Hackare uppges ha lyckats kringgå kopieringsskyddet Denuvo

Permalänk
Medlem

Bullshit tyvärr

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Trist om det är sant, hade varit bra för PC-marknaden om dom hade kunnat hitta ett skydd som fungerar.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av captur605:

Tjuvpack som piratkopierar

Ingen som klagar när folk köper stöldgods från G2A.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

tycker de bara är smått ironiskt att du tar upp att man ska köpa spelen i en piratkopieringstråd men du köper spel från sidor som g2a/kinguin som är känt för att sälja stulna koder, koder som är köpta med stulna kreditkort etc.
att du köper från dom sidorna supportar ju inte alls dom som gjort spelet

Det får du allt ta och lägga up bevis för dom påståendena. Steam, Origin och Uplay hade inte låtit mig behålla spelen om dom såldes med stulna kreditkort som hände en gång och dom spelen blev stoppade från att användas, definitivt inget som är vanligt. Dessutom skrev jag att det är kristider även i väst och många som har det knapert och har förståelse (uppmanar inte) för att dom vill ladda ner crackade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Lämna tillbaka spel? Jag är helt ny inför det. Hur fungerar det?

De införde det för ett tag sen i vissa länder. Antar att det är distansköplagen som kräver detta?:
http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=swedish

Du får dock inte ha spelat mer än två timmar. Så du kan "testa" spelet, i de flesta fall får man ganska snabbt ett intryck om spelet suger eller inte.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tröttsamt att höra alla gamla skrönor som "om bara spelen hade varit billigare hade jag köpt dem". Det där gäller nog inte för alldeles för många, även om dom utåt har den inställningen. Många av spelen på Steam som kostar under hundralappen piratas friskt och då kan man ju fråga sig hur billiga dom ska vara för att det ska kännas OK? Det är inga problem med att lägga ut 80:- för en pizza när man spelar sitt piratade CS:GO tydligen.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det får du allt ta och lägga up bevis för dom påståendena. Steam, Origin och Uplay hade inte låtit mig behålla spelen om dom såldes med stulna kreditkort som hände en gång och dom spelen blev stoppade från att användas, definitivt inget som är vanligt. Dessutom skrev jag att det är kristider även i väst och många som har det knapert och har förståelse (uppmanar inte) för att dom vill ladda ner crackade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.gamespot.com/articles/ubisoft-reinstating-some-fra...
http://blog.indiegamestand.com/featured-articles/steam-key-re...
https://lockesjourney.wordpress.com/2016/03/17/the-hard-truth...
http://www.polygon.com/2015/2/9/8006693/the-truth-behind-thos...
https://www.reddit.com/r/OutOfTheLoop/comments/4phq19/whats_h...
http://forums.tripwireinteractive.com/forum/killing-floor-2/k...
https://www.pastemagazine.com/articles/2016/06/indie-dev-tiny...
http://www.polygon.com/2014/6/29/5854358/sniper-elite-3-keys-...
http://www.pcgamer.com/tinybuild-claims-g2a-sold-450000-worth...

bara för att länka några

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

Tjuvpack som piratkopierar

Finns fler anledningar till att cracka spel, exempelvis när DRM stör betalande kunder av att använda produkten.

Skrivet av matte56:

Bullshit tyvärr

Så de har inte lyckats? Väntar ivrigt på att folk skall cracka Denuvo så jag kan köpa Doom och spela via Wine.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett sidospår som gör sig bättre i en separat tråd i lämplig forumdel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Commander: Har även råkat ut för det ett antal gånger på windows spel också, förvisso länge sedan men jag köpte Hawx 1 och Hawx2. På grund av dess krav på "always online" så gjorde det spelet ospelbart för mig. Har för övrigt en stabil fiberlina så jag vet inte orsaken varför spelet tappa kontakten stup i ett med servrarna. Men det tvingade mig att ladda ner en piratversion för att kunna spela igenom spelet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Dåliga spel kommer att fortsätta sälja dåligt. Behövs det mer bevis än The Wticher 2 och 3? Annars så är spelen idag alldeles fördyra, 60€ är äckligt

Undrar dock hur mycket detta DRM har påverkat prestandan hos folk, för det kan knappast ge bättre fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@Commander: Har även råkat ut för det ett antal gånger på windows spel också, förvisso länge sedan men jag köpte Hawx 1 och Hawx2. På grund av dess krav på "always online" så gjorde det spelet ospelbart för mig. Har för övrigt en stabil fiberlina så jag vet inte orsaken varför spelet tappa kontakten stup i ett med servrarna. Men det tvingade mig att ladda ner en piratversion för att kunna spela igenom spelet.

Man har ju liknande problem med Windows 10 och deras sätt att droppa support för äldre DRM istället för att sandboxa det vilket resulterat i flera spel som inte fungerar utan "crack".

