Halt and Catch Fire (TV-serie)

Permalänk
Hedersmedlem

Halt and Catch Fire (TV-serie)

"Halt and Catch Fire is set roughly one year after IBM all but corners the market with the release of its first major product – the IBM PC. In this fictional drama, a former IBM executive, Joe MacMillan (Lee Pace) plans to reverse engineer the flagship product of his former employer and forces his current company, Cardiff Electric, into the personal computer race. MacMillan enlists the help of Gordon Clark (Scoot McNairy), a great engineer whose unrealized dreams of creating a revolutionary product have created tension in his marriage to Donna (Kerry Bishé), and Cameron Howe (Mackenzie Davis), a volatile prodigy who puts her future in jeopardy to join MacMillan's rogue PC project. Halt and Catch Fire thrives on the spirit of innovation and explores what it's like to stand at the forefront of something world-changing and work towards it, no matter the risk."

"Set in the early 1980s, series dramatizes the personal computing boom through the eyes of a visionary, an engineer and a prodigy whose innovations directly confront the corporate behemoths of the time. Their personal and professional partnership will be challenged by greed and ego while charting the changing culture in Texas' Silicon Prairie."

http://www.imdb.com/title/tt2543312/

http://www.tv.com/shows/halt-and-catch-fire/

http://www.amctv.com/shows/halt-and-catch-fire

Detta är alltså en amerikansk AMC-serie som hade premiär 2014. Kortfattat så utspelar sig serien under det tidiga 80-talet i Texas, där en osannolik trio beståendes av en marknadsvisionär från New York, en rebellisk kvinnlig och självlärd kodningsguru och en utbränd och apatisk medelålders ingenjör - försöker förändra en PC-marknad som då dominerades utav IBM.

Som en person som vuxit upp under 80-talet med hemdatorer så känner jag igen väldigt mycket i serien. Rekommenderas starkt till alla med ett intresse för denna eras PC-boom!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Jo, den är ganska trevlig. Jag har visserligen bara sett de första avsnitten än så länge men den känns lite typ Mad Men på åttiotalet i IT-miljö. Annars är Silicon Valley riktigt bra, lite mer humor och modernare miljöer/situationer.

Permalänk
Hedersmedlem

AMC har nu annonserat att en andra säsong skall spelas in.

http://deadline.com/2014/08/halt-and-catch-fire-renewed-for-s...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir besviken på intresset här! Är alla på Sweclockers födda på 90-talet eller något liknande Se serien om ni är intresserade utav HEM-PC:s födelse.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag älskade verkligen denna serie! Längtade till varje nytt avsnitt!
Av alla serier jag följer så fick den högsta prio i tittandet.

Riktigt duktiga skådisar också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

Säsong 2 börjar nu i Juni.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunQ:

Jag älskade verkligen denna serie! Längtade till varje nytt avsnitt!
Av alla serier jag följer så fick den högsta prio i tittandet.

Riktigt duktiga skådisar också.

Säsong 3 är tillkännagiven

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@Überklass:

Dagens underbaraste nyhet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli jävligt intressant att se hur det hela utvecklar sig för gänget i Kalifornien

International Business Times har staplat upp 6 frågor som även jag önskar svar på:

http://www.ibtimes.com/halt-catch-fire-season-3-6-burning-que...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Den 23:e Augusti så har säsong 3 premiär. Ska bli roligt att få följa deras liv i 80-talets Silicon Valley

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Ska kolla upp serien. Behöver något att följa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem

Då är det officiellt, en sista fjärde säsong kommer att komma! Jävligt bra nyheter må jag säga. Jag gillar verkligen hur den här serien utvecklats. Hur karaktärerna utvecklats och inte minst hur tekniken dem jobbar kring utvecklas.

Och för de personer som undrar, C More har Halt and Catch Fire i sitt sortiment

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Då är det officiellt, en sista fjärde säsong kommer att komma! Jävligt bra nyheter må jag säga. Jag gillar verkligen hur den här serien utvecklats. Hur karaktärerna utvecklats och inte minst hur tekniken dem jobbar kring utvecklas.

Och för de personer som undrar, C More har Halt and Catch Fire i sitt sortiment

Gillar också serien ordentligt. Har sett de två första säsongerna på HBO Nordic, tyvärr har de inte fler säsonger där.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO