Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Vart hos den umpteen läkaren idag, mer läkare i år än tidigare totalt.
Snart dags att kascha in slutbiljetten. Express elevator down.
Klagar inte jag har levt väl och gjort mina val.

Beklagar... Hur gammal är du om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Beklagar... Hur gammal är du om man får fråga?

En av Swes äldsta, kanske gammel nog att vara din far, men jag är trött på frågor. Både på nätet och irl, stupida läkare och "systrar" i drivor.

Borde inte skrivit det förra inlägget och tänker inte besvara ang detta mera.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tror dom har snott cyklar för 20.000kr från mig. Har trott att stålvajer lås skulle räcka. Att man inte lär sig. Får
bli blocklås i framtiden...

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr räcker inga lås mot en batteridriven vinkelslip

Bättre med en bra försäkring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Tror dom har snott cyklar för 20.000kr från mig. Har trott att stålvajer lås skulle räcka. Att man inte lär sig. Får
bli blocklås i framtiden...

https://www.cykelringen.se/Images/Products/DatabaseImage.asp?FileName=6539,258.jpg&Width=300

Skrivet av Lunchlådan:

Tyvärr räcker inga lås mot en batteridriven vinkelslip

Bättre med en bra försäkring!

Japp, eller cykelförråd i viss mån. Jag tror det är ovanligare att de bryter in sig i ett förråd utan att veta om det finns något av värde, men det händer väl det med.
Jag blev av med min superfina Scott SUB 30 för tre veckor sen, och min förra cykel blev stulen ett gång år innan
Jag hade ett rejält bygellås på Scott'en men det hjälpte inte mycket.

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem

Har en rätt stor kätting av Abus och ett stort ABUS granit lås till min cykel.
Hade det till Mc tidigare, ingen som tagit mina cyklar under alla år iaf, fast andra blivit snodda.

Detta sitter fast i en ställning som jag har där bara och sätter fast i ramen.
När jag är ute har jag ett bygellås på cykeln istället, lite bökigt att asa runt på en stor kätting

Däremot har jag blivit av med 2 sadlar, antar dom inte orkade ge sig på låset och snodde sadeln istället ;O

Men ja försäkring och godkänt lås är väll att föredra.

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla nervös inför min mc uppkörning, varit stressad i en vecka nu inför skiten. Känns som det kommer gå åt helvete enbart för att jag är nervös.. Menmen hoppas det släpper när man väl sätter sig på hojen, får hoppas på sol i augusti då när man har semester så man kan ut och åka!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@NatureBoyyy:
Stress är skitdåligt på uppkörningar. Vet jag av egen erfarenhet. Kuggade två uppkörningar för bil på rena idiotgrejer som jag hade klarat om jag bara tagit det lugnt och tänkt till lite.

Har inga bra tips på vad som kan få dig att lugna dig. Värsta som kan hända är att du kuggar och får göra om det. Även om det var jävligt surt när jag kuggade då jag behövde bilen till sommarjobbet så är det inget som stör mig såhär 15 år senare. Så tänk att i det långa loppet så kommer det bli grymt bra hur det än går!

Permalänk
Medlem

@Knarra: Det är ingen hitt alltså.. Men tror det kommer släppa när man väl sitter på hojen och börjar värma upp innan uppkörningen! Förstår att det var surt då men som du säger det spelar ingen roll när man sedan har kortet i handen!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Märkte att den äldre katten (Siouxsie, 9 år) höll öronen lite annorlunda, och att hon började höra lite sämre än vanligt.

Tog henne till veterinären, som inte hittade något fel på henne, hon verkade må jätte bra, förutom trånga örongångar och att hon verkade obekväm med öronen. Men inga parasiter eller något annat.

Men tyckte vi skulle ta henne till röntgen ifall det är en tumör som stör hennes öron.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Där satt den, Mckort på första försöket! Total lycka!

Du har nog skrivit i fel tråd.

Permalänk

@Laars: Blocklås hindrar inte Cykeltjuvar utan mer opportunisten, det finns sätt att bryta upp dom på nån minut.
får man fråga vilken sorts Vajerlås du menar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Två gånger har kattägare som satte sin katt för adoption slutat höra av sig - no reason given.

Tredje kattägaren höll allting på att klaffa, det var bara kastreringen och återhämtning. Tiden gick efter kastreringen och jag hörde av mig till ägaren för att sätta upp datum för överlämning - inget svar på 3 dagar så jag misstänkte samma behandling som de tidigare ägarna (att hon hade ångrat sig, antar jag). Kvällen på den fjärde dagen får jag ett SMS, katten Nemi jag skulle adoptera har fått avlivas pga komplikation (infektion, multiresistent bakterie) efter kastreringen. Självklart blev ägaren helt förstörd av detta och jag känner mig delvis ansvarig för att ha bidragit till situationen (Jag och ägaren delade på kostnaden). Jag förstår att det inte mitt fel, men katten hade inte behövt gå bort just då eller just av det.

Gick in i en depression efter det hela.