DRM likt Always Online för Singleplayer spel eller som Denuvo, SecureRom eller annat är som ett virus och måste stoppas. Är spelet bra, är utvecklarna någolunda bra med support / dlc och kringgående tjänster så kommer folk köpa spelet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

"Kopieringsskyddet Denuvo är ökänt för att det är ett av de få som ingen ännu kunnat kringgå."
Vad pratar ni om? Det finns flera spel med Denuvo som har blivit crackade, bla Lords of the Fallen. Ni skrev ju själva en nyhet om detta för ett bra tag sedan.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det får du allt ta och lägga up bevis för dom påståendena. Steam, Origin och Uplay hade inte låtit mig behålla spelen om dom såldes med stulna kreditkort som hände en gång och dom spelen blev stoppade från att användas, definitivt inget som är vanligt. Dessutom skrev jag att det är kristider även i väst och många som har det knapert och har förståelse (uppmanar inte) för att dom vill ladda ner crackade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är verkligen ingen hemlighet att G2A, Kinguin och andra gråa marknadssidor är dåliga för utvecklare och utgivare.
http://www.pcgamesn.com/action-henk/action-henk-g2a-piracy

Här kan du även lyssna på vad Totalbisquit har att säga om saken.

https://youtu.be/E7Bi6PCQ39o?t=8312 (timestamp på 2:18:30)

Nog har Denuvo gjort så att piratkopieringen har minskat för vissa spel, men det känns ju bara som att skitsidor som G2A och annat skräp tagit över istället, vilket i vissa fall blivit sämre.

Edit:
"Har köpt tryggt på Kinguin över ett år, aldrig haft problem, alla spel är tillgängliga och hade det varit stulna spelkoder som säljs hade dom tills nu säkert satt stop för det. Så gör inte en höna av en fjäder."

Ja i 99% av fallen så fungerar det säkert utmärkt för den personen som köper nyckeln men det ändrar inte faktumet att det är en tjänst som SKADAR branschen i sin helhet. Om man som kund väljer att handla via dessa sidor och vet om det så bör man skämmas. Noll känsla av moral.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Some fraudelent och resten i stort sett upprepningar om att det köps på Humble Bundle paket och sedan säljs på G2A och Kinguin. Det är få spel som säljs i Humble Bundle paket, långt ifrån nya spel, spelen som Humble Bundle paketen säljer för 1 eller ett par dollar folk har dom i regel och det är som sagt inga nya spel, brukar vara minst ett år och då är det inga aaa spel, aaa spel är minst ett par år gamla och majoriteten har dom redan. Steam, Origin och Uplay tillåter definitivt inga stulna spelkoder. Har köpt tryggt på Kinguin över ett år, aldrig haft problem, alla spel är tillgängliga och hade det varit stulna spelkoder som säljs hade dom tills nu säkert satt stop för det. Så gör inte en höna av en fjäder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tysonayt:

Det är verkligen ingen hemlighet att G2A, Kinguin och andra gråa marknadssidor är dåliga för utvecklare och utgivare.
http://www.pcgamesn.com/action-henk/action-henk-g2a-piracy

Här kan du även lyssna på vad Totalbisquit har att säga om saken.

https://youtu.be/E7Bi6PCQ39o?t=8312 (timestamp på 2:18:30)

Nog har Denuvo gjort så att piratkopieringen har minskat för vissa spel, men det känns ju bara som att skitsidor som G2A och annat skräp tagit över istället, vilket i vissa fall blivit sämre.

Totalbisquit är lika opålitlig som den vidrigt narcissistiska Angry Joe. Skulle G2A och Kinguin sälja stulna spelkoder säger det sig självt skulle det bli stoppat av Steam, Origin, Uplay och folk hade slutat köpa på G2A och Kinguin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Har nog helt klart hjälp att sälja spel.
Doom, Tomb Raider, Mirrors edge osv fortfarande inget crack (Mirrors nysläppt men dom andra 2)

Har aldrig sett att dom förbjudit att disskutera kopieringsskydd, har varit mycket snack om det i forumen tidigare, hur, när etc dom blivit crackade.

Har spelen sålt mer än utan skyddet då? Om inte så här de till och gått med mindre vinst i och med kostnaden för skyddet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Totalbisquit är lika opålitlig som den vidrigt narcissistiska Angry Joe. Skulle G2A och Kinguin sälja stulna spelkoder säger det sig självt skulle det bli stoppat av Steam, Origin, Uplay och folk hade slutat köpa på G2A och Kinguin.

varför säger det sig själv? g2a och kinguin säljer OEM windows koder, vilket man inte får göra, ändå säljs dom.
Ubisoft återkallade flera tusen koder för att dom blivit stulna och sålda på andra handsmarknaden och ändå köper folk från sidorna.

fungerar likadant som piratkopierinng. folk vill ha de så billigt de kan, även om de inte är 100% legit

och vad säger att totalbisquit är opålitlig då? det kan du ju rada upp fakta på eftersom jag behövde bevisa mitt påstående

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Har spelen sålt mer än utan skyddet då? Om inte så här de till och gått med mindre vinst i och med kostnaden för skyddet.

