpper till multiformat? DÅ förstår jag isåfall att de kan bli rätt förbannade.

Skrivet av Vaun:

Men om du utvecklat ett spel för Xbox One och PC hamnar du i ett allt eller inget länge gällande Microsoft. Annars har du möjlighet att använda olika utgivare för de olika plattformarna men skulle du välja Microsoft för Xbox One blir du tvingad att även använda dom på PC. Microsoft har säkerligen flera samarbeten och avtal med utvecklare och med den här nyheten berättar dom för utvecklarna att från och med nu är dom tvingade att använda Microsoft som utgivare på PC. Dessa utvecklare har säkerligen samarbeten och avtal med andra utgivare för PC, avtal som dom i så fall blir tvingade att bryta.

Detta är såklart rena spekulationer men det låter som en ganska trolig förklaring till varför dom inte kan garantera alla spel. Alla utvecklare som redan har avtal på PC kommer inte kunna använda dom som utgivare på Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okiloc:

Menar du spel som är exklusiva till xbox? Annars har väl utvecklare sina bestämda utgivare som de jobbar för?
Det borde väl inte ändras bara för att de släpper till multiformat? DÅ förstår jag isåfall att de kan bli rätt förbannade.

Nej men eftersom originalnyheten påstod att alla spel som Microsoft gav ut skulle komma till PC via deras store som en del i deras satsning så skulle det frånta utvecklarna möjligheten att ge ut på PC genom en annan utgivare. Så det jag egentligen menar är att det är ganska självklart att det blev som det blev och något annat skulle vara omöjligt för Microsoft. Jag kan dock ha missförstått allting, inte orkat sätta mig in i det ordentligt.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