Permalänk

Åk på semester?

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

nr4 följt av nr3 och sedan en runda till någon man kan prata med (om kompisen överledvde slakten så föreslår jag ett samtal med denne om dina tankar).
Jag förstår dig dock till viss del då vänner som inte kan förstå att man inte vill att deras fumliga korvfingrar skall taffsa på allt. Man kan använda ögonen att se på saker och behöver inte använda händerna och munnen alltid ^^
Speciellt inte om man har för vana att tappa allt man tar i XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Denna tråd borde arkiveras, kommer bli en klassiker

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

Ja kanske borde man låta kompisen rengöra ps4:at en gång i månaden :S Men annars är han lite skum ibland och man borde nog inte släppa han ur siktet, annars tack för svaret, uppmuntrade var det!

Skickades från m.sweclockers.com

Inte han som är skum.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

God förmiddag,

Jag förstår ditt problem med tidigare nämna salivutsöndring på elektronikenheten.

Jag gick igenom din lista på förslag på åtgärder men fann inget av dem särskilt tillfredsställande.

Först och främst måste vi ju sätta in oss lite mer i din väns avvikande beteende. Vet han någonting som vi kanske har missat?

Jag googlade lite snabbt "måste+kyssa+sjukdom" och döm av min förvåning när denna artikel dök upp.
http://www.expressen.se/halsoliv/har-ar-5-skal-till-varfor-du...

Summerat nedan är artikeln med mina egna teser.

Är du kvinna, gratulerar! Cytomegaloviruset kan bättre bekämpas efter att ha hånglat runt lite innan.
Då jag är av det motsatta könet kan jag inte riktigt bekräfta detta.

Tydligen så blir det lättare att hitta rätt partner om man pussas lite, det här kan vara förklaringen vi har väntat på.
Din kompis kanske stod i valet och kvalet mellan en Xbone och PS4, där slutligen kyssen kom till att avgöra?

Han ville bränna kalorier? Personligen tror jag inte på detta då man ska vara rädd för att bränna saker har jag hört.

Att kyssas stärker ansiktsmusklerna känns också ganska relevant. Om din kompis nu tränar ofta och kanske till och med är biffig med "jävla stora armjävlar", är det inte helt otänkbart att han vill se lite rippad ut i ansiktet?

Som sista fördel verkar man bli riktigt avslappnad av allt kyssande. Det är ju inte helt fel när man har en lång gamingsejour framför sig.
Ingen gillar spända axlar.

Jag hoppas detta hjälpte.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem

Beteendet tyder på att du förmodligen är väldigt egocentrisk/självisk. Du skulle ha nytta av att åka iväg världen runt eller kanske börja spela fotboll eller liknande lagsporter.

Oftast formas man utav den erfarenhet som man upplevt genom livet. Risken om man inte gjort det är att hjärnan säger det som är logisk i ditt fall (onödig sak att bli sur över) medan det du upplevt varit med om (inte varit med om snarare) leder ditt beteende i en annan riktning. Man lever i konflikt med sig själv nästan. Lite som när de med mest pengar och suverän uppväxt röstar mot de som inte haft något av det.

Haha ursäkta om det var för seriöst men det är rätt viktiga grejer det här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

1. Rengör PS4:an. Använd (minst) 70% ren alkohol (utan glycerol) och bomullsvadd - detta dödar alla bakterier (eller ja, 99.9999999999999999% av dem).

2. Gå till kompisen och kyss alla saker du ser. Se till att dina läppar är ordentligt fuktade innan du slänger fram ondskans kyss.

3. Försök att slappna av. Vet att det kan kännas jobbigt att veta att kompisen har kysst din PS4:a och den känns inte lika "ren" längre, men kom ihåg att allt detta är i ditt huvud. Det är exakt samma PS4:a som tidigare, den är inte "märkt" eller är "smittad" av något utan har precis lika mycket bakterier/smuts/skit som innan den blev kysst!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har du tänkt på hur mycket bakterier, virus och annan skit din kompis överför bara genom att hålla i handkontrollen? Dom är troligen fullproppade med tarmbakterier, död hud, partiklar från avföring o.s.v.

Håller med om att konsolen troligen snarare blev *renare* av lite saliv då de innehåller enzymer som bryter ner bakterier m.m.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det framstår som tveksamt om trådskaparen menar allvar. Även om han skulle göra det, bedömer jag att det är ofrånkomligt att tråden spårar ur och att det inte finns förutsättningar för en ordentlig diskussion. Eftersom tråden därmed får anses sakna diskussionsvärde, låser jag den (jfr § 3.4 i reglerna).