Ja det blir väl rätt svårt att få fakta på om man säger så
Men jag har läst om folk som tröttnat på att vänta och faktiskt köpt typ Tomb raider, doom osv.
Känner en hel del polare som även gjort det, som oftast inte direkt köper spel utan laddar ner. Men tom dom tröttnade på o vänta.

Så kanske en liten del iaf

Permalänk
Medlem

"Han menar även att det viktigaste för Denuvo är att förhindra att folk laddar ned spel när de släpps istället för att köpa dem, något han tycker de har lyckats bra med för alla nyligen lanserade speltitlar."

Ja men ta bort eländet efter en månad eller två då...

Många fler spel hade fungerat med Wine om detta var fallet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

@Christley @Србо G2A och Kinguin är marknadsplatser och säljer inget alls, precis som Ebay och andra marknadsplatser. Att utvecklare blir av med pengar är ett faktum om t.ex. MSDN, MAK och Dreamsparknycklar säljs vad det gäller Windows och att nycklar faktiskt blir låsta är ett bevis på att de "varit ute på vift" i sig, säljarna vet inte ens vart nycklarna kommer ifrån i regel. Det är inte bara Microsoft-licenser som inte får säljas vidare på det viset heller och upphovsrättsmässigt spelar det faktiskt inte ens roll om nyckeln är äkta och skaffad för stora pengar (sista är den givetvis inte på sidor som säljer nycklar för småpengar) då man måste förvärva licensen på korrekt sett för att den ska vara giltig. Men det är inte säkert det går att motverka det hela särskilt mycket, vilket är varför det ändå fungerar i de flesta fallen, men att det inte alltid fungerar är varför sidor som Kinguin har en försäkring. Säljarna brukar också ge nya nycklar vid problem, då de max kostar de som köper i bulk mer än någon dollar. Folk som köper och marknadsplatserna är medvetna att de hjälper till att sälja sånt som inte får säljas vidare och att det är sånt som hittat ut på andra vägar än genom handeln. Folk köper p.g.a. att de utlovas försäkring vid problem och för att de vill komma undan billigare.

Som det är idag samlar ligor på sig nycklar på olika sett, folk betalar glatt pengar till dem (säljarna tar stora marginaler) istället för att köra en crack och längre upp i ledet är det inte ens säkert att utvecklarna får några pengar alls. Studentkonto som Dreamspark i Sverige kan du t.ex. enkelt hämta ut 10 eller fler licensnycklar för olika Microsoftprodukter – i Sverige är det minst två för varje utgåva av Windows, men uppenbarligen är det inte individer som sitter och säljer nycklarna från deras egna konton utan något som sker organiserat. Fast i slutändan är det studenters Dreamspark-konton och företags MSDN-konton som töms på nycklar, annars skulle det inte finnas några "retail"-nycklar för ett fåtal dollar att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

De införde det för ett tag sen i vissa länder. Antar att det är distansköplagen som kräver detta?:
http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=swedish

Du får dock inte ha spelat mer än två timmar. Så du kan "testa" spelet, i de flesta fall får man ganska snabbt ett intryck om spelet suger eller inte.

Off topic, men Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, gör undantag just för "digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt".

Frivilligt av Steam alltså, och bra för att sätta press på speltillverkarna att släppa färdiga och fungerande spel. Något Warner Bros blev smärtsamt medvetna om genom Batman: Arkham Knight.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker detta är old news ?

Att ryssarna hade knäckt Denuvo är liksom inget nytt det gjorde dem redan månader sedan men inte släppt det officielt.
En mindre grupp har du kunnat köpa Denuvo upplåsta spel av förutsatt att du kan ryska

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caernoga:

Off topic, men Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, gör undantag just för "digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt".

Frivilligt av Steam alltså, och bra för att sätta press på speltillverkarna att släppa färdiga och fungerande spel. Något Warner Bros blev smärtsamt medvetna om genom Batman: Arkham Knight.

Jag är dock rätt säker på att de mer eller mindre blev tvingade att göra detta. Kommer dock inte ihåg om det var pga. någon EU lag eller något annat. Kan fortfarande ha fel, men har för mig att det var massa skriverier om det för ett par år sen.

