Permalänk

Låga minnen?

Har byggt ihop en dator till sonen och hade köpt ett par corsair vengance-minnen men tji fick jag då de ej fick plats under kylaren på ett mATX-kort... Tänkte då stoppa dem i min dator då jag redan har 2x4 vengance men samma skit där, de är för höga och får inte plats under kylaren.

Så nu åker dessa minnen på tradera... Till min dator kan jag ju ha vilka minnen jag vill så länge jag kör 2 stickor, men till grabbens dator behöver jag tips på bra och låga minnen!

Permalänk
Medlem

Information som saknas:
- Moderkort
- Kylare

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Finns ju inga lägre minnen är low profile minnen.

Och det underlättar också om du kommer med vad lemonillusion skriver om moderkort och kylare.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av UMJ:

Finns ju inga lägre minnen är low profile minnen.

Det finns faktiskt, förutom "vanliga" LP-minnen, extra låga minnen som inte ens sticker upp ovanför DIMM-sloten och därför passar i alla lägen. Hittar dock ingen möjlighet att filtrera efter storlek på Prisjakt.

Vanliga minnen à la Vengeance LP är dock tillräckligt låga för de allra flesta kylare, så det brukar inte finnas någon anledning att leta efter ännu lägre modeller.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Tänkte bara allmänt låga minnen... Men det verkar som om LP är det jag ska köra på. Har lite dålig koll på komponenter nu för tiden, därav min fråga.

Dator 1: Asus p8h61-i, Cooler Master TX3 EVO
Dator 2: MSI Z68A-DG55(g3), Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det finns faktiskt, förutom "vanliga" LP-minnen, extra låga minnen som inte ens sticker upp ovanför DIMM-sloten och därför passar i alla lägen. Hittar dock ingen möjlighet att filtrera efter storlek på Prisjakt.

Vanliga minnen à la Vengeance LP är dock tillräckligt låga för de allra flesta kylare, så det brukar inte finnas någon anledning att leta efter ännu lägre modeller.

Ja Low Proile minen skrev ju det det är ju LP minnen.

Jag skrev att det inte finns något som är lägre än Low Profile förkortningen är ju LP, och finns det något som är ännu lägre än LP så har jag då aldrig hört talas om det

Antagligen för man aldrig behövt något lägre och behövt kolla kör idag på LPX kommer nog aldrig någonsin ens behöva lägre

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UMJ:

Ja Low Proile minen skrev ju det det är ju LP minnen.

Jag skrev att det inte finns något som är lägre än Low Profile förkortningen är ju LP

Det finns Very Low Profile - VLP - också: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1486432

Permalänk
Medlem

Köp annan kylare (aio vattenkylning tex).

Skickades från m.sweclockers.com