Nu har jag iaf fått kontakt med en äldre man genom en tjejpolare som har det lite svårt ställt ekonomiskt stötta katten (2 år). Så han letade efter ett nytt hem och jag har ett hem tillgängligt, nu är katten lite yngre än vad jag tidigare önskat men den behöver ett hem. Bytet (jepp, mafia metoder här) kommer ske i mitten av veckan.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Laars: Blocklås hindrar inte Cykeltjuvar utan mer opportunisten, det finns sätt att bryta upp dom på nån minut.
får man fråga vilken sorts Vajerlås du menar ?

Dom såg ut typ så här. Den första bilden hade jag på mina första 3-4 cyklar. Man var ju inte så smart när man var yngre och trodde de skulle räcka... Den andra låset är ungefär det jag köpte senast.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Skrivet av Laars:

Dom såg ut typ så här. Den första bilden hade jag på mina första 3-4 cyklar. Man var ju inte så smart när man var yngre och trodde de skulle räcka... Den andra låset är ungefär det jag köpte senast.

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8872886763550.jpg

http://images.internetstores.de/products/trelockpk515[1000x700].jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true

inuti det andra låset så är det metallrör i sektioner och en mycket tunnare vajer innanför..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10299682.ab

om du tänker dig in i situation att du ska stjäla din egen cykel skulle du kunna tänka ut hur du på snabbast sätt får upp detta lås, kan du inte så är det ju rätt stor chans att du får cykeln stulen igen.. och nej just det låset är inte godkänt av SSF

du kan inte skydda dig till 100% men tanken är att när tjuven ser din cykel så ser han bara jobb och tar den cykeln som står bredvid som bara har ett vajerlås..
jag har minst 2 lås på min cykel helst 3st ett vanligt som tar bakhjulet och ett bygellås där bygeln inte är bredare än 7-8cm när jag låser cykeln så försöker jag göra så lite som möjligt av bygelns insida är fri. får man inte in en domkraft.. råd&röns tester och andra som testar bryta upp bygellås med slägga & kil är BS, tänk efter vad är låsets nackdel ?

sen om du har så dyr cykel investera i en GPS tracker som ringer dig om den flyttas.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

inuti det andra låset så är det metallrör i sektioner och en mycket tunnare vajer innanför..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10299682.ab

om du tänker dig in i situation att du ska stjäla din egen cykel skulle du kunna tänka ut hur du på snabbast sätt får upp detta lås, kan du inte så är det ju rätt stor chans att du får cykeln stulen igen.. och nej just det låset är inte godkänt av SSF
http://images.internetstores.de/products/trelockpk515[1000x700].jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true

du kan inte skydda dig till 100% men tanken är att när tjuven ser din cykel så ser han bara jobb och tar den cykeln som står bredvid som bara har ett vajerlås..
jag har minst 2 lås på min cykel helst 3st ett vanligt som tar bakhjulet och ett bygellås där bygeln inte är bredare än 7-8cm när jag låser cykeln så försöker jag göra så lite som möjligt av bygelns insida är fri. får man inte in en domkraft.. råd&röns tester och andra som testar bryta upp bygellås med slägga & kil är BS, tänk efter vad är låsets nackdel ?

sen om du har så dyr cykel investera i en GPS tracker som ringer dig om den flyttas.

Tack för bra tips. Jag gillar verkligen och använda cykel så ska nog också skaffa 2 lås istället för ett.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Skrivet av Laars:

Tack för bra tips. Jag gillar verkligen och använda cykel så ska nog också skaffa 2 lås istället för ett.

ta bort snabblåset som finns till hjulen också, jätte praktiskt för tjuven att kunna plocka isär framhjul & bakhjul på mindre än 1min..
och sätt inte blocklåset i framgaffeln :/ om det inte går genom ramen också.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jaha... och där dog hårddisken i datorn. Men vad trevligt. Precis vad jag behöver just nu.

Och tror ni att man hann med att ta backup på dom två sista veckorna ?
Det var ju bara två-tre veckors jobb som försvann.

Jag blir så trött.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Jaha... och där dog hårddisken i datorn. Men vad trevligt. Precis vad jag behöver just nu.

Och tror ni att man hann med att ta backup på dom två sista veckorna ?
Det var ju bara två-tre veckors jobb som försvann.

Jag blir så trött.

Lider med dig..

Har min iMac satt att säkerhetskopiera en gång i timmen.. Kanske lite väl, men då slipper man ångra sig iaf.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Lider med dig..

Har min iMac satt att säkerhetskopiera en gång i timmen.. Kanske lite väl, men då slipper man ångra sig iaf.

@DaBone

Jo, egentligen så borde man väl ha en konstant säkerhetskopiering som går varje halv timme ( minst ) för att vara på den säkra sidan.

Nu tror jag väl, eller,..jag hoppas att jag kanske kan komma åt lite utav materialet i den disk som gick och tvärdog för mig nu i kväll. Så att inte allt är borta. Jag får se vad jag kan få till.