Hur som helst tycker jag det är en sjukt bra tjänst, alla borde följa samma princip. Ställer mer press på tillverkarna att inte släppa buggiga skitspel. Hadde så gärna lämnat tillbaka Watchdogs om jag hade kunnat och Call of Duty Ghosts....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Christley @Србо G2A och Kinguin är marknadsplatser och säljer inget alls, precis som Ebay och andra marknadsplatser. Att utvecklare blir av med pengar är ett faktum om t.ex. MSDN, MAK och Dreamsparknycklar säljs vad det gäller Windows och att nycklar faktiskt blir låsta är ett bevis på att de "varit ute på vift" i sig, säljarna vet inte ens vart nycklarna kommer ifrån i regel. Det är inte bara Microsoft-licenser som inte får säljas vidare på det viset heller och upphovsrättsmässigt spelar det faktiskt inte ens roll om nyckeln är äkta och skaffad för stora pengar (sista är den givetvis inte på sidor som säljer nycklar för småpengar) då man måste förvärva licensen på korrekt sett för att den ska vara giltig. Men det är inte säkert det går att motverka det hela särskilt mycket, vilket är varför det ändå fungerar i de flesta fallen, men att det inte alltid fungerar är varför sidor som Kinguin har en försäkring. Säljarna brukar också ge nya nycklar vid problem, då de max kostar de som köper i bulk mer än någon dollar. Folk som köper och marknadsplatserna är medvetna att de hjälper till att sälja sånt som inte får säljas vidare och att det är sånt som hittat ut på andra vägar än genom handeln. Folk köper p.g.a. att de utlovas försäkring vid problem och för att de vill komma undan billigare.

Som det är idag samlar ligor på sig nycklar på olika sett, folk betalar glatt pengar till dem (säljarna tar stora marginaler) istället för att köra en crack och längre upp i ledet är det inte ens säkert att utvecklarna får några pengar alls. Studentkonto som Dreamspark i Sverige kan du t.ex. enkelt hämta ut 10 eller fler licensnycklar för olika Microsoftprodukter – i Sverige är det minst två för varje utgåva av Windows, men uppenbarligen är det inte individer som sitter och säljer nycklarna från deras egna konton utan något som sker organiserat. Fast i slutändan är det studenters Dreamspark-konton och företags MSDN-konton som töms på nycklar, annars skulle det inte finnas några "retail"-nycklar för ett fåtal dollar att köpa.

Stämmer in i det du säger, men är dock rätt säker på att nycklar även säljs av privatpersoner tex på g2play och liknande. Är massas folk som köper bundles, och får massa spel de inte vill ha. Har köpt några spel där och aldrig haft problem med att aktivera på Steam eller att nyckeln slutar fungera efter ett tag. Har även köpt en W10 nyckel där, mest på kul, tänkte att den kommer bli blockad efter ett tag, men har funkat än så länge. Det är säkert som du säger, en MAK nyckel från företag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Man kan ju i sådanna fall tycka att de lika gärna kunde plockat bort skyddet efter den inledande försäljningen. Det känns inte rimligt någonstans att betalande kunder skall behöva lida i spelets livslängd ut för att säkra inkomster för utgivaren under de första få veckorna.

De enda som i längden förlorar på kopieringsskydd är betalande kunder.

Vadå, så jag kan inte pirata ett spel år efter att det släppts? Klart jag kan...
Även om det finns för 40 spänn någonstans.

Så visst kan man väl säga att företaget förlorar inkomst och tjänar på kopieringsskydd om de fungerar, vilket de kan göra. Hur exakt lider du spelets livslängd ut genom att spela spel genom Steam?

Känns som storm i vattenglas över kopieringsskydd.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Det där är ju ett riktigt bra och roligt "koperingsskydd" haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Låter som du har något emot dom. Finns trygghetsförsäkring att köpa som bara kostar 1 euro. Köpte det enbart i början, köper man av försäljare som har minst 90% positiva omdömen är ytterst sällsynt det blir problem. Alltid fått nyckeln direkt. På Kinguin köper jag alltid dom nyaste och dom flesta spel. Instant Gaming avråder jag då dom kräver foto av id.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför är det dåligt att dom kräver identifiering? Själv använder jag mest Kinguin men är öppen för att testa nytt. Instant Gaming verkar vara den billigaste när jag jämfört priser i alla fall.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Србо:

Totalbisquit är lika opålitlig som den vidrigt narcissistiska Angry Joe. Skulle G2A och Kinguin sälja stulna spelkoder säger det sig självt skulle det bli stoppat av Steam, Origin, Uplay och folk hade slutat köpa på G2A och Kinguin.

Jag köpte GTA V via g2a, det var inget problem. (taketwo förtjänar inte fullt pris för att de förstörde mp-moddarna)

För övrigt vill jag se vad som gör totalbisquit opålitlig.

Skickades från m.sweclockers.com