Battlefield 1 jämförs på konsol och PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Just Dice är väl kända för att klä Alpha-versioner i nedstrippade texturer?

Inget jag någonsin hört talas om faktiskt, men ingen omöjlighet att det stämmer förstås. Men kollar ofta på såna här videos inför spel som intresserar mig och Battlefield i allmänhet och kan inte minnas att folk nämner att DICE är kända för något sånt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det såg ju ok ut men det är ju dyrare än 2300kr och sedan så har de ju köpt begagnade grejer och inte nya. Sen verkar inte windows ha ingått i budgeten, och det är ju några hundringar om man inte nöjer sig med steam os och liknande.

Edit men kul kanal ska följa den

Jag gillar inte heller när folk rekommenderar begagnade komponenter för att få en billig dator. De har inga standardpriser och det finns alltid en risk att delarna är nära döden.

Jag gillar Digitalfoundrys budgetdator med i3 4310 och GTX 750 Ti mycket mer. Komponenterna är moderna och har standardpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Att bilden är suddig på PS4/XB1 beror ju på att texturen är "sämre". Det är så det ser ut med lägre upplösning...?

Njä bilden på XB1 är suddig i första hand för att den kör i en låg upplösning som smetas ut för att fylla upp skärmen. Man ser pixligheten på skarpa kanter. Hade jag suttit med en XB1 så hade jag hellre dragit ner på detaljrikedomen i 3D-världen och gengäld fått en högre upplösning med bättre skärpa. Jag hade fått huvudvärk av att spela med det där eftersom mina ögon desperat hade försökt fokusera hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Njä bilden på XB1 är suddig i första hand för att den kör i en låg upplösning som smetas ut för att fylla upp skärmen. Man ser pixligheten på skarpa kanter. Hade jag suttit med en XB1 så hade jag hellre dragit ner på detaljrikedomen i 3D-världen och gengäld fått en högre upplösning med bättre skärpa. Jag hade fått huvudvärk av att spela med det där eftersom mina ögon desperat hade försökt fokusera hela tiden.

ja fy fan. jag tyckte nästan att det var lite obekvämt att titta på videon. håller verkligen med om det du säger om att dra ner detaljerna för att bibehålla upplösning. spelar i 1600p med väldigt låg grafik när jag spelar på min macbook, får lätt huvudvärk om jag spelar i 900p eller 1050p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Hehe skaffa glasögon kanske..
Suddigt och mindre detaljer på konsolerna

Det behövs nog inte Men kanse en mer höguplöst skärm än 720p som min dator har hade kanske varit bättre

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

ja fy fan. jag tyckte nästan att det var lite obekvämt att titta på videon. håller verkligen med om det du säger om att dra ner detaljerna för att bibehålla upplösning. spelar i 1600p med väldigt låg grafik när jag spelar på min macbook, får lätt huvudvärk om jag spelar i 900p eller 1050p.

Folk kör dock knappast PS4/XB1 på en hobbyriggad Macbook skärm utan snarare en 40+ tum TV från några meters avstånd. Så blir lite skillnad där...

Hursomhelst, XB1 bilden har uppenbart lägre upplösning än PS4an men det är inte så vansinnig skillnad. Båda är sudd jämfört med PC. Ska bli intressant o se hur refreshen på konsolerna presterar... Tekniskt sett borde dom ju se lika bra ut som PCn i denna jämförelse.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? , bilderna talar sitt tydliga språk. Spel är bäst på PC!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

pc var ju iaf överlägset bäst.

sen hur det går för konsolerna bryr jag mig egentligen inte så mycket om, men hoppas för de som spelar på xbox one att de fixar grafiken där..

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Jag gillar inte heller när folk rekommenderar begagnade komponenter för att få en billig dator. De har inga standardpriser och det finns alltid en risk att delarna är nära döden.

Jag gillar Digitalfoundrys budgetdator med i3 4310 och GTX 750 Ti mycket mer. Komponenterna är moderna och har standardpris.

Har faktiskt haft nästan den kombon fast en i3 4130 istället och 4GB ram tror jag köpte den för 5000 eller 5500, komplett dator exlusive windows i maj 2014. Räcker hyfsat om man inte måste köra höga inställningar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 på konsol kommer med möjligheten att ändra field of view i alla fall. Ett steg i rätt riktning måste sägas.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har inte kört BF sedan 2142 men har fått ett intresse av detta av någon anledning. Blir köp på PS4, är för gammal för att hetsa upp mig för brist på pixlar etc...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Vad ska man säga? , bilderna talar sitt tydliga språk. Spel är bäst på PC!!!

Alltid. Att påstå något annat är bara dumt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Blir lite konstigt att jämföra på detta viset, troligtvis kör pc-versionen med ett värsting grafikkort som ensamt kostar dubbelt så mycket som en xbox One, sedan tillkommer cpu etc. Få människor har en sådan rigg hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Blir lite konstigt att jämföra på detta viset, troligtvis kör pc-versionen med ett värsting grafikkort som ensamt kostar dubbelt så mycket som en xbox One, sedan tillkommer cpu etc. Få människor har en sådan rigg hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, lite orättvist. Men å andra sidan så är konsolen lika maxad i inställningarna som pc Tycker väl däremot en sån här jämförelse blir lite löjlig, om det inte är för att visa hur mycket PC-grafiken blivit gimpad för att inte skina över konsol, då hade det tagit upp ett problem. Nu är det bara "Jaha, och vad ska diskuteras?"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som kände att det var småhack på ps4 och xb1?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T