Byggt ihop en ny dator, problem med troligtvis drivers?

Permalänk

Byggt ihop en ny dator, problem med troligtvis drivers?

Hej!

Har byggt ihop en ny dator och har haft problem nu när jag startar upp den. Delarna jag har användigt är moderkortet Z170 Pro Gaming, GPU GTX 970 och en i5 CPU 6500.

När jag startar datorn så verkar det vara utan problem tills att jag hamnar på en boot up sida. Därifrån har jag märkt att jag kan välja en annan SATA och datorn startar som vanligt med Windows 10 och allt.

Dock så hittar den inte längre internet med sladd och har användigt mig utav en nätsticka för att skriva den här tråden.

Hur fixar jag detta? Jag är inte den smartaste när det kommer till mjukvara på datorn, men det värkar som att jag behöver installera drivrutiner/BIOS? för moderkortet att det ska fungera som vanligt?

Har tyvärr ingen DVD på min dator för CD som ingick.. Trodde att det skulle gå att hämta ner från nätet de drivrutiner jag behövde?

TACK!

Permalänk
Medlem

@Random12345: du kan ladda ner alla drivrutiner du behöver från asus hemsida
http://www.asus.com/us/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/HelpDesk_Download/

Permalänk

@Hajden85: Ska jag ladda ner alla 71 stycken?? separat?

Permalänk
Medlem

Ladda ner LAN drivrutinen så kommer du högst troligt få internet att funka iaf

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Du har med andra ord bytt moderkort och behållt din gamla windows installation?
Du är väl inte ens aktiverad i dagsläget.

Jag rekomenderar en full ominstallation. brukar alltid bli problem med hårdvarubyten av den där kalibern om man inte installerar om windows också.

Obs: vid ominstallation kommer du givetvis behöva installera nätverksdrivrutinen - moderkortet är nyare än windows 10 imagen du har, så då har inte windows inbyggda drivrutiner.