Men att man aldrig lär sig ?!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Va lack jag blir.........

Tänkte skaffa några spel till min Mac och gick in på Appstore. Hittade ett par jag spelat tidigare på min Windowsdator, så slår till direkt. Ja, spontanitet är nog min svaga sida..

Kollade även in Steam och den fanns ju till Mac också, så installerade den och där fanns mina spel och gick att installera på Mac:en också.......

Så nu har jag lagt ut lite över 780kr i onödan och har dubbletter på spelen, då jag tydligen inte får ångra köpen......
Kunde ju varit roligt och lagt på några nya spel istället.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Va lack jag blir.........

Tänkte skaffa några spel till min Mac och gick in på Appstore. Hittade ett par jag spelat tidigare på min Windowsdator, så slår till direkt. Ja, spontanitet är nog min svaga sida..

Kollade även in Steam och den fanns ju till Mac också, så installerade den och där fanns mina spel och gick att installera på Mac:en också.......

Så nu har jag lagt ut lite över 780kr i onödan och har dubbletter på spelen, då jag tydligen inte får ångra köpen......
Kunde ju varit roligt och lagt på några nya spel istället.

Kollade runt lite mer på nätet och hittade en bra tråd, som kom till användning. Ifall fler har gjort samma sak som mig.

http://www.99mac.se/artikel/6401-guide-sa-gor-du-ett-aterkop-...

Det jag gjorde var att jag valde allternativet: Jag köpte det här objektet av misstag.
Då går det inte att få tillbaka några pengar.

Om man väljer: Jag vill ångra köpet.
Som finns längre ner, så är det inga problem.

En luring som jag inte trodde Apple höll på med...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Mailade på ett GTX 1080 som jag hittade på Blocket. Frågade om kvitto, butik, när det var inhandlat. Fick ett stabilt:
"Hej! Fick den som present så jag vet inte direkt.
MVH
Skickat från Yahoo Mail på Android"

Seems legit.

Permalänk
Medlem

Slut på semestern.... Sån otrolig ångest! :'(

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Litter bitter över att jag knappt kommer få ha kvar några pengar alls som jag tjänar in nu i sommar. Dessutom verkar det vara omöjligt eller åtminstone rätt dyrt att fixa AUX-ingång till bilen också...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

okej, jag har beställt delar till en drönare för 7333 vilket är en förmögenhet som 15 åring och sen fastnar skiten i TULLEN!!! så besviken på livet, allt blir bara skit hela tiden! jag skulle inte ha varit så dumdristig av mig och beställt en massa prylar. jag skulle bara ha köpt dji phantom. dagen innan jag fick veta att prylarna sitter fast på arlanda så inföskaffade jag en helt ny gopro hero 4 black också. SICKEN JÄVLA SOPPA!!!
DAHAHAHHHHHH!!!!

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

okej, jag har beställt delar till en drönare för 7333 vilket är en förmögenhet som 15 åring och sen fastnar skiten i TULLEN!!! så besviken på livet, allt blir bara skit hela tiden! jag skulle inte ha varit så dumdristig av mig och beställt en massa prylar. jag skulle bara ha köpt dji phantom. dagen innan jag fick veta att prylarna sitter fast på arlanda så inföskaffade jag en helt ny gopro hero 4 black också. SICKEN JÄVLA SOPPA!!!
DAHAHAHHHHHH!!!!

Inte för att vara elak, men du måste faktiskt ha det i åtanke när du räknar på vad allt kommer att kosta. Du bör ha vetat i förhand att om man beställer saker från utanför EU så ska det tullas om det är värt över ett visst belopp och man ska alltid betala moms.
Visst, ibland kan man ha en jäkla tur att slippa undan men man kan inte förvänta sig det. Man ska alltid räkna med att man åker på 25% moms, tullavgift, samt importavgift.

För övrigt så ska du vara glad att du inte som 21-årig arbetslös råkar ut för en olycka som suger ~35000kr direkt ur plånboken. Det kan man kalla en jävla soppa.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag är glad AIK leder med 2-0 mot Falkenberg snart halvtid

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag är glad AIK leder med 2-0 mot Falkenberg snart halvtid

Fel tråd att vara glad i.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/952563-glad-exalterad-p...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Inte för att vara elak, men du måste faktiskt ha det i åtanke när du räknar på vad allt kommer att kosta. Du bör ha vetat i förhand att om man beställer saker från utanför EU så ska det tullas om det är värt över ett visst belopp och man ska alltid betala moms.
Visst, ibland kan man ha en jäkla tur att slippa undan men man kan inte förvänta sig det. Man ska alltid räkna med att man åker på 25% moms, tullavgift, samt importavgift.

För övrigt så ska du vara glad att du inte som 21-årig arbetslös råkar ut för en olycka som suger ~35000kr direkt ur plånboken. Det kan man kalla en jävla soppa.

Omformulerar mig lite då. Jag skulle ha delat upp ordern till flera små för under 1500.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?