Konstig sens i cs efter ha uppdaterat från win 7 till 10

Permalänk
Medlem

Konstig sens i cs efter ha uppdaterat från win 7 till 10

Hallå! Uppdaterade nyligen till windows 10 från 7an och har märkt nu att min sens i cs har blivit konstig. Sensen har blivi lägre av en konstig anledning än tidigare. Har 400 dpi, 2.4 ingame raw inut på 1 och i windowns 6/11. Musen jag använder är en steelseries rival. Har installerat om cs flera gånger, fixat drivrutinerna på musen fram och tillbaka, men inget fungerar. Fattar inte hur sensen har blivit lägre helt plötsligt? Har varit på lan osv och spelat på andra datorer med windows 10 med samma inställningar då sensen känns precis som hemma.

Några förslag på vad som problem kan vara?

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt problemet då du kan höja den?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Du har samma dpi inställning som innan i steelseries programmet eller?

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Klart jag kan höja den, men anledningen varför jag vill ha samma är för att det ska vara smidigt att ställa in när jag ska spela på andra datorer på event etc. Vilket blir problematiskt ifall jag ska sitta där och hålla på att "leta reda på" den rätta sensen för mig. Eftersom det verkar vara något skumt med min dator efter uppdateringen.

Permalänk
Medlem

@DozeN: Yes. 400 dpi i programmet, precis som innan!

Permalänk

Jag hade liknande problem. Jag dubblade DPI:n och halverade sensen i spelet, upplever att det fungerar

Skickades från m.sweclockers.com